K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg har fået job.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg har fået job. Her kan dem der bliver ansat i job, skrive det til andre som en lille opmuntring og så vi alle kan se at det kan lade sig gøre.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2008, 23:14   #1
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Så har jeg fået fleksjob jubiiiii...

Idag har jeg været til samtale, et spændende sted hvor de både søgte en fuldtid og en deltid. Jeg ringede til firmaet at jeg ikke gad sende hverken det ene el andet - og jeg var ildsjælen de manglede og at jeg ville ha en personlig samtale og det SKAL være idag. Min overtaleses evne og ivrig gjorde at firmaet okay jamen så kom forbi kl 16. Super jeg tog starks afsted - og jeg var fluks ansat.
Vi aftalte en 14 dages prøvetid - kan jo mærke om det er noget for en efter 2 dage så hvorfor give mere.. Havde ellers jobkonsulent i røret på vej derind og han sagde evt byd ind med 2 mdrs gratis praktik.
Jeg gik hjem og tænkte over job tilbuddet - en masse udfordringer og ansvar på trods af deltid. Så godt man kan få hjernen i sving igen.
Jeg skal så ringe her kl 20. Yes jeg ringer - jeg må selv ligge de 16 timer minus weekendarbejde.. Så det jo perfekt.
Det er i en meget lækker tøj butik - en lille butik hvor man kan gøre en forskel.. Jeg var også i praktik i en tilsvarende butik inden jeg blev visiteret til fleks. Jeg har arbejdet med salg og service hele mit liv er 26 sommre. uddannet maerialist kosmetolog - arbejdet på kontor som salgschef/sælger og kom indenfor bankverdenen inden hele min ryg gik total ned. Indenfor banken fik jeg jo en kanoon god æøn pension osv. Arbejdsgiver/el bestyrer spørger mig så om løn i tlf. Jeg sir at det vil jeg ikke tale om i tlf men at det må vi få på plads når jeg starter på fredag. Og at jeg er uddannet arbejdet indenfor branchen og specielt i mit sidste virke hvor jeg i pratikken tilsidst stod hvor hele butikken og var med til at skabe en kæmpe fremgang men kunne ikke blive der i det butikken fik 2 nye ejere som så begge skal arbejde der. Bestyren sir så i tlf jamen de unge ansatte i butikken for kr 18000 om mdr. Godt så - så lidt vil jeg ikke gå for. Sir at det må jeg tænke over idet at jeg er langt mere værd el vi må ha provision ind i det.
Hvad er realistisk at be om løn????? Hvad er mit værd?? Ved godt at jeg ikke kan få lønnen så før i banken..
Jeg ville be om kr 23ooo men så det job nok væk. Men så må jeg byde ind med kr 21000 el hvad?? Er det ikke realistisk???
Hvad får i andre hentet hjem i løn, hvis man må spørge??
Og hvem kan hjælpe mig med at stille regnestykket rigtigt op?? Ja med løn tilskud beregning.. Jeg får 2/3 dele så vidt jeg ved.. Så jeg kan sige såden vil jeg ha det take it or leave it!!!
Min jobkonsulent har lovet at komme på banen jeg skal bare ringe til ham. Kan man stille et regnestykke ud for arbejdsgiver.. Så de kan se hvad de præcis skal ha med. Jeg er ansat 16 timer om ugen - er der så ikke noget med at arbejdsgiver kun betaler for 12 timer, det mindes jeg at jeg har hørt??
Hvem vil hjælpe idet jeg skal ha lavet det klar til i overmorgen fredag så jeg afsted på job.. Vildt at tænke - det dårlige er så at jeg har svært ved hvordan jeg placere timerne. Vil helst kun afsted 3 dage - kan slet ikke overskue andet pga smerter.Men så det 2 korte dage - og en lang på 8 timer. Så går jeg nok i brædderne den lange dag. Så jeg blir nok nødt til at bide i det sure æble og byde ind med 4 dage x 4 dage. Jeg må være ærlig og realistisk.. Hvor det nager mig godt nok om jeg kan holde til at arbejde, det håber jeg virkelig for det gir en så meget..
Håber der er nogle guldkorn på vej. Tak . Knus Cat
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 00:51   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Cat jamen det lyder da alletiders tillykke med det

Hvad ang løn, så skal du være opmærksom på at din nye chef "kun" får overenskomstlønnen refunderet, det vil sige at hvis mindstelønnen inden for faget er feks 18.000 så vil de "kun" få refunderet fra kommunen for de 18.000 betaler de så mere end det ,feks 21.000 så skal de betale det som ikke bliver refunderet af overenskomst lønnen plus fra de 18.000 op til de 21.000 ...

Altså nu er jeg jo lige tal spasser i forvejen (spørg selv min datter) og så den her tid på aften...

Men prøver lige engang men jeg gør det altså med halv refusion , det er til at tage og føle på (og regne med , så kan du selv prøve via det at regne det ud med 2/3 del)


Lad os sige at overenskomstlønnen er 18.000 før skat så vil din arbejdsgiver få refunderet 9000

altså en egen betaling på 9000

skal du så have mere i løn grundet anciennitet lad os sige op til de 21.000 så er din arbejdsgiver oppe på at skulle betale 12.000

Dertil kommer der så pennsion osv som også bliver refunderet med halvdelen ..

Og ikke mindst skal du også huske ham på at hvis det er at du feks er syg , ja så får han refunderet sygedagpenge fra første dag af ...

det er nok den bedste måde at forklare det på, den du har hørt med at arbejdsgiverne aldrig betaler mere end for 12 timer, det er forstået på den måde at hvis man arbejder under 12 timer så vil arbejdsgiveren som reglen sætte penge til på det...

Jeg tror at mange arbejdsgivere vil blive skræmt af for stort et lønkrav, men man kunne måske snakke om at at man inden for de tre første måneder når i har lært hinanden at kende, kan have nye lønforhandlinger...

Jeg vil klart anbefale dig at have feks HK med til at snakke arbejdsvilkår og skånehensyn som du har krav på i henhold til lovgivningen , de er nok de rigtige til at forhandle igennem sammen med dig og hjælpe dig med at få det du kan forlange osv-..


en jobkonsulent er ikke meget bevendt som du jo nok også fornemmer, det er typisk for en jobkonsulent at foreslå to måneders praktik , og de gør det ikke kun for din skyld eller arbejdsgiverens men lige så meget for deres egen skyld for de kan ikke lide at have så travlt som de får når du kun har en praktik på 14 dage

Håber det går godt for dig og glæder mig til at høre hvordan det falder ud for dig
  Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 07:44   #3
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Tusind tak fordi du så sent gav dig tid til at svare Hejdien.. Ja så kan jeg godt se at jeg nok ikke får meget løn med hjem.. Men men for pokker da jeg er ikke ufaglært?? Prøver ringe til fagforening.. Hejdien en god ide at forhandle løn efter 3 mdr.. Kan man ikke risikere at få mindre end ledighedsydelsen som jeg får nu?? Skal også bruge en del penge på transport - så udgifter er der nok af..
Ups ups fik skrevet at jeg er 26 sommre - nej et var vist en stor tastefejl. Hermed rettet 36 sommre.
Skal nok fortælle jer allle hvordan mit forløb går..
Knus Cat
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 08:13   #4
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jamen fagforeningen skal da med ind over når lønnen skal beregnes. Det skal de her i kommunen. Her bliver ingen ansat i fleksjob, uden fagforeningen er med ved lønforhandlingen.

Man kan ikke bare sige, at det er mindstelønnen for området. Det er mere kompliceret end som så. Din uddannelse, din alder, dine erfaringer og din jobtitel, skal regnes med, for at finde ud af hvad din løn skal være. Sådan foregår det i hvert fald her i kommunen.

Og så lige et stort tillykke med jobbet. Det er bare super når det lykkes
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 10:23   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Cat72 giv ikke op, du kan sagtens få forhandlet en højre løn hjem , svarende til dine kvalifikationer, men jeg tør godt love dig at jobkonsulenten ikke bruger tid på det, så gang i fagforeningen..

og så krydser vi alle fingere for at du får det du er værd

Sun-Lady

du har helt ret hvad ang fagforeningen, men kommuner og arbejdsgivere har meget forskellige indgangsvinkler til det , det kan jeg godt love dig for, har du en kommune der pr automatik sørger for at fagforeningen kommer med så er det en god kommune....

I den kommune hvor jeg bor har jeg oplevet at få at vide at fagforeningen ikke havde tid men at de havde sendt et udskrift med overenskomstlønnen, og så kunne jeg så se der hvad den overenskomstmæssige løn var.

Og når man har været syg i en del år måske ledig i en del år og man skal indstille sig på at være flekser så kan det være svært at forhandle en løn igennem, derfor brug fagforeningerne (det kan du også selv om du ikke er medlem, fagforeninger skal komme og kommunen skal deltage )

Og Sun-Lady du har selvfølgelig ret i det med lønnen, men det der er i det og som kan være svært at forhandle igennem er at uanset dit værd , så får arbejdsgiveren kun refunderet den overenskomstmæssige løn...

Det ved arbejdsgiveren og det ved jobkonsulenten , så selv om jobkonsulenten skulle være din mand, så kan du ikke forvente at han hjælper dig med at forhandle en bedre løn hjem, lige som mange jobkonsulenter ikke er så skrappe til det med skånehensyn, så det kan sagtens tænkes at Cat kan komme op på en bedre løn (syntes at det lyder som om hendes arbejdsgiver også er indstillet på det) men det jeg siger er at fagforeningen er en vigtig medspiller at få på banen
  Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 11:28   #6
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Så er jeg glad for at bo i en god kommune hvad det angår
Her er det suverænt fagforeningen der bestemmer hvad lønnen skal være. Det blander kommunen sig slet ikke i, men godkender bare den løn fagforeningen finder frem til. Og fagforeningen skal have ens CV, uddannelsespapirer og jobbeskrivelsen.

Så udregner de en mindsteløn, for lige præcis en med de erfaringer, alder og uddannelse, indenfor lige præcis det arbejdsområde. Der findes jo stakkevis af lønstatistikker for alle mulige fag, og med alle mulige uddannelser og erfaring.

Når jeg skal forhandle løn her efter min praktik, så bliver det et møde mellem mig, min chef, fagforeningen og min eksterne jobkonsulent. Det er ikke givet at fagforeningen fysisk har en repræsentant med, men de SKAL have papirene i god tid, så de kan meddele inden mødet, hvad lønnen mindst må være.

Her i kommunen har den eksterne aktør fået fuldmagt til at være med til de møder. Kommunen er slet ikke repræsenteret, men det er måske fordi fagforeningen suverænt er den der bestemmer mindstelønnen her. Der er ikke så meget at rafle om, så den eksterne aktør, skal jo egentlig bare komme med papirerne og ellers sørge for alle skånehensyn bliver skrevet ned i kontrakten.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 17:27   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Tillykke!!

Det var en rigtig ildsjæl, der var hurtig på banen og fik et job!... hihi

Held og lykke med det hele...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 20:00   #8
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hejsa

Og stort tillykke med det skal der lyde herfra

Hilsen
Falco
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået et fleksjob ? Humlebi07 Er det overhovdet til at få fleksjob? 18 07-02-2017 18:46
Fleksjob - nogle der har fået iår ?? ene Spørgsmål ang fleksjob 30 22-05-2013 22:26
Har fået fleksjob :-) andi1975 Din historie 2 13-12-2008 14:42
Jeg har fået bevilliget fleksjob Lotte A. Din historie 5 23-02-2008 23:54
Jeg har fået et fleksjob Bea Din historie 13 16-12-2007 12:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension