K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2008, 12:35   #1
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Ansøgning om førtidspension - Vurdering ønskes

Hej.

Jeg har siddet og kæmpet hele formiddagen med at udforme en ansøgning om førtidspension og nu håber jeg så at I vil give mig nogle kommentare med på vejen.

Jeg har godt nok ikke fået endelig svar på mine sygedagpenge endnu, men det skal komme senest i morgen og ansøgning om førtidspension skal ligge hos kommunen inden slutningen af måneden.

Jeg har ligeledes hyret en advokat, men han sagde jeg selv skulle søge i første omgang for han kunne ikke nå at få agtindsigt.

Så jeg håber I vil være søde at komme med input, kommentarer mv.

Hilsen Helene



Vedr. Ansøgning om førtidspension pr. dags dato.


Jeg ønsker pr. dags dato at kommunen skal tage stilling til ansøgning om førtidspension jf. Bekendtgørelse af lov om førtidspension § 17.

Jf. Bekendtgørelse af lov om social pension § 16, stk. 1- skal personens arbejdsevne være varigt nedsat. Jf. ressourceprofil samlet vurdering den 12.09.08, citat:” De behandlingsmæssige muligheder synes udtømte og egen læge anfører nu at smertetilstanden er stationær.”

At min tilstand er stationær, dokumentere kommunen ligeledes selv, ved at de/vi ikke har kunnet fjerne eller blot formindske mine barrierer i forhold til arbejdsmarkedet på tre år eller mere. Desværre har intet af det vi har forsøgt har ført mig nærmere arbejdsmarkedet.

Det er nu mere end tre år siden jeg fik stillet diagnosen fibromyalgi/kronisk universelle smerter og mere end fem år siden, at sygdommen for alvor satte ind. Jeg har haft symptomer helt tilbage i begyndelsen af teenageårene og man må sige at tingene bare er blevet værre og værre.

Jeg har prøvet utallige af form for behandlinger, fysioterapi, kiropraktik herunder laserbehandling, varmvandsbassintræning, kropsterapi, psykolog, psykoterapi, kranio sakralterapi, kostomlægning, forsøgt mig med div. helsekost, mineraler og vitaminer i samarbejde med kostvejleder, behandling med antidepressiv, behandling med morficapræperater og muskelafslappende, jeg har lavet afspænding og vejrtræningsøvelser mm. Men desværre er det kun morfica og muskelafslappende, der kan tage toppen af smerterne.

Jeg har dog bla. fra kropsterapi/psykoterapi fået en masse psykisk hjælp til at håndtere mine smerter og lært bedre at håndtere folk omkring mig. Det har givet mig en masse psykisk overskud og jeg har lært at se mulighederne i stedet for problemerne. Så hos os har vi ikke nogen problemer, blot udfordringer, der skal løses.



Jf. Bekendtgørelse af lov om social pension § 16, stk. 2 - nedsættelsen er af et sådant omfang, at pågældende uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde. Jf. Ressourceprofil udviklingsmuligheder/barriere den 12.09.08, citat fra Rehvis: ”De arbejdsmæssige ressourcer er, som vi vurdere det, ubetydelige.

Jf. Ressourceprofil helbred den 11.09.08, citat fra egen læge: ”Jeg mener ikke, der er behandlingsmuligheder.”

Jf. ”mit smertehelved”, som er vedlagt, er det indlysende for de fleste, at mulighederne for tilbagevenden til arbejdsmarkedet ikke er til stede. Jeg savner meget at have kolleger og jeg skal være den første til at komme tilbage til arbejdsmarkedet, så frem i fald, at jeg skulle få det så meget bedre, at jeg er i stand til det. Desværre ser det dog således ud med fibromyalgi, at der ikke er behandlingsmuligheder som jeg endnu ikke har afprøvet. Men jeg håber hver dag på at forskningen bliver bedre, og der dermed også bliver mulighed for sådan en som mig for, at få hjælp og dermed også mulighed for at komme tilbage til arbejdsmarkedet. Desværre er det ikke dette område, der bliver højest prioriteret af myndighederne.



Jeg sætter nu min lid til det danske samfundssystem om at få tilkendt en førtidspension, så min sygdom ikke bliver værre endnu. Jeg har i forvejen søgt kommunen om tilkendelse af hjælpemidler og venter nu på svar, vedr. kørestol, badeskammel, ståstøttestol, glidelagen mv. Ligeledes er det aktuelt, når jeg får mere overskud, at kigge på mulighederne for invalidebil/trivselsbil.


Jeg ser frem til at høre fra jer igen.



Med venlig hilsen
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 12:45   #2
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Thumbs up

Hej Helene

Kan ikke sige andet end, FLOT formuleret, ser ud til, at du har fået det hele med.
Glæder mig til, at se hvad de svarer på den skrivelse, du gi'r lige lyd fra dig ik'

Mvh
Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 12:58   #3
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Stoktoft

Jeg har altid været glad for at skrive :-) Tak for dine rosende ord, de betyder meget... endelig noget man kan få anerkendelse for selvom man er syg tak

Selvfølgelig giver jeg lyd.... men hvis de forlænger mine sygedagpenge, selvom de har skrevet at de forventer at stoppe dem, så er det vel bedst at blive på dem... så kan jeg altid bruge ansøgningen næste gang de vil stoppe dem.

Hilsen Helene
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 13:15   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Helene det er flot skrevet, jeg vil dog lige komme med en indskydelse omkring den her
Citat:
Jeg savner meget at have kolleger og jeg skal være den første til at komme tilbage til arbejdsmarkedet, så frem i fald, at jeg skulle få det så meget bedre, at jeg er i stand til det.
Jeg har noget af det samme i min ressourceprofil, og det gør at hvergang en jobkonsulent eller sagsbehandler ser den , så er bemærkningerne nogen som ...

Din arbejdsidentitet er så stor at det kan få uoverskulige konsekvenser for dig ikke at være ude på arbejdsmarked og det eneste jeg har ud trykt er at jeg selvfølgelig helst er på arbejdsmarkedet også pga det sociale ...

Men sådan er det jo for os alle sammen ,men nogen kommuner kan godt finde på at udlægge det som om at man psykisk vil lide skade hvis ikke man er tilknyttet arbejdsmarked ...

Bare lige en jeg syntes du skal have i baghovedet når du skriver din ansøgning ,,
  Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 13:19   #5
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hejsa

Så du synes jeg skal udelukke den sætning? Havde faktisk skrevet den, slettet den og så skrevet den igen, for at de ikke skal tro at jeg ikke gider arbejde....

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 13:33   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Helene hvis det var mig ville jeg ikke tage den med, du skal ikke forsvare dig over for nogen, selvfølgelig ønsker du at arbejde

Så jeg ville sige , fjern det om arbejde ... men det er helt og aldeles op til dig selv jo

Men ellers vil jeg sige at din ansøgning er til UG
  Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 13:50   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Jf. ”mit smertehelved”, som er vedlagt, er det indlysende for de fleste, at mulighederne for tilbagevenden til arbejdsmarkedet ikke er til stede. Jeg savner meget at have kolleger og jeg skal være den første til at komme tilbage til arbejdsmarkedet, så frem i fald, at jeg skulle få det så meget bedre, at jeg er i stand til det. Desværre ser det dog således ud med fibromyalgi, at der ikke er behandlingsmuligheder som jeg endnu ikke har afprøvet. Men jeg håber hver dag på at forskningen bliver bedre, og der dermed også bliver mulighed for sådan en som mig for, at få hjælp og dermed også mulighed for at komme tilbage til arbejdsmarkedet. Desværre er det ikke dette område, der bliver højest prioriteret af myndighederne.
Hej Helene

Du bestemmer selv men mit forslag er at fjerne det mest af denne og omskrive til...

Jf. ”mit smertehelved”, som er vedlagt, er det indlysende for de fleste, at mulighederne for tilbagevenden til arbejdsmarkedet ikke er til stede.
Jeg har været igennem alle behandlingsmuligheder og der er ingen udsigt til forbedringer af min tilstand.
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 20:34   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
[QUOTE=Helenevind;37973]

Jeg har dog bla. fra kropsterapi/psykoterapi fået en masse psykisk hjælp til at håndtere mine smerter og lært bedre at håndtere folk omkring mig. Det har givet mig en masse psykisk overskud og jeg har lært at se mulighederne i stedet for problemerne. Så hos os har vi ikke nogen problemer, blot udfordringer, der skal løses.



jeg ville ikke skrive de to sidste sætninger... det kunne også nemt blive misbrugt imod dig.
det er min mening, den behøver jo ikke være rigtig.
mvh Huldra
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 20:39   #9
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hejsa

Tak for jeres meninger :-) Det er rart at have nogen og få råd af :-)

HIlsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 23:29   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej.

Jeg ville også undlade de sidste 2 sætninger, som foreslået af Huldra.

Jeg ville dog også undlade det med bilen. Det får nogle kommuner til at se rødt, at man påtænker ekstra udgifter som feks bil. Det er nemlig lettere at få bil på trivselsvilkår, med en pension end uden.
Så gem den til pensionen er i hus.
elleres god ansøgning.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilke oplysninger bruges til vurdering af førtidspension? Stjerner Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-04-2013 20:28
Ansøgning om førtidspension Putte2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 01-10-2012 20:48
Førtidspension. Ansøgning Adi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 21-02-2011 12:55
Afgørelse på sygedagpenge - vurdering ønskes Helenevind Alt det andet 9 22-11-2008 06:13
ansøgning om førtidspension nov. 96 bobo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 29-06-2008 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension