K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2008, 20:34   #1
Emmely1980
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2008
Lokation: KBH
Indlæg: 12
Styrke: 16
Emmely1980 er ny på vejen
for ung til flexjob??

Hej
Jeg har været sygemeldt i 3 år (her i regnet en barsel) kommunen har bare ikke taget sig sammen til at se på min sag før nu
Jeg mistede mit job pga sygdom (depression og angst) og er stadig på sygedagpenge.
Jeg har været til en samtale med sagsbehandleren, og hun sage hun mente jeg var alt for ung til at komme i flexjob. Jeg er 28 år, og alle mine læge (egen læge og distrikt psykriatrien) mener at min tilstand ikke bliver bedre end den er nu.
Hvor gammel skal man være for at få flex-job?? Og har en sagsbehandler ret til at beslutte sådan??
knus Christina
Emmely1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 20:51   #2
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Der er som sådan ikke noget alderskriterie forbundet med flexsjob hvilket vil sige at du som udgangspunkt kan søge på lige fod med alle andre.

Når det er sagt så vil jeg også mene at man er mindre tilbøjelig til at tilkende Flexs og pension jo yngre en person er.

Hvis du søger om flex har du krav på at få din sag behandlet og få en skriftlig begrundelse for afgørelsen.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 20:58   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Emmely1980 og velkommen til.

Du skriver ikke, om du har en ressourceprofil, for det SKAL du have, fordi din arbejdsevne ifølge lægerne er truet.

I denne ressourceprofil SKAL der med jævne mellemrum tages stilling til, om du skal have revalidering, fleksjob eller pension.

Men vigtigt er også, at der SKAL være en PLAN for, hvordan du skal blive selvforsørgende... enten via revalidering, fleksjob eller andet.

Du kan gøre det, at du sender en skriftlig ansøgning om et fleksjob og beder samtidig om en sagsbehandlingstid.

Kommunen skal jo ikke bruge så lang tid på sagsbehandling nu, da du har været kendt i kommunen i 3 år. Så den afgørelse kan kommunen hurtigt træffe.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 19:39   #4
Emmely1980
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2008
Lokation: KBH
Indlæg: 12
Styrke: 16
Emmely1980 er ny på vejen
okay, tak for jeres svar, har lavet resurseprofil et par gange, fordi den første havde de smidt væk... hmmm syns godt nok kommunen er "tung at danse med"
Emmely1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 21:58   #5
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
ressorceprofil

hejsa...!!
ja de ik nemme danse med....!!
men ville høre om du ikke får et kopi af din ressource profil???? i så fald kan de bare smide deres væk og du kan give dem det kopi...!!*S*
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2008, 19:51   #6
Emmely1980
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2008
Lokation: KBH
Indlæg: 12
Styrke: 16
Emmely1980 er ny på vejen
Ja det var da smart, men denne gang var jeg tilstede imens han skrev den ind i deres system
Emmely1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2008, 23:57   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Har du ik fået den til partshøring? Du har ret og krav på at kommentere det færdige resultat.

Dvs, at få den sendt hjem til dig selv, hvor du i ro og mag kan side og læse den i gennem og kommentere sagsbehandlerens kommentarer, altså de skal stå der... først der efter bør du skrive under på at du har partshørt den.

Stol under ingen omstændigheder på at sagsbehandler har citeret dig, eller at dennes kommentarer stemmer overens med hvad du rent faktisk har sagt, i min har sagsbehandler fejlciteret rigtig mange gange, der er kun få punkter hvor hun har skrevet det sagte, og det var de helt simble som hvad jeg har af udd. ol. har ved kommentarerne flere steder skrevet det stik modsatte af hvad jeg sagde, til trods for at hun udmærket viste at samtalen blev optaget, så hun viste at jeg sagtens kunne bevise hvis hun skrev noget bæ.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension