K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2008, 17:58   #1
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 16
THJ er ny på vejen
Lægekonsulentens rolle

Var inde og læse på sociallægeinstitutionen i århus hjemmeside.

De har jo organiseret sig lidt anderledes end i andre kommuner men det ændre jo ikke ved at de varetager rollen som den kommunale lægekonsulent.

Men når man bladre lidt rundt kommer man frem til deres prisliste:http://www.sociallaegeinstitutionen....?article_id=35 og af den fremgår de gudhjælpemig at prisen på et lovbrud er 745 kr. forstået på den måde at prisen på en sammenfatning af sagsakter plus den vurdering som de jo ikke må lave er 745 kr.

Men man ved jo ikke om man skal grine eller græde når man læser sådan noget.

Jeg bor ikke selv i Århus og har således ikke aktier i sagen men ville da være rart hvis nogen følte trang til at gøre noget.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2008, 19:39   #2
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Hmmm.... det ser altså ud til, at disse "læger" har egen interesse i at der fastholdes flest muligt sagsbehandlinger på et punkt, hvor adskillige gentagelser af div. vurderinger vil ske i størst muligt antal rekvisitioner af deres "assistance". Jo længere en person fastholdes eller henholdes af lægekonsulenten - jo flere (om)gange bliver "lægekonsulentens" assistance rekvireret og honoreret!

Kort sagt - jo længere forløb bydes en klient - jo rigere bliver lægekonsulenten. Og med de priser, bliver de pænt pumpet med skattekronerne, til den dag de selv skal nyde deres otium.... efter et hårdt og opslidende arbejdsliv
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2008, 19:47   #3
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 16
THJ er ny på vejen
Nu er det jo den kommunalt ejede sociallæge institution der honoreres og ikke den enkelte læge.

Vi skal heller ikke gøre dem værre end de er.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2008, 20:04   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her er lidt mere om sociallægeinstitutionen.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=6...hlight=%E5rhus

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2008, 21:10   #5
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af THJ Se meddelelser
Nu er det jo den kommunalt ejede sociallæge institution der honoreres og ikke den enkelte læge.

Vi skal heller ikke gøre dem værre end de er.
Det er faktisk underordnet, hvem får pengene i hånden. Det er ikke uden grund, at det er denne konstruktion, der er blevet stykket sammen og det er under alle omstændigheder en optimering af omsætningen, som finder sted hver gang en sag trækkes i langdrag.

Jeg kender til andre "virksomheder" indenfor sundheds- og socialsektor, hvor omsætningen har en meget stor betydning for, hvor gode budgetter kan godkendes af "moder-organisationen" og hvor meget frihed til selv at disponere den enkelte "virksomhed" tilkendes som følge af en pæn, god omsætning.... samt hvilke honorar- og bonusregler "virksomheden" derved kan fastsætte for sine tilknyttede og ansatte.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2008, 00:21   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg var inde og læse, om hvordan de arbejder.
De vurdere om borgeren har fået foretaget de relevante undersøgelser/udredning!?

Det mener jeg der er stor fare i, bla er de IKKE uddannet til at vurdere om der kunne vare tale om manglende udredning, uden nærmere kendskab til en række sygdomme, som varetages af speciallæger.
Disse læger SOCIALLÆGER hvordan er de egentlig uddannet?
Har de relevant erfaring af fysiske lidelser.
Som jeg ser det taler vi her om erfaring af social adfærd og psykiske sygdomme, herunder misbrug.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ombudsmanden går ind i lægekonsulentens rolle Odenseaneren Lægekonsulenternes Rolle 9 05-10-2011 14:23
Lægekonsulentens rolle ?? kamma Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 16-11-2010 13:09
lægekonsulentens rolle Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 12 07-08-2010 23:09
Lægekonsulentens rolle? Xeva Lægekonsulenternes Rolle 48 30-04-2009 10:06
Lægekonsulentens rolle. phiselknast Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 31-12-2007 01:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension