K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2006, 14:01   #1
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Opfordring til at give jeres mening tilkende

http://ebblog.dk/1039/perma/7350/

Ekstra Bladet (blog) har temaet lavere kontant hjælp oppe- Jeg vil her med opfordre jer til at kigge forbi og give jeres mening tilkende.

Citat:
Kontanthjælpsloft virker ikke
Skrevet af hp 7 december 2006, klokken 08:55


En vismandsrapport har tidligere i denne uge slået fast, at regeringens kontakthjælpsloft ikke har den ønskede effekt. Ikke mange flere kontakthjælpsmodtagere er kommet i arbejde. Til gengæld er den relative fattigdom steget. Det burde man jo kunne sige sig selv. Det er der også mange der har gjort undervejs... bare ikke inden for regeringen.

Når man eksempelvis ser på kontakthjælpsmodtagere i matchgruppe 4 og 5, som ikke er umiddelbart parate til arbejdsmarkedet, så hjælper økonomisk "motivation" ikke. Ligegyldigt hvor få penge man har at gøre godt med, så kan det ikke i sig selv hive én ud af et misbrugsproblem eller rette op på psykiske og fysiske problemer. Resultatet bliver derimod, at folk gøres mere ressourcesvage - og får endnu sværere ved at komme tilbage på arbejdsmarkedet.

Jeg hørt i P1 her til morgen, at Martin Ågerup, direktøren for den borgerlige tænketank Cepos, talte for at kontakthjælpsloftet så bare skulle sænkes yderligere. Så har man da ikke fattet ret meget...
Læs evt. mit korte indlæg under navnet "sorteper" -

Citat:
#10 Kommentar fra sorteper:
Nu har jeg gennem længere tid fulgt debatten i medierne om hvorledes at en lavere kontanthjælp kan motivere til selvforsørgelse - og at kontanthjælpsmodtager er uvillige til at arbejde endog dovne. – Jeg er forundret over folks manglende empati og indlevelse evne.
Nu er der ikke nogen regel uden undtagelse, men de mennesker jeg har talt med, som har været på kontant hjælp, ville meget hellere være selvforsørgende end at få kontant hjælp, men ikke alle har muligheden for ”bare at finde et job”

Nu er det sådan, at jeg er en af de såkaldte veluddannede som har arbejdede siden jeg har været 15 år gammel. Jeg har haft gode stillinger både i indland og udland og betalt min skat uden at klage. Det uheldige skete så, at jeg blev syg af stress. Faktisk så syg at jeg var tæt på at dø, og jeg måtte stoppe alt arbejde. Jeg kom i det sociale system (sygedagpenge) – og tro mig – det er en brat opvågning. Jeg troede som mange andre skatteborgere, at der i Danmark var et social system der tog sig af de mennesker, som af en eller anden grund, havde brug for hjælp. Jeg har siden måtte sande, at sådan ser det ikke nødvendigvis ud.
Jeg kan fortælle om socialrådgiver der ikke overholder loven. Skiftende sagsbehandlere som ikke er forberedte og sjusker med rådgivningen. Kommuner der vil spare penge på kort sigt – i stedet for at finde langsigtede realistiske løsninger. Socialrådgiver der direkte truer med bål og brand, hvis man stille kritiske spørgsmål. – Og listen er lang –
Man kan bare besøge www.k10.dk og danne sig et lille overblik.

Faktum er – at mange kommuner ikke sender folk der er meget syge på f.eks. førtidspension fordi det er billigere at have dem på kontant hjælp. Det kan være folk med psykiske lidelser, depression, angst, osv. De mennesker der ikke er ressourcestærke opgiver kampen og dermed har man så langvarige kontanthjælpsmodtagere. Og nu vil man så svinge pisken over disse mennesker ved at skære i den lave kontant hjælp.. Et ord til det … flot ..

enjoy
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeres mening om udtalelse fra lægekonsulent Stuen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 07-03-2013 01:59
Jeres mening? Frk Tippe Din historie 8 11-10-2012 23:04
Jeres syn/mening ladytass Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 09-05-2012 09:33
Hejsa jeg har brug for jeres mening kristella Spørgsmål ang fleksjob 6 16-06-2010 09:48
Jeres mening!!!!! Sonia At søge førtidspension 6 16-05-2010 13:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension