K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2008, 17:02   #1
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Post RÅB op og kæmp for din sag.

Min historie er følgende.
Den 17 juli 2008 er jeg så træt af kommunen, at jeg sender et brev til ombudsmanden.

Til ombudsmanden.
Jeg skriver til dig, da jeg ikke mere ved hvor jeg skal henvende mig. Jeg har modtaget et brev fra forsikringsselskabet, at min pensionsdækning ændrer sig, da det er 12 måneder siden indbetalingerne fra arbejdsgiver/mig stoppede.
For at opretholde dækning, skal jeg nu indbetale 500kr i måneden. Samtidig betaler jeg 1000kr om måneden til fagforening.
det er 1500kr ud af kontanthjælp.
Jeg ved godt at før en evt. førtidspension kan komme på tale, da skal alt andet være afprøvet.
Jeg ved bare ikke hvad det er jeg skal afprøve.
Jeg har skrevet - jeg har snakket for døve ører - jeg har været ked af det, og måske også aggressiv.
Jeg er IKKE selv skyld i denne tåbelige sygdom.

August 2005 bliver jeg sygemeldt, efter mange år på arbejdsmarkedet.
November 2006 (13 måneder) ønsker jeg at få undersøgt mulighederne for førtidspension.
Januar 2007 modtager jeg brev om at sagen overgår til social myndighed med henblik på pension. Efter § 17, da det er mit eget ønske.
Marts 2007 modtager jeg brev om at sagen alligevel ikke er indstillet pga usikkerhed omkring procedure efter 1. januar 2007
Juni 2007 får jeg brev med afslag.
Juni 2007 sender jeg brev, at jeg ønsker at anke. Samtidig sender jeg brev fra egen læge, hvori han beskriver sygdommen, og den invaliditet den medfører.
Juli 2007 ringer kommunen og forklarer at jeg kan annullere anken, og få en ny pensionsvurdering efter §18.
Februar 2008 (7 måneder) modtager jeg brev, at sagen alligevel ikke kan overgå til §18
Marts 2008 sender jeg et brev, om at jeg atter ønsker at anke.
August 2008 (5 måneder) bliver sagen genvurderet. - Afslag.


Efter at ombudsmanden sendte min klage til borgmesteren med en anmodning fra mig om at sagen skulle fremskyndes, kom der lidt skred i tingene.
Han sendte mig også bekendtgørele nr 768 - §§ 10 og 12-14., som omhandler kommunens genvurdering.
Jeg har anket afgørelsen til ankenævnet, hvorfra jeg kan vente svar inden 13
uger.

Venlig hilsen annasen.
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 17:48   #2
Emma
Føler sig hjemme på K10
 
Emmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2008
Lokation: sjælland.
Indlæg: 39
Styrke: 16
Emma er ny på vejen
til Annasen

Kære du. Kan ikke hjælpe så meget men forstår din frustration, men vil blot nævne at mange fagforeninger har nedsat kontingent for langtidssyge, de er bare ikke så gode til at gøre opmærksomme på det, prøv at undersøge om det skulle gælde for din, det kan da hjælpe lidt. Måtte selv droppe pensionskassen , da pengene ikke rakte, det er bare så ærgeligt.
fra Emma.
Emma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 18:19   #3
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
kære Emma.

Der er ingen nedsættelse i den fagforening jeg er medlem af - Det har jeg undersøgt. - Jeg tør bare ikke lade være med at stå i den. Hvorfor ved jeg egentlig ikke. - pensionskassen er forbundet med kommunen. Pension fra kommunen giver automatisk udbetaling fra pensionskassen.
Men...... kommunen trækker tiden, og det betyder unødige udgifter for os andre. Jeg må gøre noget.......
venlig hilsen
Annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kæmp videre.... Blueday Dit og Dat 6 27-08-2009 14:49
KÆMP! Det KAN betale sig! Razmo Lægekonsulenternes Rolle 22 04-04-2009 20:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension