K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2006, 19:30   #1
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Kan og må sagsbehandler det?

Jeg havde i dag kontakt med min sagsbehandler på kommunen. Jeg er jo sygemeldt af min egen læge (se andre indlæg). Hun informerede mig om at hun vil indhente speciallægeerklæring fra psykiater. Ja men hun skal være så velkommen Så spurgte hun mig om det var rigtigt hvad hun hørte ude i byen; at jeg passede mit barnebarn! For hun ville altså mene at det var dybt uansvarligt at jeg med min sygdom passede et barn!!! Jeg var lamslået. Jeg spurgte hvem fanden der havde sagt det? Det ville hun ikke oplyse!!! Jeg sagde til hende at det kom faktisk ikke hende ved hvad jeg foretog mig, og i hvilket omfang jeg passede mit barnebarn! Men jeg havde vel for fanden lov til at have mit barnebarn på besøg og gå en tur med ham uden at blive overvåget af "nogen ude i byen"??!! Hvem fnaden tror hun at hun er? Hun skal fandme ikke dømme mig eller udtale sig sådan om min sygdom. Konen er både analfabet, uvidende og direkte fordømmende.:@
Hun kan være glad for at jeg skifter sagsbehandler i den nye kommune, for ellers havde hun sgu fået en sag på halsen. Men må hun i det hele taget spørge mig om det?? Hører det ikke til privatlivets fred?? Eller er mit barnebarns forældre nu også i fare for at blive betvivlet om deres evne som forældre??
Det er fandme utroligt hvad jeg kan blive udsat for!!!
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2006, 20:38   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Kan og må sagsbehandler det?

hej Susanne

Nu syntes jeg det er grotesk det du fortæller og selvfølgelig har hun ikke noget at bestemme over dit familieliv.

jeg kan godt forstå du bliver gal, men tag og fald lidt ned og vær rar ved dig selv. jeg føler du er for vred på en måde der nedbryder dig selv.

Fordi hun er åndssvag behøver du jo ikke ødelægge dig selv fuldstændigt vel ? jeg har selv tendens til at blive stiktosset men det skader mig selv fordi når du er i det system føler man er man bare er et nummer.
Du har gjort det du kan og du har ikke noget at være skyldig over og selvfølgelig må hun ikke sige det da det ikke rager hende !

Der findes ikke nogen lov der siger du ikke må passe dit barnebarn.

Og hun burde være glad for at det gør dig godt at passe dit barnebarn .

Du kan jo klage over hendes udtalelser til kommunen så du får fred i dit sind.

Men vær helt tryg hun kan ikke gøre en skid .

Hun render med sladder, så stryg hende fra dit liv...heldigvis skal du ikke se hende mere og hun har intet at skulle have sagt.

Så cool down ellers gør du skade på dig selv.

Håber på et svar fra dig.



Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2006, 23:19   #3
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Kan og må sagsbehandler det?

Hej Stella

Ja du har helt ret. Jeg nedbryder mig selv. Men det er så irriterende at jeg går rundt og ser helt normal ud og så alligevel er så syg indvendig.
Jeg bliver konstant mødt med mistro! Det gør mig så mistroisk selv! Det er kanonhårdt at føle sig konstant mistroet! Jeg er helt klar over hvor destruktivt det er. Men der er jo da også en årsag til at jeg er sygemeldt Men men men. Nu er jeg coolet ned. Hun kan rende mig noget så grusomt. Nu tager min mand og jeg ned til vores yngste søns lejlighed i morgen og får samlet klædeskab og spisebord. Weekenden skal gå med hygge og så skal jeg lige til min læge på mandag til tjek. Og mandag eftermiddag tager jeg til København. Jeg har lovet min svigerdatter at ledsage hende på Riget hvor hun skal have kejsersnit onsdag. Min søn kan desværre ikke få fri tirsdag. Så jeg prøver virkelig at arbejde fremadrettet nu. Jeg ved heldigvis hvor jeg får støtte, opbakning og forståelse henne. Og ved at jeg har en sagkyndig bisidder til at ledsage mig til kommunen.
Nisserne har holdt deres indtog, og jeg prøver at liste dem ind i mit hjerte.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2006, 23:28   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Kan og må sagsbehandler det?

B) ja tag dig et hvil og nyd din familie og dit liv

Ønsker dig det bedste

Stella...B)
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2006, 08:54   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Kan og må sagsbehandler det?

Hmm ja jeg ville sq også nok blive lidt arrig over en sagsbehandler der refererede hvad hun hørte ude i byen :@:@

Alene bare tanken om at hun snakkede om mig med andre ude i byen ville gøre mig stiktosset ...

Godt du slipper væk fra hende...

God Jul trods alt
  Besvar med citat
Gammel 08-12-2006, 10:50   #6
AIDA
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2006
Indlæg: 35
Styrke: 19
AIDA er ny på vejen
RE: tavshedspligt

Jeg forstår godt du blev gal på din sagsbehandler, over at hun hører rygter om dig ude i byen:@, så jeg tror hun bryder sin tavshedspligt.
Det er uhyggeligt, at vi bor i et samfund med stikkeri, mistænkliggørelse og bagtaleri. Hvis jeg var dig, ville jeg søge Aktindsigt, og sende en klage over hendes udtaleleser. Det er måske en god ide, at få en forklaring det hun på det hun har hørt. Kunne du ikke få en tid, og tage en bisidder med som kan støtte dig. Det er måske godt at få renset luften inden du får en ny sagsbehandler. Man ved jo ikke, hvad de snakker med hinanden om.

Det er fanme uhyggelig, hvis de også skal bestemme, at man ikke må se sine familiemedlemmer og vennekreds.:@:@ Det er også uhyggeligt, hvis de sender stikkere og detektiver på os for at kontroller, hvem der kommer på vores bopæl.:@ Men der er måske også nogle naboer, som kan finde på at sladre til kommunen.:@ Der er mange som har ondt i røven...,:@:@:@ men de vil sikkert ikke bytte liv med os, og udsættes for hetz og og heksejagt. Det er hellere ingen forbrydelse, at være syg og passe sit eget barnebarn, sålænge man selv magter det.


Jeg ønsker dig og din familie en glædelig jul, og håber dit barnebarn giver dig mange glæder når han kommer på besøg. Dit familieliv må de ikke ødelægge.
AIDA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2006, 00:45   #7
ZeroKewl
Banned
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2006
Indlæg: 2
Styrke: 0
ZeroKewl er ny på vejen
RE: Kan og må sagsbehandler det?

Den udtagelse kan hun blive fyret for... man må ikke som sagsbehandler sige eller hentyde til at en klient gør et eller andet uden at kunne argumentere for det godt nok kniber det med hukommelsen meeeen der er sku da grænser for hvor meget man må overskride sin stilling som sagsbehandler, og hvis det endelig kom dertil så har de ja et overvågnings system i kommunen hvor gud og hver man kan andmelde hinanden for dit og dat rimelig sygt!!! og hvis der var nogen som virkelig skulle snage så var det jo nok dem og ikke sagsbehandleren B) hvis du var smart og virkelig ville lave noget stort ud af det så gå til medierne så skal du se hvordan kommunen pludselig danser efter dine noder B) der er ikke noget de frygter mere end at blive omtalt skidt i avisen eller i tv

held og lykke med kampen
ZeroKewl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2006, 10:21   #8
mamahonny
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: nordjylland
Alder: 48
Indlæg: 10
Styrke: 18
mamahonny er ny på vejen
RE: Kan og må sagsbehandler det?

Der skal virkelig et godt helbred til, for at være syg !!!
_der er nærmest ingen grænser for hvad folk får sig selv til at sige af tankeløse ting !!!
En af de svære processer er selv at acceptere at man er syg, så lære sine begrænsninger, -og ikke mindst muligheder! Alle mennesker må prioritere og gør nogle gange noget der koster ressourcer fordi det er det værd i sidste ende, alm syge mennesker går på apoteket, selvom de havde bedre af sengen... og hvis du får noget at smile af ved at passe dit barnebarn synes jeg du skal gøre det igen med stolt rejst pande !!!
mamahonny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2006, 14:17   #9
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Kan og må sagsbehandler det?

Kære allesammen.
Jeg har søgt og fået aktindsigt. Blot ved jeg ikke hvordan jeg får opdateret denne? Sidste sagsakter jeg har er nemlig skrevet 23/11 2006. Men I har alle ret. Jeg passer mit barnebarn som jeg vil. Jeg har selvfølgelig haft en snak med forældrene til ham. De er 100% trygge ved mig! Jeg har lige i går haft den store glæde at blive farmor for 2. gang. Det skulle være et planlagt kejsersnit og da forældrene skulle møde kl. 7.30 om morgenen, var jeg hos mit barnebarn. Det er forældrenes ønske at hans hverdag skal være så uforandret som muligt i forbindelse med familieforøgelsen, så derfor var jeg der og hyggede med ham om morgenen efter forældrene var taget af sted til hospitalet. Jeg fulgte ham i vuggestue som vanligt. Jeg nyder denne "synd" og er meget glad over at kunne være til gavn for nogle. Jeg er stolt over at min søn og svigerdatter udviser mig denne tryghed og tillid! Så nu vil jeg bare nyde disse to børnebørn i resten af mit liv. Kommunen skal ikke tryne mig på nogen som helst måder! Jeg vil rette skriftlig henvendelse til kommunen og bede om opdatering på mine sagsakter, og så tager jeg den derfra. Står der noget som helst i mine akter på tryk, vil jeg forsøge at finde ud af om det kan skade mig på nogen måder. Tak for jeres støtte.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandler asti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 03-04-2012 08:53
sagsbehandler kimmik Det er da strengt ! 7 24-10-2008 15:03
sagsbehandler pruttenQ34 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 06-09-2008 16:47
Sagsbehandler andi1975 Alt det andet 20 14-07-2008 12:33
Ny sagsbehandler... Buffy Alt det andet 8 25-06-2008 23:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension