K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2008, 22:58   #1
Lynge
Føler sig hjemme på K10
 
Lynges avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Lokation: Viborg
Alder: 58
Indlæg: 35
Styrke: 16
Lynge er ny på vejen
Hejsa alle sammen.

Jeg fik lige øje på denne eller så gode side her,her er da mange af samme skuffe som en selv, jeg er mand 43 år og bor i Viborg, jeg kom til skade i 2004 med højre skulder, men det startede i 1994 da kom jeg til skade med min ryg. Jeg får førtidspension nu den fik jeg i 2007 jeg har fået 3 operationer i højre skulder, hvor det så bare er blevet dårliger og dårliger hver gang, og er i dag på morfin medicin hver dag, jeg går til behandlinger på smerte center i Aalborg.
Men hvor er livet da bare træls rigtig godt træls nogle dag, andre dage kan det da lige gå men der er ikke meget man kan give sig til andet ind det er det samme hver dag, jeg bor med min dejlige kærste på 8 år samt min dejlige søn på 7 år, og jeg vil da nok indrømme at det er dem som holder mig oppe.
Jeg har nu kæmpet en kamp med kommunen i over 2 år, bare for at få lidt hjælpemidler så jeg kan deltage i det her hjemme, før kunne jeg lave alt i hjemmet men nu kan man bare sæt sig og glo tv.
Jeg syntes at systemet er noget så mærkeligt, nogle kan få andre kan ikke og det er nogle gange jeg ikke forstår det, for noget siden var jeg nede på kommunen og kom til at overhøre en samtal, hvor en som lige var blevet syg han kunne få hjælpemidler til at komme på wc til at bruge i køkkenet han kunne få tilskud til speciel tøj, også kommer jeg til jeg har brug for en special jakke da jeg går med en Donjoy arm bandage som holder højre arm oppe da jeg ikke selv kan holde den, og det er sådan en fyr i metal som kræver noget plads, sådan en jakke koster fra 2000 og op så vil jeg gerne have nogle ting til madlavning, så jeg kan gøre det med en arm samt noget til at hjælpe mig med at tørre mig evt så håndklædet sider fast på noget, men nej nej nej Jeg får førtidspension efter de nye regler så du må klare dig selv, hold da op hvor blev jeg ked af det også skuffet også, jeg tænker på at det kan da ikke være rigtig det her men jo samme svar hver gang.
Så er det jeg vil høre om der er nogle her inde som har det samme problem som jeg, så vil jeg da meget gerne høre hvad i andre gøre for at få lidt hjælp, nu har jeg medicin udgifter for 2600 kr hver måned og der er udgifter jeg skal være med til at betale, og når man bor sammen så får man jo ikke den fulde pension mere, nej fra 15800 -skat og til 12.300 -skat og jeg skylder ikke noget væk så jeg har ingen fradrag, så der er ikke mange basøre tilbage til at købe noget for selv.

Håber ikke det var for meget på en gang, jeg kunne ellers blive ved et godt stykke tid endnu
Kan i alle have det godt og pas godt på hinanden
Lynge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2008, 23:17   #2
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Smile Velkommen til

Hej Lynge

Kommer lige til at se, at du har medicinudgifter for 2600 kr hver måned
har du søgt om § 100? ellers synes jeg du skal komme igang Ved §100 skal man sandsynliggøre merudgifter for min. 500 kr i måneden, hvis man kan det og den bliver bevilget, kan den ved de 500 kr udløse 1500 kr i måneden, der er så flere takster.
Merudgifter, er = udgifter du ikke ville have, hvis du ikke havde dit handicap, f. eks. medicin, transport til behandlinger, men så sandelig også din specialjakke, en sådan ville du jo ikke have brug for, hvis du ikke brugte den armbandage vel.

Igen velkommen til, håber du får gavn af siden.

Mvh Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 01:26   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hejsa Lynge og velkommen til siden

Ja det kan være lidt af russisk roulette hvilke kommune man bor i og hvad man bliver bevilliget ...

Men jeg tager det lige fra en ende af...

For det første vil jeg sige at hvis du har medicin udgifter på 2600 kr om måneden så skal du fluks op til din læge og bede om at få hende/ham til at søge kroniker tilskud til dig ....

Her er hvad der står ved kronikertilskud så du kan se at du er mere end berettiget til det da du efter hvad jeg kan regne ud har udgifter for 31200 om året....
Citat:

Kronikertilskud

Meget store udgifter til medicin kan betyde, at du er berettiget til et kronikertilskud. Er du berettiget til et kronikertilskud vil der blive sat loft over din medicinudgift, således at du højest vil kunne have en egenbetaling på 3.270,00 kr. om året.

Når du har en kronikerbevilling får du 100 % i tilskud til tilskudsberettiget medicin, når din årlige medicinudgift overstiger 15.100 kr. (18.633 kr. hvis du er under 18 år).
læs regne eksempler her

http://www.epilepsi.dk/Specialr%C3%A...ertilskud.aspx

Så er der hjælpemidler

Når du skriver at du har søgt om hjælpemidler har du så søgt officielt det vil sige ved en skriftlig anmodning har du haft feks fysioterapeut ude og se hvordan du klare din hverdag (kan forestille mig at der er nogen ting du ikke kan når du mangler bevægelse i den ene arm ) prøv at kigge på din kommunes hjemmeside om hvad de selv skriver om hjælpemidler og om de muligheder du har for at søge (på din kommunes hjemmeside er der også link til velfærdsministerets side om samme emne ) din kommunes adresse til dette er

http://search.viborg.dk/iframe.aspx?...4%26p%3dviborg

Jeg ved jo ikke om du har søgt på skrift eller om du bare har snakket med en sagsbehandler , men du skal altid søge på skrift og derefter anke et evt afslag, da mange sagsbehandlere vil sige nej ud fra devisen går den så går den, så altid få tingene på skrift ....


Der er så også mulighed for at søge hjælp til sådan noget som en jakke efter aktivloven §82 som siger ...

Citat:
Sygebehandling m.v.

§ 82. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til syge behandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssige velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet.
Så helt klart du skal op en tur forbi din læge og have denne til at søge kroniker tilskud til dig og samtidig lige få en snak med vedkommen om andre hjælpemidler som du kan søge for at gøre dagen nemmere for både dig og din familie ...

Kan godt forstå din frustration for at nogen kan få og andre kan ikke ...

Kender selv en der var 100 lange og 100 brede om at tage sig sammen til at søge hjælp , ud fra at det får jeg sq da ikke...

da han endelig fik taget sig sammen så fik han alt det han havde brug for og på under tre måneder (også en el-scooter) så giv ikke op, men prøv at søge div ting igen...

MVH

Hejdien

PS et ansøgningsskema til § 82 kan du ringe til kommunen og bede dem om at sende det til dig ....
  Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 06:47   #4
Lynge
Føler sig hjemme på K10
 
Lynges avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Lokation: Viborg
Alder: 58
Indlæg: 35
Styrke: 16
Lynge er ny på vejen
Mange tak for svarene jo jeg har søgt om det på skrift men har aldrig anket den, da jeg altid har troet det fik man ikke noget ud af at gøre, da det er samme folk der giver en afslag igen sådan har jeg hørt det.
Jo jeg skal snakke med min læge om det kroniker tilskud, for det er mange penge jeg må betale hver måned.
Nu har jeg det bare sådan at jeg ikke gider skal sæt mig ind i alle de regler kommunen har, for det mener jeg ikke kan være rigtig at alle borger som er syg, de først skal sætte sig ind i hvorfor nogle regler den kommune har som man bor i.
Jeg syntes det er dårligt af dem de bare kommer med et nej, når de godt ved hvad der kan gøre for en.
Stoktoft du har ret i at Thyholm er et skjønne sted, jeg kørte hvidevare til El-butikkerne i helle midt og nord jylland, men vi har også campingvogn til at stå på Mors og køre gerne ture i Thyholm området.

Men i skal have mange tak for de gode svar, jeg vil nu i dag tage fadt på dem på kommunen igen.

mvh. Lynge
Lynge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 07:11   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lynge Se meddelelser
da jeg altid har troet det fik man ikke noget ud af at gøre, da det er samme folk der giver en afslag igen sådan har jeg hørt det.
mvh. Lynge
Det er fuldstændig rigtigt, at det er de samme der skal revurdere ansøgningen, men som Hejdien er inde på, er det oftest ud fra devisen "går den så går den" at afslaget bliver givet i første omgang, så du kan tro at det kan hjælpe at anke.
Jeg har tit søgt om hjælp til enkeltydelse (husker ikke paragraffen, jeg er på kh), og hver gang jeg har fået afslag er den blevet anket, og de fleste gange har det givet pote.
Så bare op på hesten igen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 11:33   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lynge det er rigtig nok at det er de samme folk der kigger på den igen, men hvis de fastholder afslaget skal de videresende den til beskæftigelse ankenævnet...

Og så er det andre øjne der kommer til at se på det...

har du ikke fået en ankevejledning med de gange du har fået afslag ?
  Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 12:50   #7
Lynge
Føler sig hjemme på K10
 
Lynges avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Lokation: Viborg
Alder: 58
Indlæg: 35
Styrke: 16
Lynge er ny på vejen
Nej jeg har aldrig fået noget med de afslag jeg har fået, men nu tager jeg fadt på det jeg har bestemt at de ikke skal slippe så let for mig, jeg vil blive ved at søge om de så kommer med aldrig så mange afslag så prøver jeg bare igen, det vil jo være dejligt hvis ens hverdag kunne blive bare lidt bedre uden sin samlever skal hjælp hver gang man skal vaskes eller i tøj.
Jeg må da nok sige at denne hjemmeside her giver svar på rigtig mange ting, og jeg er da glad for jeg fik øje på den, i skal alle have rigtig mange tak for den hjælp i har givet mig til nu Mange tak.
Lynge er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej alle sammen mshp Din historie 19 25-11-2011 23:47
Hej alle sammen karsten1983 Dit og Dat 12 19-12-2010 23:06
Hej alle sammen. Frk. Horsens Dit og Dat 1 07-11-2008 13:28
hej alle sammen ljg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 19-10-2007 20:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension