K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2008, 14:56   #1
Vægten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
Vægten er ny på vejen
At leve med en kronisk Stofskiftesygdom

Jeg har lige tilmeldt mig denne utrolig flotte hjemmeside. En stor tak til indehaveren af K10.
Jeg har været langttidssyg med For lavt stofskifte. Ubehandlet i ca. 7-8 år og har svært ved at blive raskt, trods et TSH tal der ligger fint.
Er nu arbejdsløs, men for dårlig til at søge arbejde. Har hørt fra andre patienter, at det bliver jeg måske aldrig. De praktiserende læger ved ganske enkelt for lidt om Stofskiftet. ca. 80.000 kvinder går rundt i DK med en stofskiftesygdom, uden de er klar over det, og de bliver medicineret med Lykkepiller eller afslappende medicin.
Jeg ved ganske enkelt ikke hvad jeg skal gøre. Single, arbejdsløs, er arbejdssøgende, men ved, at jeg ikke kan passe et fuldtidsjob. Har prøvet, at lufte det i Jobcenteret, men fik at vide, at så kunne jeg ikke være tilmeldt der, men ikke hvad vi så kunne gøre.
Er der nogle i dette forum, der har erfaring med en kronisk stofskiftesygdom og flexjob?
Hilsen
Vægten

Sidst redigeret af Vægten; 26-10-2008 kl. 15:00.
Vægten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 15:24   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen

Kære Vægten.
Hjertelig velkommen. Du får lige et par indgangsråd som er vigtige at følge.

Som en beyndelse skal du:
Tage det roligt.
Al henvendelse foregår skriftligt imellem dig og kommunen.
Du skal have aktindsigt i ALLE relevante papirer. Kommune, læger, hospitaler etc. Hold orden i disse fordi der kommer mange.
Når du for første gang ser din RESOURCEPROFIL skal den altid være opdateret og godkendt af dig.

Under "Nyttige link" finder du: Fleksjob Pjecen 17. udgave


Bare rolig der vil komme flere råd, også om stofskifte. Bliv ved med at stille spørgsmål her på siten og lad os høre nærmere om hvad der sker i din sag.
Lige umiddelbart lyder det som du skal i gang med at søge om flexjob.
Mange hilsner Peter

Sidst redigeret af phhmw; 26-10-2008 kl. 15:37. Årsag: Flexjob pjecen
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 15:26   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Vægten og velkommen til.

Det er da et underligt svar, Jobcentret giver dig.
Jobcentrets opgave er at hjælpe folk ind på arbejdsmarkedet... også folk med skavanker.


Du skriver ikke noget, om du er sygemeldt, eller om din egen læge støtter dig.

Så hvis du ikke har ressourceprofil eller er blevet arbejdsprøvet endnu, så er der nok lang vej til et fleksjob.


Jeg tror, din skavank kan sammenlignes med mange andre her på siden, som døjer med træthed, smerter osv.... altså med svingende energi og overskud.

Hvis ikke andre (med lavt stofskifte) skriver, så kan du evt. læse lidt mere her:


http://www.k10.dk/showthread.php?t=1305


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 00:13   #4
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
stofskifte

hejsa
jeg har også for lavt stofskifte ,,får dog eltroxin men selvomtallene svinger inden for det normale føler jeg stadig en del bivirkninger som træthed og let depresion men min læge vil ik høre på mig og tror ikke det er pga stofskiftet....ergo kan jeg ikke rigtigt bruge det til noget i min ressource profil......grrrrr
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stofskiftesygdom Kjersti Dit og Dat 4 14-03-2014 12:01
Stofskiftesygdom/Arbejdsprøvning til Flexjob Vægten Spørgsmål ang fleksjob 1 15-07-2010 20:04
En Lille Opfordring "Lær at leve med kronisk sygdom" beha Alt det andet 1 13-09-2009 21:54
Stofskiftesygdom Vægten Et godt link! 0 02-11-2008 13:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension