K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2008, 16:33   #1
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Erstatning ved kritisk sygdom

Sakset fra DR online:
Hver 10. går glip af erstatning ved kritisk sygdom
24. sep. 2008 07.34 Penge Opdat.: 24. sep. 2008 09.29
Hver tiende går glip af en udbetaling, hvis de bliver ramt af kritisk sygdom, som for eksempel være kræft, hjerte-kar-sygdomme og sclerose.
Det viser pensionsbranchens egen undersøgelse, og derfor sætter de nu en kampagne i gang for at gøre folk opmærksomme på at tjekke deres forsikring, hvis de bliver syge.
Den 36-årige pædagogmedhjælper Chandre Kirsten er en af dem, som ikke var klar over, at hun havde en forsikring, der dækkede kritisk sygdom.
Pengene betyder meget
Hun fik i maj konstateret brystkræft, men fik kun udbetalt en erstatning fordi Rigshospitalet opfordrede hende til at kontakte sit forsikringsselskab.
- Jeg viste ikke, at jeg kunne få penge fra dem for min sygdom, siger Chandre Kirsten til DR Penge.
Hun er glad for forsikringen og de 100.000 kroner, som hun fik udbetalt.
- Det betyder rigtigt meget, for så behøver jeg ikke at bekymre mig om vores økonomi lige nu, siger hun.
Fire ud af fem er forsikret
Og der er mange som Chandre Kirsten, der ikke aner, at de har en forsikring mod kritisk sygdom, selv om 4 ud af 5 danskere er dækket ind via deres arbejdsmarkedspension.
- Det er mange som ikke er opmærksomme på, at det er dækket af en helt almindelig arbejdsmarkedspensionsordning. Derfor er det vigtigt, at den enkelte retter henvendelse til os, siger Helen Kobæk, direktør i Pensionsselskabet Pensam til DR Penge.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beløb for kritisk sygdom fadakar Alt det andet 1 02-09-2013 10:38
Er blodprop i hjernen at betragte som "kritisk sygdom"? FrkM Alt det andet 11 21-03-2013 17:43
spørgsmål om kontanthjælp og kritisk sygdom Morten123 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 12-03-2013 10:09
DR kritisk film: DR vil have sidste ord! buster Politik og Samfund 7 18-04-2011 19:33
Kan man skrive kritisk om læger? bla-bla Politik og Samfund 1 19-07-2009 01:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension