K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2008, 13:04   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Fleksjobbere mister arbejdet

Sad lige og læste tekst tv og så så at fleksjobber mistede deres arbejde og tænkte så HA hvad sagde jeg ....

Så jeg for ind på politikken for at finde artiklen og her er den så , endnu et bevis på at vi der lever i det ved tingenen bedre end de politikkere der bare taler om det ...

Citat:
Næsten 10.000 fleksjobbere har ikke arbejde.

Hvor alle andre arbejdsløshedskurver har peget nedad de seneste år, så mister flere og flere deres fleksjob. Hver sjette fleksjobber er nu ledig.

»På den måde går samfundet glip af medarbejdere i en tid, hvor der ellers mangler medarbejdere i ældrepleje, på hospitaler, i butikker og mange andre steder«, siger konsulent Jean-Pierre Morel fra Center for Aktiv Beskæftigelsesindsats (CABI) under Beskæftigelsesministeriet.

Hele historien kan læses her http://politiken.dk/erhverv/article598583.ece
I Aalborg ser det dog ud til at de har fattet melodien og er begyndt at bruge fleksjobber i ælderplejen (men der kan vi jo ikke være alle sammen)

Men ok de skriver i politikken at 10.000 mangler job, jeg vil hævde at det ikke passer for det er jo ikke lige det vi hverken oplever eller læser i div statistikker...

Men at der overhovedet var en artikel om fleksjobber er store sager, har efterhånden på fornemmelsen at halvdelen af befolkningen ikke ved hvad vi er for nogen og den anden halvdel tror vi er nogen der arbejder halv tid for fuld løn (det gjaldt også for min chef )
  Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 14:01   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Man bliver helt glad når der skrives bare et par ord om os fleksjobbere i medierne for vi er en sjælden gruppe...jeg tror også at den finansielle krise der raser globalt, spiller en stor rolle ...
Virksomhederne fyrer folk og væksten er gået i stå...så plads til fleksere er der ikke.


Artiklen er også i Jyllandsposten...den samme så jeg sætter den ikke ind.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 15:07   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja jeg blev ringet op forleden dag af en af mine gamle kollegaer , den sidste flekser der var tilbage på min gamle arbejdsplads og han var også lige blevet sparet væk (han kommer dog ikke til at savne det job )
  Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 15:48   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
der er også den...i Brønderslev kommune er der alt for få job til fleksere...håber der kommer mere focus på finanskrisen og vores situation..

Da projektet startede i januar havde Brønderslev kommune som mål at få 60 procent af alle fleksjobbere i fast arbejde hos private virksomheder. Men det er ikke lykkedes. Faktisk har kun seks ud af 25 fleksjobbere nu fået fast arbejde. Det svarer til 25 procent, og er altså langt fra kommunens målsætning.

http://www.dr.dk/Regioner/Nord/Nyhed...8.htm?rss=true
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 23:37   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg kan desværre ikke få andet end overskriften frem fra Politikken.
Men jeg nåede at læse tekst tv.

I det udlæg fremgik det, at fleksjobbere typisk, havde overvurderet deres arbejdsevne?
Og at det var grunden til stor arbejdsløshed inden for fleksjobbere?

Er det ikke sådan i virkelighedens verden, at det er kommunerne i deres ivrighed i tilkendelse af fleksjob fremfor førtidspension, der skriver flere timer end borgeren realt kan klare?
Det må være for jer fleksjobbere; Hvad ved jeg!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 23:53   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
I det udlæg fremgik det, at fleksjobbere typisk, havde overvurderet deres arbejdsevne?
Og at det var grunden til stor arbejdsløshed inden for fleksjobbere?

Er det ikke sådan i virkelighedens verden, at det er kommunerne i deres ivrighed i tilkendelse af fleksjob fremfor førtidspension, der skriver flere timer end borgeren realt kan klare?
Det må være for jer fleksjobbere; Hvad ved jeg!
vh popiae
Jo der er en klar tendens til at hvis en borger kan klare 15 timer...ja så vil kommunen/jobkonsulenter klart tvinge dem op på 20/25 timer...

Så jow...det er ikke fleksjobberne der overvurdere deres arbejdsevne....men der i mod jobkonsulenterne/kommunen der overvurdere den...

Og så kan man jo selv tænke over hvorfor de gør dette...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 00:16   #7
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja og så vil jeg da lige tillade mig at, TRO at: vi fleksere, der modtager kontanthjælp, ikke er med i statistikken???!!!

Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 00:56   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Næ, det er dem på starthjælp heller ikke. Jeg gætter på, at der fortsat er over 20.000 ledige fleksere... altså 33% arbejdsløse, og ikke kun 1/6.


Det med overvurdering af egen arbejdsevne, læste jeg positivt... for en gangs skyld er det "ikke nogle dovne arbejdsløse", men nogle fleksere, som MEGET GERNE vil arbejde LANGT MERE, end de magter.

Det synes jeg var herlig læsning - for en gangs skyld.

Nu er "bolden" hos arbejdsgivere, kommuner og Hjorten.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 02:02   #9
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post

Og så udsendes der ny pjece om fleksjobberer
Læs her http://www.clh.dk/index.php?id=1413
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 02:25   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tak, PerChr.

Web har allerede lagt den under Nyttige links.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En del ministre og polikere har aldrig arbejdet supersus Politik og Samfund 3 03-06-2012 20:57
Ekskludere de lægekonsulenter som ikke arbejdet under... bla-bla Lægekonsulenternes Rolle 0 18-02-2009 15:59
43% af handicappede skyldes arbejdet zuza Det er da strengt ! 1 21-05-2008 14:20
Fuldtidssyge skal tilbage på arbejdet Peacock Accept fra vores omgivelser 3 27-11-2007 20:45
1. dag på arbejdet. Kims Dit og Dat 3 03-11-2007 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension