K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2008, 12:13   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ankestyrelsen

Er der nogen herinde, der har prøvet at anke en afgørelse om afslag på ftp i et Beskæftigelsesankenævn til Ankestyrelsen? Hvordan var jeres erfaringer med det? Hvordan var "forretningsgangen"? Skal Beskæftigelsesankenævnet først have 4 uger til at genoverveje deres afgørelse, eller går anken direkte videre? Hvorlænge gik der, inden inden I fik svar, om sagen var antaget eller afvist? Hvor lang tid var behandlingstiden, hvis sagen blev antaget? Hvad blev resultatet? Kan Ankestyrelsen også stadfæste, ændre eller hjemsende en sag til fornyet vurdering? Hvor langt tilbage ryger sagen så, hvis den hjemsendes, til Beskæftigelsesankenævnet eller Kommunen? Antager Ankestyrelsen kun sager af principiel eller generel karakter? (Kan se på deres hjemmeside, at de også har sager, som de IKKE udsender Principafgørelser på...) Og hvilke sager omfatter dét mon?

Sidder selv og overvejer, om jeg skal anke afslag fra Beskæftigelsesankenævn til Ankestyrelsen eller om det er spild af tid, kræfter og håb...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 09:37   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hm... Med alle de nedslående historier, der er herinde om kampe mod systemet i årevis, skulle man da tro, at der var nogen, der havde bare lidt erfaring med Ankestyrelsen... Eller hvad...???
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 11:11   #3
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Ankestyrelsen

Hej Risa

Vil vende den om og sige - der er intet forgjort i at anke den videre - i mine øjne en mulighed der helt klart skal prøves hvis man er uenig i Nævnets afgørelse.

Problemet er bare, at Ankestyrelsen ikke tager mange sager. Har hørt de tager 1 ud af hundrede henvendelser - om det holder ved jeg ikke.

Ved evt. anke skal du tage deres kriterier meget bogstavligt og virkelig argumentere for hvorfor DIN sag er af principiel eller generel betydning

Held og lykke til dig
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 18:14   #4
Trigger
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2008
Indlæg: 23
Styrke: 16
Trigger er ny på vejen
Cool vedr. anke

Hej Risa

Vi har prøvet og anke en sag. Min mand fik afslag på førtidspension, og der var der desværre en del problemer med anken.

Men først og fremmest vil jeg lige minde dig på at sende anken anbefalet, for så kan de ikke påstå at de ikke har modtaget den inden for ankefristen. Vi havde selv sendt anken med almindelig post, Esbjerg kommune som vi bor i er begyndt at scanne alt post ind i deres system. Problemet er bare at de tit har meget post og scanne ind, så det kan godt ligge et godt stykke tid inden det bliver scannet. Da vi havde sendt vores anke kom der et brev at de havde modtaget vores anke men at den var modtaget 5 dage for sent, men hvis vi havde en god forklaring ville de overveje at behandle vores sag. Vi skrev tilbage at vores rådgiver havde haft ferie og at vi havde et møde hvor hun først skulle se vores anke igennem inden den blev sendt. Vi skrev også at vi god nok ikke havde sendt brevet anbefalet, men at vi havde sendt den i god tid og at vi havde svært ved at tro at den havde været så længe under vejs med posten. Efter ca. 1 uge fik vi et nyt brev hvor der stod at man ikke ville behandle min mands sag da den var modtaget 1 dag for sent. Det hang jo ikke helt sammen med det første brev vi havde modtaget, så jeg besluttede mig for at skrive en klage til kontorchefen på kommenen, da jeg også var godt træt af at jeg skulle aflevere min lønsseddel på kommunen hver måned for at min mand kan få kontanthjælp, og 4 gange har kommunen mistet min lønseddel selv om at jeg aflevere den personlig og får en kvittering. Vi fik også et fint svar tilbage om at de godt kunne se at det var korretkt at vi havde fået oplyst at kommunen havde modtaget anken 2 forskellige datoer, og at hun ville kontakte ankestyrelsen for at anbefale dem at kigge på sagen alligevel. Hun erkendte også at de desværre måtte indrømme at der var problemer med at få deres post scannnet. Vi troede at nu måtte der endelig ske noget, men desværre hørte vi aldrig fra ankenævnet vedr. anken.

Men nu håber vi at hans sag snart bliver afgjort efter mere end 5 år i systemet.

Vi har efterfølgende også fået af vide af 3F at så længe at vi bare overfor ens egen rådgiver mundligt tilkendegiver at man ønsker at anke så har man anket, og så har man lidt mere end de 4 uger til at formulere anken skriftligt.

Så hun og sig til din rådgiver at du vil anke og få hende til at skrive det ind i den resurceprofil. Du kan evt. får din rådgiver til at hjælpe med at skrive en anke, eller din fagforening, hvvis du er medlem af en.

Jeg ønsker dig alt held og lykke med din sag.

Og husk man skal ikke være syg for at kæmppe mod det kommunale system, da det både kan koste blod, sved og tåre.
Trigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 18:30   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har godt nok ikke selv erfaringer med beskæftigelses ankenævnet...eller ankestyrelsen...

Men du kan måske selv finde ud af mere med hensyn til tider her: http://cms.ast.dk/artikler/default.asp?page=633
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 21:53   #6
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Som udgangspunkt har ankenævnet vist tid til at udtale sig. 14-dage til en måned går ofte hurtigt (få dage) derefter har ankestyrelsen 14 dage til at beslutte om de vil tage sagen. Hvis de gør det giver de frist hvis sagen tager over 5 mdr. min tog 6 mdr. (ikke pension) jeg fik medhold.

I udgangspunktet skal en sag ved ankestyrelsen have principiel betydning. Dette lader sig vanskeligt gøre, hvis kommunen har ret til en skønsmæssig vurdering. Jeg kender ikke detaljerne i din sag, og ved derfor ikke om du bør anke. Men det var de generelle forhold i forhold til sagsbehandlingen
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 09:44   #7
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Tak for jeres svar!

Det jeg lige nu er allermest ked af, forarget og vred over er, at jeg kan bevise, at beskæftigelsesankenævnet i deres afgørelse har frasorteret vigtige oplysninger, som de selv har indhentet, og som taler til min fordel, og at de har opstillet egne prognoser, som er i direkte strid med de oplysninger, de havde, sikkert ene og alene i forsøg på at spare dén ftp... Og så afsluttes brevet med "afgørelsen er endelig"! Det slog mig altså helt ud, at de kan gøre det, og så er der ingen "ordentlig" mulighed for at klage over det
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 10:43   #8
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Smile Hej Risa

Jeg ved ikke om du har kontaktet Ombudsmanden. Mine sagspapirer ligger hos dem, sammen med journalnummer- Jeg fik på den måde vejledning i hvad jeg skulle gøre. Jeg er kun nået til beskeftigelsesankenævnet, men får jeg afslag der , vil jeg atter kontakte ombudsmanden og spørge hvad jeg nu skal.
annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 16:23   #9
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej annasen! Tak for dit tip om Ombudsmanden. Ham havde jeg ikke lige tænkt på
Egentligt synes jeg det er lidt underligt med mig og min ftp-sag... Mange af historierne herinde handler om, at folk får en lægekonsulentudtalelse, der pludseligt gør dem raske eller deres sygdom mindre arvorligt ift arbejdsevnen. Hos mig er det lige omvendt: alle de lægekonsulentudtalelser jeg har fået er "gode", dvs, at de gengiver min sygdom og situation korrekt og har været fuldt ud til min fordel. Og alligevel formår dem, der skal tage beslutningerne at "shopper" rundt i dem og vælge det ud, der lige netop passer dem... Det er da utroligt
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ankestyrelsen goonerkim Dit og Dat 8 09-07-2013 15:08
Ankestyrelsen. uffethomsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 05-02-2012 12:49
Nyt fra Ankestyrelsen FrkNorden Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 28-06-2011 20:28
Ankestyrelsen har..... Jøsses Alt det andet 4 30-12-2008 22:17
ankestyrelsen baldur Alt det andet 8 15-12-2008 17:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension