K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2008, 17:13   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Om beskæftigelse

Jo ældre man bliver, desto sværere er det at finde arbejde, hvis man har en funktionsnedsættelse.

Det er endnu sværere, hvis man er psykisk sårbar.

Ja, men det taler jo så netop for, at mange, mange flere bør revalideres til at kunne klare et fleksjob. Det sker desværre for sjældent.


Citat:
På beskæftigelsesområdet ses en meget direkte sammenhæng mellem funktionsnedsættelse og beskæftigelsessituation. 80 %* af personer med funktionsnedsættelse i slutningen af 30’erne er beskæftiget. Denne procentsats falder støt for personer i de ældre årgange. Igen er det de psykiske funktionsnedsættelser, som udgør de største barrierer, ligesom psykisk sårbarhed har en negativ effekt på chancen for beskæftigelse.

Undersøgelsen viser, at en erhvervsuddannelse i lige så høj grad forbedrer muligheden for beskæftigelse for et menneske med funktionsnedsættelse, som for andre. Det samme gælder en studentereksamen.
http://www.clh.dk/index.php?id=1408


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 23:45   #2
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Har lige hørt i dag at de med psykiske lidelser, skal under hurtig behandling, for at de kan komme ind på arb.markedet igen.

Det har de godt nok været længe om, at finde ud af eller er det arb.giverne der har svært ved at tilbyde de psykiske en anden arb.tid

Det sidste var det der fik mig ud af arb.markedet, mere

Jeg har arbejdet med mennesker, både gamle og unge men hvor der skulle spares......... Det bliver der squ også gjort.

Jeg skulle starte på nedsat tid efter min drepression men fik den samme arb.plan på en anden afdeling ind af min brevkasse, hvilket de ikke havde fortalt mig men mine kollegere.

De valgte dog at opsigelsen ikke skulle ind af brevsprækken, så den fik jeg overrakt personligt til et indkaldt møde. Hvor sødt

Så nu syntes jeg at, vi der fylder mest i systemet bliver taget alvorligt, så andre kan kommer ind og få deres velfortjente flex/skånejob/førtidspension.

fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Handicap og beskæftigelse. phhmw Politik og Samfund 0 04-03-2013 15:02
Hjælp Beskyttet beskæftigelse. Lotus1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 02-03-2012 15:10
Vidensnetværket: Handicap og Beskæftigelse buster Et godt link! 2 07-08-2011 22:42
førtidspension og beskæftigelse jeromaka Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-03-2010 13:51
handicap og beskæftigelse MajT Jeg har fået job. 8 02-10-2008 10:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension