K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2008, 14:05   #1
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Følingsforstyrrelser

Jeg er blevet godkendt til fleksjob på grund af rygproblemer efter en arbejdsskade.
Fredag d. 10 okt. havde jeg konstante følingsforstyrrelser i mit højre ben, og derfor tog jeg hjem fra min praktik, som måske bliver til et fleksjob på 17,5 time om ugen.

Følingsforstyrrelser har jeg oplevet mange gange før, når ryggen bliver ovebelaste over længe tid.
Men kan nerven til højre ben blive beskadiget, ved gentagende følingsforstyrrelser
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 16:29   #2
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Hej andi1975

Jeg ved ik om føleforstyrrelserne skader nerverne på sigt, med jeg har også rigtig mange føleforstyrrelser i mit ene ben efter en arbejdsskade, jeg har gået sådan i 3 år nu. Har konstant et ben der sover, og er helt følesesløs på indersiden af benet, dette forværres også nu mere jeg belaster det, der er dog ingen der endnu har kunne finde frem til de nerver hvorfra det stammer. Når det er aller værst, mister jeg simpelthen forbindelsen til benet og falder
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 18:23   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej begge to

Nu skal jeg straks starte med at sige at jeg langt fra er ekspert men blot er min mand og jeg igennem snart 10år ryg"patienter" gr arbejdsskader så vi kan vel siges at have bare lidt erfaring udi denne verden

I skriver ikke noget om i fx har diskusprolabs?
Har i måske en ryg som er faldet sammen- dvs ryghvivlerne er slidte så nervene kommer i klemme?

I begge tilfælde -så er svaret ja til at i kan skade nerverne på sigt.

Der var engang en klog proffessor som forklarede min mand at når prolabsen(væskefyldt skive imellem hvirvlerne) bevægede sig UD af sin vante plads dvs midt imellem skiverne og ikke udenfor disse - ja, så gik den ud og trykkede på nerverne.
Nogen gange kan den smutte på plads igen men andre gange ikke OG SÅ ER DET AT SKADEN KAN SKE -og blive ret alvorlig.
I min mands tilfælde blev han fejlbehandlet, dvs man opdagede ikke(gad ikke!) tage billede af ham/ryg hvilket i dag har resulteret i at samtlige af hans nerver i hø ben er døde= permanent trykskade.
Dvs. at faktisk burde han ikke være i stand til at stå på benene men gr hans stærke benmuskler kan han flytte det MEN han skal bevidst sende besked fra hjernen til benet om at det skal flytte sig -HELE TIDEN.
Så den med at vælte -åh jo, den kender vi godt her i huset og nogen gange ønsker han sig også et træben, for det ville være lettere, siger han

Det samme gælder også ved rygsammenfald. Skiverne imellem hvirvlerne er væk, dvs knoglerne gnider imod hinanden og nerverne kan komme i klemme, hvilket de som regel gør og det samme kan ske= trykskade.

Så jeg ville bestemt passe på mig selv og ikke overbelaste

Håber at det har været jer til lidt hjælp

PS: Har i fået foretaget en scanning og EMG?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 18:46   #4
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Ohh selvfølgelig....
Jeg er scannet 2 gange uden de kunne finde noget, har også fået lavet denne strømting, også normal........ Så jeg er en af dem hvor de ik har kunne finde noget som de kunne gøre noget ved, øv øv øv for et eller andet riv ruskende galt er det.... Lever i et smertehelvede
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 19:25   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
sara, jeg føler med dig, hvis det overhovedet kan være til nogen trøst.

Hm, det lyder godt nok mærkeligt, men du skal også huske på at det er ikke alt det kan ses på billeder, målinger m.m.
Ved godt at det ikke er nogen trøst men alligevel

Måske og jeg siger kun måske ud fra egne erfaringer, har du netop en prolabs som sidder og trykker altså den glider ud og ind imellem skiverne, hvis du kan følge mig.
Dvs når den er inde kan den netop ofte ikke ses på billederne men kun når den er ude og trykke -og det er jo desværre ikke sådan endnu at man lige vupti kan komme inde og blive scannet når den er der, desværre.

Kan kun sige, hold ud, og bliv evt ved med at rende din læge på dørene. En skønne dag må man da for søren kunne finde ud af noget.

Smertehelvede, tja, nogen gange er det for vores vedkommende som at vælge imellem pest eller kolera -kender du det
Men jeg håber da at du trods alt du får hjælp til dette?

Pas på dig selv
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 20:31   #6
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Jeg har en diskusprolabs L5/S1, og har også få Modic type 2. forandrer.
Mr-scannet 2 gange med et års mellenrum.
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 22:07   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej igen andi

Ja, som jeg fortalte så kan man risikere at få varig trykskade, ingen tvivl om det.

At du har den siddende lige der, uh ha, det kan vi godt genkende, av siger jeg bare -ikk´

Derfor er det også så vigtigt at passe på sig selv incl hvad man nu kan have brug for af rygøvelser, styrketræning MEN så sandelig også at sige fra når kroppen/ryggen "har fået nok"

Der er jo en grund til at vi er skabt som vi er og smerte er en indbygget forsvarsmekanisme/signal som man ikke skal sidde overhørig -blot min erfaring

Problemet er jo at man endnu ikke kan få repareret en nerve, altså =en varig skade!

pas på dig selv, for der er ingen andre der gør det for dig(mindst af alt CHF )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 12-10-2008 kl. 22:11.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 22:19   #8
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Red face Angående følelsesforstyrrelser

Min Hyanna, har i FLERE timer prøvet at komme med et seriøst indlæg, hvor hun beskriver sine problemer for at bevise hvor vigtigt det er at sige fra.

Nu kan hun ikke mere. Hun er skuffet og frustreret fordi hun selvfølgelig var logget ud inden hun var færdig med sine smertende arme, hvorfor hun igen igen igen havde lyst til at stritte den sat... PC ud gennem terassedøren, for hele l..... forsvandt for hende.

Mit svar var naturligvis; skriv svaret i word, men hvad svarer Hyanna hver gang? "Det var jo bare en Liiillle bitte besked.... det ta´r jo ikke så lang tid (hun har sq endnu ikke vænnet sig til at hun ikke ka´)........ og så går det galt.

Men da Hyanna er som hun er, kommer hun tilbage, opgiver ikke og skal nok fortælle hvad det var hun ville pointere.

Tusind Viper (fjernbetjeningen)
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension