K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2008, 13:51   #1
Mica
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mica er ny på vejen
Angry Min Historie

Har lige brug for lidt luft !

(Skal prøve at gøre det kort)

Jeg er en kvinde på 32 (snart 33) som har været "syg" i snart 5 år. Det startede med et løftetraume (min ryg/lænd) på min daværrene arbejdsplads. Hvorefter jeg blev sygemeldt, kom i arb.prøvning kæmpede mig op på 37 timer, da jeg fik afvide at hvis jeg IKKE gjorde det, ville kommunen tage mine sygedagpenge fra mig, så jeg gjorde jo alt. Havde godt nok ikke noget "liv" andet end sofaen når jeg kom hjem, min mand måtte ordne alt!!! Så ikke venner, famillie mm. i 3 mrd. (Kendte ikke systemet den gang) Blev selvfølgelig raskmeldt da jeg jo kunne "klare" 37 timer. Blev derefter arbejdssøgene, men HK var fuldstændig måløse, og de sagde jeg skulle melde mig syg igen det gjorde jeg så. Har efterfølgene været i 3 arb. prøvninger, hvor de har vurderet mig til at kunne arb. ca. 2,5 timer om dagen, min egen læge har foreslået førtidspension, da jeg har flere låsningstilfælde årligt og ingen ting kan. Jeg har været til div. undersøgelser MR, Skintigrafi, rygskole mm. Det "eneste" de har fundet er slidgigt i lænden og korsben. Har lige været til møde på kommunen, hvor de sagde at de hverken kunne tilbyde mig flexjob el. ftp. Da de mener at jeg ikke fejler noget og sagtens kan arb.! De mente at jeg skulle melde mig som ledig på jobcenteret! Efter møde tog jeg ind til HK, hvor de sagde at de ikke ville have mig ståene som ledig, som de sagde :vi kan jo se det på dig, er du klar til at arb. 37 timer imorgen ? og NEJ svarede jeg jo selvfølgelig. De anbefalede mig at søge en førtidspension selv på det foreliggene. Skal lige siges at mine sygedagpenge stoppede pr. 1/7-08 så har ingen indtægt, vi har kun min mands løn og bor i hus (ejer) er bare IKKE morsomt. Nu står vi i den situation, om vi skal søge ftp. eller hvad? Er der nogle der har et godt råd....Er træt af at kæmpe! Går og venter på at skal på smerteklinik. Har så mange smerter dagligt, orker snart ikke mere.

Håber der er nogle der har gode råd el. hjælp.

Mica
Mica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 15:47   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Smile Kære Mica

Orv, for søren, en dårlig behandling du har fået

Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte fagforeningen pr. omgående og sørge for de kommer med på banen, og få fat i deres jurister og forelæg dem sagen.
Du skal også have en bisidder med hver gang du skal til møde i kommunen.

Du kan så vælge at søge pension efter § 18, for så bliver de tvunget til at få dine papirer i orden inden for 3 mdr.

Det eneste der er at sige om at søge efter § 18, er at folk som regel får afslag; men det kan jo være at HK's jurister kan udvirke mirakler

Endvidere skal du anmode om aktindsigt, og der skal du huske at få en kvittering på at du har afleveret den.

Hvis du ikke orker at formulere en selv, kan du vælge at gå op i nyttige links og scrolle ned til den der hedder "formular til aktindsigt" og udfylde den med dine personlige data og printe den ud.
Så sparer du da det arbejde.

Det er lige hvad jeg kan komme i tanker om nu ... Men ring for guds skyld til din fagforening og råb om hjælp, ikk'

Og så en masse :kram, for det kan du vist godt bruge.

De bedste ønsker og held og lykke Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 19:50   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hyanna, det er efter §17, når man selv søger. §18, er når det er kommunen.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 21:53   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Undskyld Mica, pia har ret!!!!

Tak Pia (smiler)

Knus Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 23:16   #5
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Velkommen til ,Mica

Jeg forstår rigtig godt at du trænger til luft.

Jeg kan kun tilslutte mig de svar du allerede har fået. Få fat i din fagforening, din læge eller hvem der er dine allermest behandlende. Få dem til at lave en status over dit forløb og send en kopi til din sagsbehandler
Bed om kvittering for modtagelse af dette sammen med aktindsigt i dine papirer. Du skal jo godkende at det der står er rigtig formuleret, af både sagbeh., læge eller fagforening eller hvem det nu kan være.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 02:24   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mica velkommen til ...

Når du pt ikke får noget som helst nogen som helst steder fra så kan jeg godt forstå at din fagforening råder dig til at søge en §17 , for det er en god måde at få din kommune til at komme igang med at få bragt orden i din sag....

Nu ved jeg ikke hvad du ligger inde med af lægepapir osv , men jeg vil klart som de andre også anbefale dig at gå til din fagforening og se om de har en juridisk rådgiver som kan hjælpe dig , men allerede den dag i morgen , burde du søge aktindsigt så du kan se alt hvad kommunen ligger inde med omkring dig og dit helbred, det kan være der mangler noget og at din sag på den baggrund trækker ud længere end nødvendigt...

Du finder en aktindsigts erklæring under nyttige link...

Jeg håber din sagsbehandler er opmærksom på at du stadig er syg og at du også er sygemeldt i samarbejde med din læge, for det er vigtigt at du hele tiden holder kommunen til ilden da de ellers bare vil lade være med at gøre noget eller kontakte dig , netop fordi du ikke er en udgift for dem nu ....

Så aktindsigt, fat i Hk, snak med din læge, skriv og hold sagsbehandler til ilden, du er stadig syg og der skal stadig findes en måde at gøre det muligt for dig at blive selv forsørgende ...

men har du fået skriftligt afslag på fleks og var der en ankevejledning med , eller gælder afslaget ikke og du skal omgående skrive til din sagsbehandler og bede om et skriftligt afslag med begrundelse ... sådan at du kan anke det ..
  Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 11:03   #7
Mica
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mica er ny på vejen
Min Historie

Tusind tak for rådene

Det møde jeg har været til på kommunen er noget det hedder HAT (Helbredsafklareneteam) Og det er dem der har besluttet at jeg kan få flexjob el. ftp. Jeg har en Ressurceprofil opdateret. Med alle lægelige udtagelser mm. Alle de læger inkl. min egen har skrevet at jeg ikke kan arb. slet ikke 37 timer.
Som min egen læge siger : Han kan IKKE forstå det, fordi kommuenen modarbejder hele tiden. Og på mødet fik jeg af vide at min slidgigt ikke er noget. Det er noget alle har sagde de.

Jeg har også været til psykiater, fordi kommunen bad om det, han har udtalt at jeg ikke er hypokonder eller digtene, som der står.

Hos Hk, sagde de at de IKKE kunne hjælpe mig, da jeg ingen diganose har, andet end slidgigt.

Så jeg er virkelig i vildrede.....

Men venter på min læge kommer tilbage fra ferie, så må jeg lige tale med ham.. og så afvente smerteklinikken...og håbe på at det er et geni der, måske kan finde ud af hvad der er galt...for noget må der, da være galt.

Mica
Mica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 13:07   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mica en god ide lige at vente på din læge, men du skal huske at du ikke har fået afslag på noget som helst uden en skriftelig besked med ankevejledning , så når din læge er tilbage så kan du evt skrive til din sagsbehandler og bede om at der bliver fremsendt et afslag og en ankevejledning , at kommunen mener at alle har slidgigt gavner jo ikke dig , og når læger osv er enige i at du ikke kan arbejde, så kunne jeg forestille mig at en anke kunne gøre noget ....

Men der er IKKE givet afslag uden det er skriftligt , men de går ud fra devisen går den så går den ...
  Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 14:06   #9
Mica
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mica er ny på vejen
Min Historie

Jeg kontakter min sagsbeh. vedr. anke mm.
Troede bare det kom automatisk....

Tusind tak for hjælpen
Mica er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie nille60 Din historie 1 30-09-2009 18:19
Min historie. troldepuzz39 Din historie 10 18-11-2008 12:23
Min historie Berit p Hvordan forløb det da du søgte fleks? 0 11-10-2007 11:34
Min Historie TNK Din historie 2 05-06-2007 10:53
Min historie Louise Spørgsmål ang fleksjob 5 20-04-2007 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension