K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2008, 08:11   #1
jens-p hansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
jens-p hansen er ny på vejen
flex job

jeg er en 51 årig mand der har været slagteri arbejder i20 år har nu fået slidgigt i skuller og lænd har været til undersøgelse ved otopærene og rømetologerne og ved arbejdsmidiciner på ryg centeret i århus alle er kommet med de samme udtagelser at de ikke kan gøre noget kun at give mig smertestillene men kommunen vil ikke acptere udtagelsene og sender mig i job prøve var planlagt til 12 uger men det blev kun til 8 uger og med en fravær på 39% det var kun 3 timer daglig derefter udtaler kommunens lægekonsulent at jeg max må arbejde 2timer daglig så gik arbejdsmidicinerne ind i sagen og sagde max 1,5 time daglig uden løft og skub og træk men kommunen køre bare videre og visitere mig til et flexjob den er nu anket til den sosiale ankestyrelse af min fagforening alle peger på en førtidspention hvad kan en kommune dog tilade sig jeg har jeg har gået i 2 1/2 år nu og ved ikke længere hvordan jeg skal blive ved med at kæmpe det er jo også økomomisk belastene mister ca 12000 i hver mrd der er jo også bund i fattige folk

Sidst redigeret af jens-p hansen; 28-10-2008 kl. 09:27.
jens-p hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 10:25   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.732
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Jens.
Velkommen til. Nej mange opdager først hvilken Verden man havner i når sygdom rammer. Men nu dukker alle spørgsmålene op hos dig.
Så fra nu af så husk.

Tag det roligt.
Søg aktindsigt i alle relevante papirer. Kommune, læger, hospitaler etc.
Alt foregår skriftligt. Hold orden i dine papirer.
Overhold ankefrister.
Resourceprofil SKAL altid være opdateret med alle oplysninger og godkendes af dig.
Spørg høfligt om hvilken person din sagsbehandler er, hvilken uddannelse.

Begynd med at undersøge på din kommunes hjemmeside hvilke sagsbehandlingsfrister kommunen har offentliggjort.

Der dukker mange spørgsmål op hen ad vejen. Så støt dig her på k10.
Fortsæt med at stille disse i fortsættelse her på din tråd. Du er nu i gode hænder.
Bare vent der kommer flere råd til dig. Mange hilsner Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 10:54   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hej Jens

Det ses desværre rigtig tit at de gør som de gør i din sag...

Alene det faktum at lægekonsulenten skriver at du kan arbejde 2 timer dagligt...gør at du ikke burde henvises til fleksjob...

Det mindste en arbejdsgiver skal betale til en fleksjobber er for 12 ½ time arbejde pr uge....

Når du kan arbejde 10 timer pr uge....betyder det at en evt arbejdsgiver skal sætte 2 ½ time til hver uge....

Folk der har en virksomhed....de har den som regel for at tjene penge....og de sætter ikke frivilligt penge til....

Nu er det sket at nogle har fået et arbejde under 12 ½ time.....men det er dælme ikke mange...der får arbejde...

De fleste jobcentre siger at hvis du kun kan arbejde 15 timer pr uge....ja så har de svært ved at finde jobs til folk....og at man skal op på ca 20 timer før det bliver lettere...

Så når de bevilger dig fleksjob med 10 timer pr uge....ja så ved vi jo alle godt at du vil komme til at gå ledig i lang tid...

Der findes desværre ikke en mindste arbejdstid for fleksbevilling...så de ville kunne med loven i hånden bevilge dig fleks selvom du kun kan arbejde 1 time om ugen...

Det du evt kan gøre....det er at selv søge en førtidspension på forliggende grundlag...

Men før du gør dette....så skal du være helt sikker på at de har alle oplysninger om dig...for når du søger på forliggende grundlag....så indhenter de ikke flere oplysninger om dig...

Så du skal være helt sikker på at de har alle de papirer der findes...

Du kan evt søge aktindsigt for at se hvad de har liggende om dig...du kan finde en formular her til det... http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
flex mus0025 Spørgsmål ang fleksjob 8 14-12-2012 19:33
Indstillet til flex / Den nye flex lov Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 7 18-09-2012 20:21
Flex vubber43 Spørgsmål ang fleksjob 12 29-07-2012 22:11
Flex-job lindairene Din historie 1 14-01-2010 12:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension