K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2008, 14:13   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ledighedsydelse i udlandet

Nu er der ved at ske noget omkring ledighedsydelse, hvis man bor i udlandet.

Der går nok noget tid, før afgørelsen falder, men vi må hjælpe hinanden med at holde øje med det.

Citat:
Antaget Principsag

Titel: Ledighedsydelse - ophold i udlandet - ophør - EØF-forordning
Journalnummer: 2000392-08 / Antagelsesdato: 16-09-2008
Vedrører: Lov om aktiv socialpolitik - § 5 og 74-74h

--------------------------------------------------------------------------------
Antagelsestema:

Vi vil behandle sagen for at afklare retten til ledighedsydelse, når ansøger bor og opholder sig i udlandet.

16-09-2008/ban
http://cms.ast.dk/afgoerelser/antagn...id=2026&type=1

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 15:15   #2
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 18
Randerspigen73 er ny på vejen
Hmm..

Tja, det ville da sådan set også være rart at kunne få ledighedsydelse i indlandet! Er visiteret til fleksjob på 4. år, men er stadig på kontanthjælp!!

Men fint for dem der måske snart kan få ledighedsydelse i udlandet?!

__________________
Uheld er også en slags held
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2008, 01:08   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Randerspige ...

Ja dem på kontanthjælp herhjemme som er visiteret til fleks dem skal vi bestemt ikke glemme, og heller ikke dem på særlig ledighedydelse..


Jeg siger og gør ikke så meget herinde pt , da netop folk visiteret til fleksjob på kontanthjælp er en af mine største kæpheste (og den en af de Aller største faktorer til at denne side overhovedet blev til både webmaster og jeg har prøvet det ) jeg prøver pt at råbe op om den kæmpe forskel fles visiteret på kontanthjælp behanldes på kontra den måde man behandler fleksvisiteret på ledighedsydelse men hold op det er et komplekst problem og selv om alle kan se det og ved det, så er der ikke vilje til at lave om på det...

Men vi må så blive ved at råbe op ...

pt har jeg en skrivelse liggende i arbejdsmarkedsstyrelsen og jeg har med vilje ikke sat den ind her, da jeg syntes jeg skriver så meget til div steder og politikkere og at det mange gange ender med et intetsigende svar eller intet svar før jeg har rykket et års tid...

men nu sætter jeg lige den ind her så kan du se at i ikke er glemt (heller ikke selv om jeg ikke er på kontanthjælp mere, det at være der var de længste år i mit liv og ikke noget jeg ønsker for nogen )

men her får du den lige den som pt ligger hos arbejdsmarkedstyrelsen

jeg har vente på svar siden den 24 aug , og har stadig ikke fået noget trods tre rykkere ...

Citat:
Jeg ønsker oplyst hvordan det forholder sig for fleksvisiteret som af den ene eller den anden grund er på kontanthjælp.

Har jeg forstået det ret når jeg forstår det sådan at den eneste forskel på fleksvisiteret på kontanthjælp kontra ledighedsydelse er ydelsens karakter ??

Her tænker jeg selvfølgelig på lov om feks ferie hvor en ledig flekser har ret til ferie med ledighedsydelse gælder det samme så for kontanthjælpsmodtageren som er visiteret til fleksjob ?

Jeg havde på tidligere korrespondance med beskæftigelsesministeret forstået det sådan at fleksvisiteret på kontanthjælp havde nøjagtig de samme rettigheder og krav til dem som flekser på ledighedydelse.

Jeg ønsker oplyst om det forholder sig sådan eller om der er lavet om på reglerne og så ønsker jeg oplyst om hvor jeg kan finde noget om ledige flekser på kontanthjælp og deres vilkår kontra ledige flesker på ledighedydelse---

Der er et klart problem i forhold til kommunerne hvis det forholder sig som tidligere oplyst at ledige flekser på kontanthjælp følger de samme regler som ledige flekser på ledighedsydelse ---

Problemet opstår når feks kommuner nægter ledige flekser ferie når de er på kontanthjælp , samtidig kan man så som ledig kontanthjælpsmodtager fleksvisiteret feks ikke søge om kørsel til kurser og praktikker som en almindelig kontanthjælpsmodtager for så er man lige pludselig flekser...

Ergo er det til gavn for kommunen så er man kontanthjælpsmodtager, er det til gavn for den ledige så er man flekser...

Jeg ser meget frem til et svar hurtigst muligt om hvordan det forholder sig på dette område, og vil gøre opmærksom på at svaret vil blive sat ind på hjemmesiden www.k10.dk

til oplysning for de mange ledige flekser på kontanthjælp...
Jeg er en af dem der er så heldig at have kæmpet mig frem til ledighedydelsen (i et forkert job og med en nu et årig sygemelding til følge ) men på arbejdet det skulle jeg sgi for kontanthjælps systemet skulle jeg bare UD af og det kunne kun gå for langsomt

så jeg kan sagtens følge dig i at i ikke skal glemmes , jeg gik naivt i sin tid ind i LAFS arbejde og kom i lokal bestyrelsen for at se om ikke jeg kunne sparke LAFS igang med det område, da jeg erfarede at der ikke var meget hjælp at hente hos dem hvis man var i klemme som fleksvisiteret på kontanthjælp...
(endnu en grund til denne side )

Jeg meldte mig dog hurtigt ud af LAFS igen da jeg slet ikke kunne forlige mig med deres synspunkter og arbejdsgang (men det er en helt anden historie)

Jeg er efterhånden kommet frem til den konklusion at der er a flekser (dem på ledighedsydelse ) og b flekser (dem på kontanthjælp) der er forskellige love og rettigheder ...

beløbet er ikke så forskelligt for os men behandlingen af os er helt skæv ...

jeg kommer med noget mere omkring det inden for nær fremtid, skal bare efter en tur nede lige kæmpe mig igang igen


Men samtidig vil jeg også lige sige at hvis man læser rolles historie så kan man se hvor katastrofalt det kan gå hvis man bor i feks sverige og er flekser ..

så der er meget der halter inden for det system
  Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 09:06   #4
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 18
Randerspigen73 er ny på vejen
Kæmpe knus til Hejdien

Synes bare lige at du fortjener et kæmpe for alt det du gør og fordi du er som du er. Jeg beundrer det kæmpe arbejde du gør og det engagement du har i denne side og dermed også alle os herinde. Jeg har læst utolig mange tråde og der er ikke ret mange hvor du ikke har et indlæg, enten med dine rigtig gode råd, eller et opmutrende ord. Så en kæmpe tak til dig herfra
__________________
Uheld er også en slags held
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 13:08   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ledighedsydelse - ferie

Sikken masse, der sker omkring ledighedsydelse og ferie.

Tænk, at Ankestyrelsen beskæftiger sig med nedenstående, når man tænker på, hvor mange andre laaaangt vigtigere forhold, de kunne beskæftige sig med.

Citat:
Antagelsestema:
Afklare om der kan ske udbetaling af ledighedsydelse under ferie, når ansøgningen om ledighedsydelse afleveres til kommunen enten under eller efter afholdelsen af ferien.
http://cms.ast.dk/afgoerelser/antagn...id=2028&type=1

Det kan jo være HAMRENDE LIGEGYLDIGT, om en borger får ledighedsydelse een eller to uger, for der er jo alligevel INTET ARBEJDE!!!

Og tænk, hvis 2 syge borgere i hele Danmark tillod sig en pause fra lov-hetzen.... grrrrr

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 13:18   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja det er sku vildt at bruge tiden på sådan noget, der er masser af andet at tage fat på...

Feks hvorfor kan flesker på kontanthjælp og særlig ledighedydelse ikke få lov at holde ferie , er de syge på en anden måde eller dårligere mennesker end dem der er på ledighedydelse ??
  Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 18:08   #7
Meksen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2008
Indlæg: 27
Styrke: 17
Meksen er ny på vejen
Hej Zuza

Det er min sag Ankestyrelsen har valgt at behandle, skal nok holde Jer på K10 orienteret om udfaldet, når det kommer.

Meksen

Sidst redigeret af Meksen; 22-01-2009 kl. 18:52.
Meksen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
udlandet philippiens Alt det andet 19 13-02-2013 12:39
fp med til udlandet handy Alt det andet 3 01-02-2011 19:38
FP med til udlandet Kamma1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 08-11-2010 18:24
FTP med til udlandet musmor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 06-10-2009 19:17
Til FTP'ere i Udlandet MrBurns Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-07-2009 10:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension