K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2008, 18:53   #1
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Question Spritbilister slipper?

Den aften (31. oktober 2007), da Pia Hansens 15-årige søn Mark døde, lagde hun sig til at sove i hans seng på drengeværelset.

»Og der har jeg sovet hver aften lige siden. Jeg ved godt, at det ikke er holdbart i længden. På et tidspunkt skal jeg tilbage i min egen seng,« siger hun.

»Jeg bliver provokeret af, at folk som Klaus Riskjær og Kurt Thorsen skal i fængsel i mange år for økonomisk kriminalitet, mens man slipper med et par år for at køre nogen ihjel høj på sprut og narko. Hvor er sammenhængen i det? Så har samfundet glemt, hvad der er vigtigst,« siger Pia Hansen. Læs mere i Jyllands-Posten


Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 22:06   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, det er sku uforståeligt. især fordi de to herre jo bare omgås love og regelmenter..
ligesom mange andre vi især møder på vores vej i systemet.. og de får lov at fortsætte.

jeg har skrevet på marks side for længe siden.
fred være med ham. og mange tanker til hans familie
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 00:09   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja det er ligesåden med dem der begår vold og deslignende, de slipper også ret billigt... det er desværre bare sådan her i vores samfund at vi sætter penge over mennesker
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 10:00   #4
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
det er desværre bare sådan her i vores samfund at vi sætter penge over mennesker
Jeg ved ikke, hvad jeg ville gøre, hvis noget lignende var overgået mit barn og mig selv.... Det er ikke sikkert, at jeg kunne præstere en underskriftsindsamling, uden at gribe til selvtægt...

Det paradoksale og svækkende for retsbevidsthed er, at når en person sætter sig bag rattet i en trafik-livsfarlig tilstand - tager "loven" det for givet, at vedkommende ikke havde til hensigt at dræbe et menneske og derfor vil vedkommende ikke blive dømt til lovens strengeste straf. Det er hensigten eller mangel på samme, som afgør forskellen mellem en streng og en mild straf.

Derimod, hvis jeg selv greb til selvtægt og har taget livet af trafik-morderen.... ville dette være begået med hensigt og derfor ville jeg blive dømt meget strengere, end den person, som i påvirket tilstand har dræbt et menneske i trafikken.

Og hvorfor forholder det sig omvendt i økonomisk kriminalitetssager? I "økonomiske" lovovertrædelser forholder juraen sig omvendt til "hensigt-spørgsmålet".

I økonomiske sager - tager juraen for givet, at her er tale om en overlagt økonomisk lovovertrædelse. Og ingen gider høre på evt. forklaringer, at den pågældende overtrædelse er sket som følge af f.eks. uvidenhed eller fordi en tredje part havde manipuleret med tingene osv.

Nej. I økonomiske sager er man "skyldig" indtil det modsatte er bevist, mens i spiritus-narko-trafikmordsager er man ikke skyldig, indtil det modsatte er bevist.

Gid nogen kunne forklare, hvorfor i økonomisk kriminalitet tager loven det for givet, at ovetrædelsen er sket MED HENSIGT, og hvorfor i trafikdrab-sager (i påvirket tilstand) tager loven det for givet at trafikdrabet er sket UDEN hensigt....?

Hvorfor denne forskel mon....?

Kunne det tænkes, at de fleste lovgivere og jurister, som i resten af samfundet, på et eller andet tidspunkt har selv ført et køretøj med promiller i blodet og kan derfor identificere dem mere med andre spritbilister end med deres ofre? Bare en tanke....

Sidst redigeret af Tante Ana; 19-10-2008 kl. 10:09.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Danmark slipper for stor mia hæftelse pga. vores nej til Euroen halse Politik og Samfund 5 13-07-2012 23:30
Hvordan vi slipper af med de andre Hejdien Dit og Dat 15 15-12-2009 16:49
Kræfterne slipper op.. Cat 72 Hjælpemidler til handicappede 2 17-09-2009 01:07
Meget syge slipper for møde på jobcentre Webmaster K10 Nyheder 0 19-02-2009 09:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension