K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2008, 18:10   #1
oldgart
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Indlæg: 31
Styrke: 17
oldgart er ny på vejen
Svarfrist v. klager?

For et stykke tid siden sendte jeg en klage til borgmeren,han svarer mindre end en time senere at den er videresendt til k-forvaltningen, MEN siden har jeg intet hørt
Så hvor lang tid har "de" til at besvare en klage - eller i det mindste til at fremsende et "fristoverskridelsesnotat" ??


Samtidig fandt jeg lige dette:

Lov om social pension
Ansøgning om overgang til behandling af førtidspension på det foreliggende grundlag
1 uge

Nogen der kan henvise til §§ ?
oldgart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 18:39   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, jeg ved nu ikke om der findes en svarfrist, når man sender klager til borgmesteren.. Måske kan andre svare på det..
Nu ved jeg heller ikke, hvad du har klaget over, men den forvaltning, som har behandlet din sag skal have muligheden for at se på din klage - bagefter kan det være at borgmesteren eller måske den som arbejder for borgmesteren se på det og så svare dig tilbage....

Det var i hvert fald sådan det skete for mig, da jeg engang klagede til borgmesteren. Der sendte han også klagen videre til det center, som havde behandlet min sag. Og senere fik jeg svar fra borgmesterens sekretær. Alt gik hurtigt...

Det lyder kun positivt for mit vedkommende, at din klage til borgmesteren allerede er i gang med at blive undersøgt.... Så jeg tror og håber på, du hører mere fra dem, ellers må du vel ringe eller skrive til dem og høre, hvordan det går med sagen...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 19:00   #3
oldgart
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Indlæg: 31
Styrke: 17
oldgart er ny på vejen
Det er en måned siden klagen blev sendt, jeg vil mene at forvaltningen som minimum skal anerkende modtagelsen inden for xx dage, men det er nok osse blevet syltet
problemet er at jeg meget gerne vil sende den til statsforvaltningen, men hvis k- forv. har en tidsfrist er jeg da nødt til at overholde den ---en eller anden skal da holde loven ikk?
oldgart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 19:13   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Er der tale om at klage over en afgørelse på feks. afslag på førtidspension???

Hvis ja, så har borgmesteren ikke noget med det at gøre. Den myndighed eller center som har afgjort din sag, skal have din klage.... De har så selvfølgelig svarfrist på 4 uger. Dette bør stå i din klagevejledning i din afgørelse. Kommunen har pligt til at genvurdere sagen, når en borger klager over feks. afgørelsen afslag på førtidspension. Hvis kommunen så fastholder deres oprindelige afgørelse efter du har klaget, bliver den sendt videre til statsforvaltningen.

Så spørgsmålet er om det er en afgørelse det handler om.
Hvis det er alt muligt andet, du klager over feks. en langsommelig sagsbehandlingstid, så er det fint nok at sende den klage til borgmesteren.. Men klage over en afgørelse(afslag) skal altid sendes tilbage til den, der har afgjort din sag....

Er det til at følge med??

Du har ikke fortalt os præcis, hvad du har klaget over. - om det en afgørelse eller om det er noget helt andet...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 19:20   #5
oldgart
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Indlæg: 31
Styrke: 17
oldgart er ny på vejen
jah....tak for svaret for øvrigt
langsommelig sagsbehandling et af punkterne....
Det er nu slet ikke mig selv men her er den korte version
Klienten beder april 2007 om at få startet en §17 sag og det viser sig nu at der siden har været 6 sagsbehandlere på "sagen" men ikke en af har åbebart læst den for der er INTET sket, der er altså ikke startet en §17 sag
ved hendes seneste møde blev der talt med meget STORT og ftm om ikke de nægter at starte den sag fra 4/2007 men i stedet tilbyder de at starte den pr. 8/2008 (har det på bånd

så tålmodet er ikke existerende nu er det nok!
oldgart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 19:36   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
uha ja det forstår jeg godt... Hvis jeg var dig, vil jeg nok enten skrive et brev (el. mail) eller ringe til borgmesteren eller hans kontorpersonale og spørge til sagen, hvordan det går med den.(også selvom de har skrevet til dig, at den er sendt videre til forvaltningen). Sig til dem som det er, at du ikke har hørt noget siden...

Det at klage videre til statsforvaltningen mener jeg man kun kan gøre, når der er tale om afgørelser.... så i det her tilfælde er der ikke tale om afgørelser, men simpelthen en klage over en megen langsommelig sagsbehandling i en førtidspensionsag.........
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 19:53   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis der går urimeligt lang tid, kan man betragte det som et afslag, og klage videre over det.

Der er grænser for smøl.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 19:56   #8
oldgart
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Indlæg: 31
Styrke: 17
oldgart er ny på vejen
Både det sociale nævn og beskæftigelsesankenævnet er jo under stats forv.
og i visse tilfælde kan B- ankenævnet behandle en meget langtrukken sag som om der er givet afslag --- og det er lige hvad vi gerne ser


men stadig ....svarfrist???? come on anyone?
oldgart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 20:01   #9
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Da jeg klagede til borgmesteren gik der vel 1-2 uger inden jeg fik brev med bekræftelse på at den var sendt videre til rette instans. Der stod også hvornår klagen kunne forventes færdigbehandlet.

Men med alt dette sagt, så holder deres egne deadlines overhovedet ikke alligevel, og jeg tror det handler om at man bare smider en dato ud fordi man skal.

Jeg har haft 3 klager igang i Næstved Kommune, og ALLE er der kommet et "undskyld vi ikke kunne overholde tidsfristen" brev efter den meddelte frist. En gang fik jeg et brev om det 3 måneder efter med undskyldning og ny tidsfrisst... den overskred de også, og undskyldte så i afgørelsen 6 MÅNEDER EFTER KLAGEN VAR SENDT.

Så med nu 3 sådanne tilfælde, så må jeg konkludere, at det er standard ikke at overholde egne tidsfrister, så mon ikke dette praksis også findes i andre kommuner?

En ting der dog undrer mig lidt, og ærlig talt bliver en kende sur over er, at når man skriver til borgmesteren, så sendes det bare videre... det mindste man kunne gøre var sgu' da at svare som borgmester når en borger henvender sig direkte! ... specielt fordi man beder om HANS PERSONLIGE MENING om en given sag. Ellers kunne man jo lige så godt selv sende lortet afsted til jobcenteret.
  Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 20:13   #10
oldgart
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Indlæg: 31
Styrke: 17
oldgart er ny på vejen
Borgmestre ved ikke en .....dyt.....de sender klager videre til direktørerne for det relevante område - de sender det så videre til den afdelingschef det nu må vedkomme og de sender det så videre så sagsforhaleren selv kan brygge en ny løgn sammen, å d æ ikk engang løwn
oldgart er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Svarfrist gje Alt det andet 32 25-06-2013 07:20
Svarfrist....? Rikke Jensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 18-04-2013 16:26
Rimelig svarfrist? Fib-Spurven Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 04-11-2012 12:52
Svarfrist PerHolbæk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-10-2012 17:46
svarfrist frida Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 16-12-2008 22:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension