K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Se afstemningsresultater: Er kommunen en medspiller eller modstander i din sag ?
Modstander 91 78,45%
Medspiller 14 12,07%
Ved ikke 11 9,48%
Stemmere: 116. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2008, 17:52   #1
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Medspiller eller modstander

Jeg har læst meget her på k10, men er kommunen en medspiller eller modstander
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 19:18   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kommunerne får IKKE penge nok af regeringen, derfor bliver kommunerne modspiller.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 20:54   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Tilstået, jeg ser mere end rødt når diverse sagsbehandlere mfl kalder det: HJÆLP

Ja, jeg bliver forarget og føler mig i den grad nedværdiget!

Så er det hvis lige som på plads
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 23:28   #4
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Modspiller -desværre

Suza skrev"Kommunerne får IKKE penge nok af regeringen, derfor bliver kommunerne modspiller." Jeg tror ikke det er så enkelt - det ville være fuldstændigt gratis for kommunerne hvis sagsbehandlerne behandlede syge nmed respekt. Det handler ikke kun om flere penge Det handler også om en holdningsændring. Om ikke at mistænkeliggøre folk - om at referere det der faktisk bliver sagt - så det ikke er nødvendigt at læse loven og have mp3 optager med osv.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 00:24   #5
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Total modspiller.. ingen ved hvem der nu er min jobkonsulent...

Jeg har desuden ikke hørt en hujende fis, siden jeg stoppede fra privat aktør kursus d. 22-8....

Så hallejula,.. nu bliver et sq extra spændende hvad der så skal ske, og hvornår jeg mon, får det skide fleksjob tilbudt?

Har jo selv sendt 194 uopfordrede ansøgninger... uden resultat.. såååå

God week-end til jer alle Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 00:39   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ida... selvfølgelig har du da ret.

Et smil, lidt venlighed, almindelig respekt over for sine medmennesker, empati er GRATIS, en velskrevet ressourceprofil, lovlig sagsbehandling burde være en selvfølge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 02:36   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Suza skrev"Kommunerne får IKKE penge nok af regeringen, derfor bliver kommunerne modspiller." Jeg tror ikke det er så enkelt - det ville være fuldstændigt gratis for kommunerne hvis sagsbehandlerne behandlede syge nmed respekt. Det handler ikke kun om flere penge Det handler også om en holdningsændring. Om ikke at mistænkeliggøre folk - om at referere det der faktisk bliver sagt - så det ikke er nødvendigt at læse loven og have mp3 optager med osv.
Jo respekt og empati kommer man langt med, men det ændrer altså ikke ved at selv den sødeste og mest respektfyldte sagsbehandler, stadig har en pengekasse at tænke på, det ændrer ikke ved at SYGE klienter bliver sendt fra sygedagpenge over på kontanthjælp om end loven siger at det skal vurderes om klienten skal revalideres have fleksjob eller pension, og KUN settes på kontanthjælp hvis klienten er fuld arbejdsdygtig.
Respekt og medfølelse, giver ikke en saglig og lovlig sagsbehandling.

Så længe kommunerne følger pengekassen, lige så længe er de død og pine tvunget til at mistænkeliggøre, for det er den eneste måde de kan snige sig uden om deres ansvar, og få klienterne, på den ydelse der er den billigste for kommunen, sådan er det altså nu en gang bare (fordi loven er skuet sammen som den er, og fordi kommunerne ikke har de økonomiske midler til andet) og så kan sagsbehandler ellers side og have nok så meget medfølelse.

Gratis er en ordentlig behandling af borgerne netop ikke, for det ville betyde at folk skulle på ydelser der koster kommunerne penge, penge de ikke har, det ville betyde at rigtig rigtig mange klienter skulle have Reva fleksjob eller pension, i stedet for kontanthjælp eller endnu værre (bedre for kommunerne) ægtefældeforsørgelse, og kontanthjælp er nu en gang langt billigere for kommunerne at få folk på, også sagsbehandlings messigt, fordi de der ikke har de samme irriterende dyre forpligtigelser (tid er penge) til at få afklaret folks sager. Og ægtefælde forsørgelse, koster kommunen helt gratis.

Det handler om penge, penge og atter penge, venlighed og korrekt sagsbehandling koster penge.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 04:32   #8
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Har sat mærke i modstander...
Men kan en modstander egentligt ikke også være en medspiller... en strid om ord... vist

Men i alle tilfælde.... ligesom jeg aldrig ville tro på en forsikringsmand og altid læser det der står med småt.... så... ville jeg aldrig nogensinde tro på en kommunal ansat uden at tingene er på skrift... og jeg vil i begge tilfælde undersøge meget grundigt om jeg er blevet snydt...

Bryder mig heller ikke så meget om lommetyve og andre svindlere
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 11:40   #9
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Både penge og respekt

Jeg er slet ikke uenig i at det også handler om penge/kassetænkning - men det handler også om respekt. Da jeg var på sygedagpenge var min sagsbehandler f.eks. helt vild for at komme hjem til mig - på trods af at jeg gjorde det helt klart, at jeg ikke ønsker nogle sagsbehandler i mit hjem. Her på siden kan jeg læse om andre der forgæves forsøger at få besøg af sagsbehandleren i deres hjem. Hvis kommunen tog hjem til dem der ønskede det, og holdt de andre møder på kommunen - så havde kommunen sparet alt det papir, aktindsigt, klage jeg sendte. Hun kom aldrig hjem til mig - Jeg synes jeg har oplevet meget nytteløs modstand der ikke ser ud til at være økonomisk begrundet.
God søndag til alle!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 14:56   #10
tudsegaard
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2008
Lokation: opr. Jægerspris
Alder: 70
Indlæg: 12
Styrke: 16
tudsegaard er ny på vejen
hej alle har idag fået tilkendt min pension med tilbagevirkende kraft pr. 1.6.2005. via Sikringsstyrelsen (jeg bor i Frankrig) - så jeg er bare glad!
hilsen lisbeth
tudsegaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flexjob eller fp eller ? bmp24 Spørgsmål ang fleksjob 29 26-08-2011 09:57
Udd. på revalidering eller su eller????? Siv Alt det andet 13 13-01-2011 13:46
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15
År eller måneder - kommune eller sundhedsvæsen zuza Det er da strengt ! 3 12-01-2008 15:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension