K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2008, 15:32   #1
Morten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2008
Indlæg: 18
Styrke: 17
Morten er ny på vejen
Førtidspension

Hvis man har en tab af erhvervsevne forsikring som giver en udbetaling hver måned bliver det så trukket i pensionen
Morten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 16:02   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej morten.

Nej det gør man ikke MEN mig bekendt er det en skattepligtig indtægt altså vil den fremgå af din selvangivelse under anden indtægt(mener jeg den hedder)
-altså, den vil blive lagt sammen med din pension MEN jeg formoder at du får en selvstændig meddelelse fra forsikringsselskabet?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 16:27   #3
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej.

Jeg har sådan en forsikring. Den får jeg udbetalt hver måned. Den modregnes ikke så længe jeg er på sygedagpenge, men jeg mener at have fået oplyst, at når/hvis jeg får ftp. så vil den blive modregnet der.

Mvh. Sommer.

Nu skal du se. Nu kommer der nok nogen på banen der ved hvad der er ret og vrang i det her spørgsmål. Der er så megen viden at hente på K10.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 17:22   #4
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
HEJ

ligesom Sommer skriver, sålænge du er på sygedagpeng har den ikke indflydelse, men i det øjeblik hvor du overgår til fp så vil den blive modregnet i denne, jeg har også sådanne en forsikringe og er på sygdagpenge, men er indstillet til fp, og håber den går igennem her i dec.

Mai-Britt det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 17:25   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Her er de nøjagtige regler for evt. fradrag i førtidspensionen...efter de nye regler for førtidspension efter 2003

Citat:
Regulering af din førtidspension
Din førtidspension bliver beregnet i forhold til din økonomiske situation. Det har derfor betydning for din førtidspension, hvor meget du og din eventuelle ægtefælle eller samlever tjener ved siden af din pension.

Det betyder også noget, om du eller din ægtefælle/samlever har andre indtægter, fx andre pensionsindtægter eller renteindtægter.

De supplerende indtægter, som kan få betydning for størrelsen af din førtidspension, er:

indtægt ved personligt arbejde - løn, honorar mv.
udbetalinger fra arbejdsmarkedspensioner og individuelle pensioner, fx ratepension
underholdsbidrag og andre løbende ydelser, fx erstatninger
anden indkomst ud over folkepensionen, du skal betale skat af
aktieindkomst
positiv kapitalindkomst
Hvis du er enlig
Hvis du er enlig, kan du have supplerende indtægter op til 62.200 kr. om året (2008), uden at det påvirker din førtidspensions størrelse. Din førtidspension bliver sat 30 kr. ned, for hver 100 kr. din samlede indtægt er højere end 62.200 kr. (2008). Du får ikke udbetalt førtidspension, hvis du samlet set har indtægter, der er højere end 656.200 kr. (2008).

Hvis din partner er pensionist
Er du gift eller samlevende med en pensionist, kan I sammenlagt have supplerende indtægter op til 98.600 kr. om året (2008), før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat 15 kr. ned, for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 98.600 kr. (2008). Hvis I samlet set har indtægter, der er højere end 1.108.400 kr. (2008) kan du ikke få udbetalt førtidspension.

Din partners supplerende indtægter kan højst indgå med 305.900 kr. (2008).

Hvis din partner ikke er pensionist
Er din partner ikke pensionist, skal kommunen se bort fra de første 155.364 kr., din partner tjener. Herefter kan I sammenlagt have supplerende indtægter på op til 98.600 kr. om året (2008), før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat ned med 30 kr., for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 98.600 kr. (2008).
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension