K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2008, 10:21   #1
per lund
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
per lund er ny på vejen
min historie

Som lovet vil jeg gerne fortælle, hvordan jeg har oplevet op- og nedturen i forbindelse med et flexjob.
Begyndte i arbejdsprøvning i juli 2004 til forefaldende kontorarbejde og blev fastansat 1/1 2005.
Virksomheden er et transportfirma med 10-14 ansatte.
Den første tid gik rigtig godt, for arbejdet passede mig fint med ca. 4 timer dagligt.
Jeg lavede lidt regnskab, blev sat ind i, hvordan man lavede oprettede lønmodtager og lavede deres løn.
På et tidspunkt allerede i 3 måned fik jeg en lønstigning på 6,00 kr, da vi havde lidt kørsel et par timer om ugen, som mig og chefen kunne deles om.
Tiden gik, og lønnen var den samme, på trods af at det nu stort set omfattede alt, hvad man kan forestille sig foregår på et kontor.
Efter ca 2 år 6 måneders ansættelse spurte jeg til en evt lønstigning med tilhørende ansættelsebevis, for de opgaver jeg nu egentlig varetog i firmaet, og svaret var en ualmindelig vred chef, der sandelig ikke havde råd til at betale for min arbejdsindsats.
Enden blev at jeg simpelt hen sagde "GLEM DET".
Kommunen blev kontaktet i april 2007 med henblik på at skule hjælpe mig med at få tingene på plads.
Først 4 måneder senere fik jeg det svar, at kommunen ikke kunne hjælpe da de i så tilfælde ville tage parti for arbejdstager og det måtte de ikke, og det var så det indtil videre.
Prøvede forskellige tiltag men intet hjalp.
Skæbnen ville så, at jeg skulle have opereret en skulder i september, med efterfølgende sygemelding i minimum 6 uger.
Efter 4 uger var beskeden, at hvis jeg ikke snart mødte op, kunne han blive nødsaget til at ansætte en ny og fyre mig.
Det tog jeg egentlig ikke så tungt, for på det tidspunkt var der ved at gå ravage i hans ægteskab, og jeg ville allerede på det tidspunkt gerne væk.
(Her skal siges, at vi er i familie)
I januar 2008 lavede jeg nogle papirer, som jeg bad ham underskrive. Det var et ansættelsesbevis, hvori mine arbejdsopgaver var beskrevet. Nedenunder lå en fyreseddel til underskrift i tilfælde af, at han ikke underskrev den første. Og nederst lå en lønstatestik fra HK, som viste, at min løn var omkring 3.000,- kr.for lav.
Han mødte den efterfølgende morgen i meget ophidset tilstand og spurte, " HVAD HELVEDE TROR DU, DU ER. EN SKIDE 3F'ER, hvem kan bruge dig, når du be'r om så stor en løn".
Derefter tog jeg kontakt til min fagforening (på det tidspunkt 3F, men de kender ikke rigitg til flexjobbere).
Først i september har jeg fået taget hul på bylden og meldt mig ind i HK, som nu skal se hvad alt dette ender med.
Jeg er P.T. sygemeldt med beskeden at jeg sikkert ikke kommer tilbage.

ET GODT RÅD TIL ANDRE.

Kig i papirerne. Får du nye arbejdsopgave, bed om at få det på skrift. det er meget vigtigt, for at en eventuel sag med fagforeningen kan fuldføres.

Dette er historien i grove træk, og jeg har lært af den.
Næste flexjob skal noteres i minste detalje hvad angår arbejdstid, løn, opgaver m.m.

Jeg ved ikke om det bare er mig der har været sløset og glad for arbejdet eller om der er andre der har svigtet, men det har været en oplevelse jeg godt kunne være foruden.

Jeg ønsker alle andre alt godt og held og lykke med deres job.

Mange hilsner Per Lund
per lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2008, 11:06   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Smile Kærre per lund

Jeg kan jo ud af det, du har skrevet, se, at du ikke var informeret i forvejen, så jeg har svært ved at se at det skulle være DIG, der har sløset.

Så har jeg sq også sløset .... men, nej, det synes jeg ikke jeg har, for jeg er syg, og har brug for hjælp og støtte; men jeg har sq mere travlt nu end da jeg studerede, for der er sq så mange faldgrupper, at man skal være "Cand. Selv" med en professors erfaring for at kunne navigere i systemerne OG det er STEN SIKKERT at een's kommunale medarbejder ikke oplyser noget som helst, der kan være til DIN fordel.

De kan kun den med truslerne. Sådan er mine erfaringer, i hvert fald.

Derfor er jeg så taknemmelig for at jeg har fundet ind på K10, for det kan måske hjælpe mig til, fremover, at undgå nogle af de VÆRSTE faldgrupper, jeg med statsgaranti falder i på min tunge vej gennem systemet, som jeg godt er klar over bliver et langvarigt (måske livsvarigt) forløb.

Det skulle jo være jobkonsulenter og sagsbehandlernes job at rådgive, oplyse og støtte een; men sådan er systemet ikke, selv om det står rundt om i lovgivningen.

Held og lykke fremover

Mange hilsner Hyanna
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 12:24   #3
per lund
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
per lund er ny på vejen
Smile tillæg til historien

Nu har HK set på sagen og det er resulteret i en BØDE på 67000 + p.g.a. manglende kontrakt.
og ifølge manglende løn er der endnu ikke taget stilling
det kan man da ikke være ked af.

om jeg får pengene er ikke det vigtigste, men der skal være ligehed inde for fagene med henhold til arbejdsopgaver og ansvar
per lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 02:26   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Per det var da dejligt for dig ...

Pengene kan man jo altid bruge , men det er også sindsygt vigtigt at arbejdsgiverne finder ud af at man ikke kan behandle flekser som man vil og at fagforeningen også vil kæmpe en kamp for flekser er også dejligt at vide... så tak for opdateringen
  Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 05:14   #5
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Dejligt at se, at der kommer lidt retfærdighed frem engang imellem
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 11:13   #6
per lund
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
per lund er ny på vejen
Min erfaring siger mig, at alt hvad der kommer ud af sådan en sag i kontanter er meget liile, men jeg ser tiden an, og håber det bedste.
Jeg håber han er blevet så gal så han sender en fyreseddel og så må betale hvad såden en kan koste.
Jeg vil ikke manden noget ondt, men ret skal være ret.
per lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 13:17   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Per Lund jeg har også haft sådan en chef og må da indrømme at en gang i mellem vil jeg nu gerne have at bare lidt ondt rammer sådan en chef

I sær da en af mine gammle kollegaer ringede forleden dag og fortalte at vores gamle chef gerne ville have at han sagde op, fordi hun syntes det var uretfærdigt at hun skulle betale tre måneders løn når hun ikke ville have ham ansat mere (hun havde det samme problem med mig, hun ønsker os ikke i firmaet når hun har fyret os for hun er bange for sit kunderegister eller at kunderne finder ud af at vi er fyret )

så jooo bare en lille smule ondt kunne jeg godt ønske for hende (gide kundedatabasen gik ned he he )
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie nille60 Din historie 1 30-09-2009 18:19
Min historie. troldepuzz39 Din historie 10 18-11-2008 12:23
Min historie Berit p Hvordan forløb det da du søgte fleks? 0 11-10-2007 11:34
Min Historie TNK Din historie 2 05-06-2007 10:53
Min historie Louise Spørgsmål ang fleksjob 5 20-04-2007 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension