K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2006, 16:19   #1
guffii
Banned
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2006
Lokation: Odense NØ
Indlæg: 34
Styrke: 0
guffii er ny på vejen
Skuffende......

I går var så den store dag, hvor vi alle skulle ud og demonstrere, eller rettere; det var det jeg havde håbet på....
Men ak og ve.......

Vi var 4 demonstranter, så det var jo mægtigt flot. Og nej, efter det 4tal mangler der desværre ikke en masse nuller...... Så det tager jeg som bevis for, at mange ikke er interesseret i de problemer der er omkring syge mennesker og den behandling de får. Og jeg tar det osse som, at de der er i denne situation, enten ikke har overskud til at møde op, eller osse er de bare godt tilfredse med deres situation......
Men vi gik turen, havde vores skilte (som var sat på stænger) oppe, og vi gik turen ude på vejen, som vi havde lov til. Der blev dyttet og der var da sikkert oz nogen der kom lidt for sent hjem/frem.....
Vi ankom til Rådhuspladsen, jeg startede megafonen, og råbte, at vi have noget her, som vi mente alle skulle høre. Men der var ingen der stoppede op........ Jeg fortsatte så med min tale, og sluttede af med at sige Glædelig Jul til dem der havde råd til at holde Jul..........
Så var det Pia Larsen, der holdt sin tale, samtidig med at Nikke og en anden dame, som jeg desværre ikke lige kan huske navnet på, delte "flyers" ud, til de forbipasserende.
Efter hendes tale, sagde jeg igen en masse "velmenende" ord, men som skrevet...... ingen der stoppede op og lyttede.....
Havde vi bare været en gruppe, der havde stået og lyttet, så havde de også kunnet trække andre til at lytte.... Men sådan skulle det ikke være.......
Klokken 17:00 kom Socialdemokraternes gruppeformand Carsten Hansen, og han var også "skuffet" over:
at der ikke var mere opbakning,
at der ikke var nogen der stoppede op og
at der ikke var nogen medieopdækning.
Han holdt også sin tale, til trods for, at vi kun var os 4........... Flot, han kunne have valgt at gå igen, men han blev og gennemførte hvad vi havde startet.
Efter hans tale, opfordrede han os til, at komme til Folketingets Udvalg, hvor vi hver i sær ville få 15 minutters taletid, så vi kunne tale til en person fra alle partierne. Det vil sige, at man sidder i et lokale, hvor alle partier, sender en person, og så kan man tale til de personer.
Det er så vores næste dagsorden!!

Bagefter gik vi tilbage til banegården og forsøgte, at vise vores skilte til Go Aften Danmark, men kamerafolkene var meget opfindsomme, så vi blev nok ikke vist...........

Spørger du om jeg er skuffet - Ja det er jeg nok. Skuffet over at der ikke var mere opbakning.
Men jeg er sgu stolt af at vi gennemførte, hvad vi havde sat os for.
Pia Larsen kom fra Hillerød.
Nikke kom fra Slagelse.
Jeg kom fra Odense.
Damen som jeg ikke kan huske navnet på, kom fra København. Hun laver iøvrigt Netradio.

VI gjorde det sgu!!

Men hvor var det sørgeligt, at der ikke kom nogen herindefra!!:@ Den eneste der var herindefra var Nikke.
Og jeg er stolt over at du var med Nikke...

Med dette vil jeg bare ønske jer allesammen en glædelig jul

Mange gode hilsner
guffii/Pia
guffii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2006, 16:36   #2
Nikke
Føler sig hjemme på K10
 
Nikkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 54
Indlæg: 32
Styrke: 18
Nikke er ny på vejen
RE: Skuffende......

kære Pia.
jeg bakker dig op 110 ½
omkring det i går.
jeg vil sige til jer andre at komme nærste gang vil det jeg sæt pris på.
hiis I vil med til gøre en foskel.
kærlig hilsen
Nikke
Nikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2006, 16:50   #3
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
RE: Skuffende......

Hej.

Jeg syntes det var sejt at i 4 tog turen alligevel. GODT GÅET

Jeg ville ønske jeg havde kunne være med, Men da jeg bor i det mørke Vendsyssel, ville jeg skulle have brugt ca. 12 timer på transport tur/retur, med bus og tog.

Jeg er ikke tilfreds med den måde, det hele køre på, jeg kæmper på min måde herfra hvor jeg bor.

Kan kun sige igen SEJT GÅET.
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2006, 17:10   #4
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
RE: Skuffende......

Jeg syntes det er rigtigt godt gået I gennemførte det på trods af der ikke mødte flere op.
RIGTIGT GODT GÅET, I kan kun være stolte af......I gjorde det.
Mvh. Guffi, med et I.........
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2006, 17:46   #5
cirkeline
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Lokation: århus
Alder: 45
Indlæg: 71
Styrke: 18
cirkeline er rigtig godt på vej
RE: Skuffende......

Kære Pia

syntes det var et super flot intativ du kom med.

Håber der på et tidspunkt er nogle der vil være med til at gøre det igen.........og at det så måske kan lige på et bedre tidspukt hvor der flere der kan være med
(måske kan der være mere opbakning senere på året hvor folk ikke har jule travlt...........og hvor der er noget varmere vejr til at demostere.Og så er det måske bedst at ligge det en fredag eller lørdag?)

Ved ikke om de ændringer i forhold til tidspunktet vil kunne være med til at gøre nogen forskel..........men man kan da håbe?)

Kan også godt forstå at du er skuffet.......og nok ikke lige har hverken lyst eller overskud til at angere noget nyt lige nu.

Men som sagt skide godt intativ.........og super flot at i gennemførte alligevel.............Det kan i helt sikkert godt være slolte af .

for mit vedkommende.........ja så kan jeg kun at JEG BESTEMT IKKE ER TILLFREDS SYSTEMET BEHANDLING OG DERES MANGLENDE RESOUSER.(iforhold til hvor meget der spares og hvor hårdt presset sagsbehandlerne er,og dermed dårliger behandling)

MEN JEG MÅ DESVÆRE OGSÅ SIGE AT JEG OGSÅ ER I DEN SITUATION AT JEG IKKE HAR RESOUSER I TIL AT GÅ PÅ BARRIKADERNE I ØJEBLIKKET..........HVERKEN ØKONOMISK ELLER PÅ ANDRE MÅDER.
Ville ønske det var anderledes!

Det er ærgeligt det er sådan..........men desvære sandt.
Vil ønske jeg have overskud til at være med, så vi var nogle flere ,så vi forhåbentligt kunne kæmpe en fælles sag.

Men lige nu har jeg rigeligt med bare at kæmpe min egen sag.........og har knap resouser til det.........selvom jeg ville ønske det så anderledes ud...........men man må jo priotere........det er desvære sådan det er!
cirkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2006, 18:03   #6
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: Skuffende......

Hej Pia
skide godt i gennemførte det, men som jeg havde skrevet til dig så kunne jeg ikke deltage da du ændrede tiden fra kl 13 til kl 16, da jeg havde en 50 års fødselsdag kl 17.30, jeg ville ellers gerne have deltaget, men jeg tror også at december måske IKKE lige er den månede hvor det fanger mest, folk har rigeligt i sit eget...
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2006, 22:13   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Skuffende......

Hej Pia

Ja godt gået, jeg er en af dem der ville have været med, men helt ærligt må jeg sq indrømme at jeg har sovet i timen

jeg mente at man skulle være et bestemt antal (over 500 ) for at kunne gennemføre, men nok mig der har fået noget i den gale hals..

Desværre fik kærsten en tid på Hospitalet den dag og kl 15 og lige pt er det , det der kommer allerførst herhjemme , ( for som alt andet i dette syge væsen så er det jo ikke lige sådan at man kan få tid på hospitalet den dag man har brug for det)

Men jeg er ked af at jeg ikke kunne troppe op , og ærligt så tager jeg sq hatten af for at i gennemførte det.

Jeg tror at næste gang (hvis du har mod på en næste gang) så kan det være at man skal arregere det feks 1/2 år i forvejen, og gerne sådan at vi er flere der går sammen om det og råber op de steder vi kan , så tror jeg at man kan få noget ud af det ..
Men svært det er det at få sådan en demonstration på benene

Men tilfredse det tror jeg bestemt ikke at folk er , jeg for mit vedkommen ved at jeg er ikke, (ellers havde jeg jo heller ikke K10) og de andre herinde er bestemt heller ikke...

jeg håber at du tilgiver os der af den ene eller anden grund ikke har magtet det at komme til dit flotte initiativ.

jeg er sikker på at der er lige så mange undskyldninger for hvorfor folk ikke er dukket op som der er mennesker... Ihvertfald kan jeg oplyse af to af dem der var tilmeldt sad på hospitaltet og tre af de andre var børn af de to første ... så er det ikke så mange der ikke er kommet..
Men skrevet til dig eller været mere obs .. det skulle jeg helt klart have været :@:@:@:@
  Besvar med citat
Gammel 06-12-2006, 00:28   #8
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Skuffende......

Ja som skrevet før super fedt at I gennemførte, må så sige at jeg godt kan forstå du er skuffet!!! Men håber da du prøver igen og håber da at jeg er mere frisk så jeg kan deltage!!!

Knus Borroe
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2006, 08:47   #9
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Kære Pia

Jeg kan godt forstå din skuffelse over det manglende fremmøde. Jeg ville meget gerne have deltaget, men jeg er gået i dvale i øjeblikket. Det skal måske være større fokus og pressedækning FØR en sådan demonstration. Du har fat i den ende der hedder at det kræver mange ressourcer at gå på barikaderne. Så supergodt gået! Jeg håber jeg er i stand til at deltage næste gang.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2006, 11:51   #10
AIDA
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2006
Indlæg: 35
Styrke: 19
AIDA er ny på vejen
RE: ja, det er skuffende

at ikke flere kunne deltage, og jeg havde desværre ikke råd til en togbillet fra Vestjylland til København, skal også have råd til at købe julegaver til familien.
Jeg havde dog set alle TV-aviser, og troede det kom i fjernsynet, så det er meget skuffende at DR og TV-2 har svigtet denne begivenhed. Jeg troede også der kom politikere, fagforeningsfolk og socialrådgivere med til demonstrationen, så det er meget skuffende at de ikke har støttet Fleksjobbernes kamp.:@

Hvor blev politikkerne af fra EL og SF?

Måske er 1. maj 2007 eller GRUNDLOVSDAG 2007, en bedre dag?, hvor nogle Fleksjobbere kunne komme på talerstolen, og tale om vilkårerne på det rummelige arbejdsmarkedet, og om de syges og handicappedes vilkår i DK.:| Vi kunne måske lave nogle støttegruppeforeninger i det lokale område hvor man bor, så vi ikke skal rejse så langt alle sammen for at demonstrere. Måske kunne lokale politikker som støtter vores interesser, lægge mere pres på erhvervslivet, så de bliver mere rummelige, og sende Jobkonsulenter og Sagsbehandler på kursus, så de kan lære at behandle klienterne på en ordentlig og værdig måde, og overholde tidsfrister.

Jeg synes også det ville være en god ide, hvis Fleksjobberne fik deres egen fagforening, hvor der kun er Fleksjobbere som er ansat, som hjælper og støtter andre Fleksjobbere, og som kan tilbyde en bisidderhjælp, som ee med til at vurdere om man skal have et Fleksjob eller have tilkendt førtidspension, så det bliver vurderet med uvildige øjneB)

Men det var da meget skuffende, at så mange politikker på Christiansborg, og TV-aviserne ikke var tilstede.:@:@
TV-aviserne går kun op i de riges jul, og hvormange penge de bruger på julegaver, julemad, julepynt og alle de mange julelys mange sætter op på deres huse, så det ligner Disney Land. De fattige bliver fattigere, og ikke har råd til at købe gaver og mad til børnene, og børnenes kontor og Frelsens Hær mangler også penge:@, så der er mange som ikke får noget julehjælp.

Det er tankevækkende at Socialdeomkraterne har været med til at gøre mange fattigere ved at indfører indkomstloft på kontanthjælpen. Det var da bedre, hvis de havde indført overenskomstløn for alle på arbejdsmarkedet, så det også galte i arbejdsprøvninger og tvangsaktivering, så Arbejdsgiverne skulle betale overenskomstløn, som er gældende indenfor fagområdet man arbejder i.

LO-fagforeningerne skulle vi måske give et spark i røven, så de får fingrende ud af "gaskanalerne":@, så de også gør noget for os Fleksjobbere, så vi får et bedre arbejdsmiljø
AIDA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension