K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2008, 00:12   #1
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Enig Hejdien - måske skulle vi

Helt enig Hejdien..

btw: Det er næsten den samme historie om og om igen hos mange af de mennesker der kommer herinde.

Måske skulle vi lave en " to do liste" / spiseseddel - med ting man kan starte med. Det ville være nemmere at henvise til et link og så tage den derfra - var det mon en ide ?

Citat:
Som jeg læser det du her skriver så har du opbakning af dine læger og jeg ville hvis jeg var dig gøre et par ting her og nu, så du ikke hele tiden skal rende og tænke over hvad der skal ske og så kommunen finder ud af at de nu er rendt ind i din mur og du ikke vil finde dig i mere...

Det første du skal gøre er at du med det samme skal søge aktindsigt (du finder en formular her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html) og så syntes jeg da helt bestemt at du skal sende en klage over sagsbehandlingen til din borgmester ikke mindst over den behandling du fik i det såkaldte værksted

Det er vigtigt at du får sagt fra allerede her i starten af forløbet og at du finder ud af hvilke informationer de ligger inde med omkring dig , ikke mindst hvilke match du er .

Det kan godt være at kommunen syntes du er for ung til førtidspension men det er der ikke noget der hedder før du er ordentligt ud redt , det er hammer ligemeget om der står 19 eller 80 på fødselsattesten hvis man lider af sygdomme der gør det umuligt for en at være på arbejdsmarkedet ....

Så jeg vil råde dig til her fra dag et, meld klart ud over for kommunen at de ikke skal løbe om hjørnerne med dig (i form af klage over sagsbehandling og aktindsigt) vent ikke blot på at de finder ud af hvad der skal ske , for så kan der komme til at gå mange mange år inden du kommer videre i systemet ...
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 00:29   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Pyt.

ATTENSION WEBMASTER!!

Mange mennesker samme tanker. Jeg arbejder med en sådan "Nybegynder"-side og vil gerne være med til at komme med forslag. Skal vi...Pyt og jeg ikke begynde at tale sammen og hvis der er andre er de velkommen. Jeg taler lige med Webmaster og opfordre Webmaster til at omplacere Pyt og mit indlæg for ikke at ødelægge Azoril vigtige tråd.
Pyt vi tales ved. Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 01:19   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pyt og Peter en god ide..

Web og jeg har begge sådan en liste på vores too doo liste

altså ideen har været her før og vi har tit snakket om at det ville være meget nemmere, men hvis i måske kunne lave en liste, så kan både Web og jeg komme videre i vores too doo lister

Peter jeg giver lige web et praj i morgen om at få flyttet vores indlæg her fra denne tråd af, hvis han ikke selv har læst det når vi andre står op, lige nu ved jeg at han ikke er ved sin puter ..


Azoril undskyld at vi lige sådan kuppede din tråd, skal nok få det rettet til når vi får øjne
  Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 01:30   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Smile Kære Pyt,

Jamen du har da ret; men det ER jo en meget speciel hjemmeside .... så hvis, i fald, så frem, mener jeg det skal gøres, for de brugere, der HAR overskudet til at følge en "spiseseddel".

Mange har jo også brug for at opleve sig hørt/set og det er jo en af de helt stærke sider ved K10 .... den personlige kontakt ... den personlige rådgivning .... at blive budt velkommen af K10's medlemmer osv. osv.

Mange har jo følt sig som "Palle alene i verden" !!!!!!

Det gjorde jeg da også ... Jeg fattede ikke en meter af den behandling jeg havde fået ... var død forvirret ... You know, JAMEN DET KAN MAN SQ DA IKKE !!!!

Jeg er blevet en hel del klogere, siden jeg blev medlem ... og det er ikke engang en måned siden ... Jeg tror jeg blev medlem den 17. eller den 18. september.

Jeg fik en masse personlig respons, da jeg henvendte mig og TRO mig det lunede HELT gevaldigt

For jeg fandt jo også lyn hurtigt ud af at jeg er et priviligeret menneske i forhold til så mange andre her på K10
Men chokket over den behandling jeg havde fået VAR enorm

Jeg ved godt at er der er rigtig meget pres på 'de vidende' og de 'garvede' her på siden, og derfor springer jeg også til og støtter, hvis jeg er 'på', når et nyt fortvivlet medlem melder sig med sine problemer med den smule jeg har lært ... og det er sq ikke meget
MEN, jeg ved EEN ting ... Det er så vigtigt at blive 'mødt', der hvor man er i sin fortvivlede situation (Jeg er sygemeldt socialpædagog med stor interesse for psykologi) og DET er K10 verdensmester i !!!!!!!

Så kommer jeg til dèr, hvor du har ret ... Vi er efterhånden mange nye medlemmer ... og der kommer flere og flere ... Nogle af de mennesker der henvender sig, har fået så mange tæsk af det her "velfærdssamfund" at de har behov for 'særbehandling' af dem som bare kan 'det gylle', så de spæner rundt på hjemmesiden og hjælper og hjælper, og jeg bliver helt bekymret for at de i længden ikke kan klare presset pga. det hastigt stigende medlemstal .... (bare se zuza's kontrafej) ... Det synes jeg sq er ret rammende .... Mange har det også VIRKELIG dårligt og har brug for megen omsorg pga. kommunernes svigt ... så derfor giver jeg dig ret .... men, SÅ SKAL DET også udformes til dem der er knapt så 'systemramt' som andre ...

OG så er det lige, jeg tænker på at vi må springe til og hjælpe 'de garvede' .... så DE kan hjælpe dèr, hvor det går aller værst for sig ...

(S..... jeg skulle alligevel ha' læst til socialrådgiver ..... eller ... bedre... ADVOKAT)

Mange Hyanna

PS: Øh, ahremmm .... jeg siger også undskyld
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 10-10-2008 kl. 01:37.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 01:30   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg vil da også gerne deltage.

Her er et par forslag... ikke nødvendigvis i den rækkefølge:

1. Aktindsigt
2. Ressourceprofil
3. Plan for tilbagevending til arbejdsmarked
4. Sagsbehandlingsfrister
5. Borgmesterklage
6. Klage til beskæftigelsesankenævn (sociale nævn)
7. Hvordan forløber en godkendelse til fleksjob
8. Hvordan forløber en pensionssag


Det var bare nogle af de ting, jeg kunne komme i tanke om.

En anden god ide ville være nogle standardbreve... som aktindsigtsbegæringen.

Der er jo nogle faste ting, der skal være nævnt i brevene, og så kan man jo selv tilføje de personlige og individuelle ting... datoer, og konkrete ting i sagen.

1. Klage over standsning af sygedagpenge
2. Klage over manglende plan for tilbagevending til arbejdsmarked
osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 11:51   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vejledning om hvordan man bedst kommer i gang med sin sag

Pyt og Peter har foreslået at man laver en liste om hvordan man nemmest kommer igang med sin sag, hvad skal man gøre først og hvor skal man henvende sig , en form for en bruger manual...

Dette lyder som en rigtig god ide og man kan følge med og komme med foreslag her i denne tråd ...

med venlig hilsen
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 13:27   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære alle.
Pyt og jeg har talt sammen og vil komme med nogle udkast når kræfterne slår til.

Alle er sevfølgelig til at komme med indput. Bare vi husker hvordan vi selv havde de første dage i den sociale Verden. Så en "nybegynder" skal startes blidt op men samtidig også vide, at for at komme videre i sin afklaring er der nogle vigtige ting der SKAL bringes i orden. Og det er det vi hjælper med til. Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan får man gang i en sag igen???? østerbro Spørgsmål ang fleksjob 9 22-03-2012 12:05
praktik, hvordan bidrager man selv bedst til ders RP og andet 404 Jeg er kommet i praktik. 9 25-02-2012 14:17
Hvordan gør jeg dette bedst muligt? qwe Spørgsmål ang fleksjob 6 10-12-2010 12:09
Privat jobtilbud - hvordan gør jeg det bedst muligt? qwe Spørgsmål ang fleksjob 5 10-12-2010 09:27
Hvordan formulere jeg bedst ??? MEH Alt det andet 12 03-11-2010 23:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension