K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2008, 05:53   #1
pusle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2008
Lokation: Assens
Alder: 57
Indlæg: 22
Styrke: 16
pusle er ny på vejen
Krænkelse af Menneskerettigheder?

Er der nogen der ved lidt om hvordan man tackler dette:


Kræftsyg kvinde, gennemgået en del kemo-behandlinger, bliver ved samtale hos sagsbehandler bedt om at tage sin paryk af?

Nu er det ikke mig selv det drejer sig om, men jeg troede det var løgn, da jeg hørte det. Jeg har godt nok selv oplevet og hørt lidt af hvert i tidens løb, men her er min grænse nået!
pusle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 08:05   #2
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hvorfor i alverden skulle hun tage sin paryk af? Lyder da i mine ører som om den pågældende sagsbehandler tvivler på diagnosen.... Der er da ikke noget grundlag for sådan en opfordring.... Det var dog alligevel det mækligste.... Krænkende
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 09:29   #3
pusle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2008
Lokation: Assens
Alder: 57
Indlæg: 22
Styrke: 16
pusle er ny på vejen
Åbenbart for at tilfredstille sagsbeh. og bevise hvor syg hun er.

Min første tanke var også at sagsbeh. må have en uopdaget svulst, et sted i knoppen, hvor vi andres hjerneceller suser rundt og er sunde og friske.

Det er også derfor jeg efterlyser oplysninger om lov/§ der gør at sagsbeh. burde meldes.

Hvad bliver det næste sådan en kan finde på...?
pusle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 12:20   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er allerede en debat hvor hele historien indgår, men kan ikke lige huske hvad det var for en , jeg har lige søgt kort men har ikke kunne finde den, men prøver igen senere , i den anden tråd er der debatteret indgående omkring emnet
  Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 12:50   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden


Der bør i den grad klages til borgmesteren over den uforskammede behandling.

I debatten om lægekonsulenter kan man bl.a. læse, at kommunen IKKE må efterprøve andre lægers udtalelser ved SELV at undersøge borgerne.

Sagsbehandleren kan læse i borgerens lægepapirer og se, hvad borgeren fejler, og hvis sagsbehandleren ikke kan læse lægepapirer, kan lægekonsulenten oversætte.

Det er i den grad ydmygende behandling, men det er jo det, som alle på k10 bliver udsat for, når sagsbehandlere/lægekonsulenter tvivler på lægepapirer.

Eller når brugerne her presses op i tid.

Princippet er det samme. Man behandler borgerne, som om de er fulde af løgn.

Hos denne stakkels kvinde bliver sagen jo sat på spidsen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2008, 08:39   #6
pusle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2008
Lokation: Assens
Alder: 57
Indlæg: 22
Styrke: 16
pusle er ny på vejen
Tak for hjælpen...

Jeg lader det gå videre.

Med venlig Pusle
pusle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 00:06   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, og så er der jo de få mennesker som netop IKKE mister håret under kemoterapi!! Så ville man da være ilde stedt med sådan en led sagsbehandler, føj for satan da.

Hørte om en kvinde der blev bedt om at vise operations arrene frem - hun havde fået fjernet en stor del af det ene bryst. Sagsbehandleren følte åbenbart at det ikke var HELT korrekt. Men det var det. Samtalen var skjult båndet og sagsbehandleren gled lige så stille ud i tågen.....og klienten fik en påtale om at det var ulovligt at optage skjult med diktafon.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
krænkelse af menneskerettighederne? østerbro Politik og Samfund 3 07-12-2011 12:02
Menneskerettigheder og handicapbegrebet zuza Nyt om loven 6 01-10-2008 18:30
Menneskerettigheder og arbejdsprøvning zuza Nyt om loven 0 26-11-2007 14:11
Menneskerettigheder - Holger Kallehauge zuza Nyt om loven 0 21-10-2007 00:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension