K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2008, 17:53   #1
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Wink Svær balancegang.

Hej.
Så skete det igen idag--(-Kan du ikke lige blive en time ekstra og så få den en anden dag) NEJ---det kan jeg ikke bare lige hver dag!!!!
Jeg er i ulønnet virksomshedspraktik i ½ år, har været der 3 mdr, pt.15 timer om ugen og nu på 18 timer.Formålet er optræning af arb, evne mhp, ordinært arbejde som der står i min revalideringsplan fra jobcenter.

jeg har et par gange sagt ja til at blive længere og få en fridag, der har været en del sygdom ferie osv-----men idag besluttede jeg at det kan jeg ikke gøre hele tiden for at være (flink) det er mig det her arbejdsprøvning handler om----jeg skal lytte til min krop--stress faktor, og det var lige det jeg gjorde i dag.

Jeg er gratis arb, kraft for virksomheden, (Jeg skal hele tiden selv tænke på de skånehensyn som er beskrevet i min plan)
Jeg oplever at det kan være svært for de andre kollegaer og ikke tro jeg er med i nomeringen på arb, pladsen, især i spidsbelastninger og sygdom ferie osv,
Jeg vil sige jeg er glad for virksomheden og de andre kollegaer, men oplever en lille smule udnyttelse af min arbejdskraft, jeg har besluttet mig for i går at sige fra og mærke efter på min krop hvordan jeg har det---og det har jeg det fint med, men gud hvor kan det være svært at være i arb, prøvning, og skulle indgå i arbejdsplanen, jeg er en kollega, men ikke på lige fod med de andre fuldtidsansatte----jeg har nogle hensyn som der skal tages hensyn til.
der er jo ikke en mærkat i hovedet på mig hvad der er sket i mit liv---min chef ved lidt og de andre lidt, men jeg går ikke og småsludrer om mit post traumatiske stress symptom, som er meget stærk forøget i de stress sitiuasioner som jo hele tiden opstår på en arbejdsplads, jeg har selv været på arbejdsmarked i over 30 år , så jeg kender det kun alt for godt.
Jeg har været ude for en grim historie hvor jeg er forbrændt på 25 % af min krop og nervebaner brændt over.
1½ år efter alt det, brænder hele egendommen hvor jeg fik en lejlighed en pyroman fra egendommen var på spil, jeg har så været genhuset---og står over for en flytning nu om ca, en mdr, jeg mistede alt hvad jeg ejede af indbo, jeg blev retraumatiseret, jeg skal flytte nu og venter på psykoteraupetisk behandling på Bispebjerg, det giver mig stress lige nu alt det oven i arbejdsprøvningen, en flytning er en stor ting i et menneske liv og behandling
Så DERFOR besluttede jeg idag, det er kun mig der kan mærke grænse og kun mig og den er nået nu.
Jeg skal sige fra--har gjort det idag, har det fint med det---
jeg skriver dette indlæg for at høre om der også er nogle af jer på K 10 der også har følt en lille smule udnyttelse i praktikken, at det er en svær ballancegang, at det kan være underligt for de andre kollegaer at jeg ikke bare LIGE kan det og det af arb, opgaver. Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 18:09   #2
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jeg har oplevet lidt så sent som i dag. Jeg er i praktik, med henblik på fast ansættelse i fleksjob. Praktiktiden skulle have varet i 4 uger, men er blevet forlænget med 1½ uge, fordi jeg blev syg med influenza. Hvilket er helt fint med mig.

Men i dag sagde en af mine kolleger, som selv er ansat i fleksjob, at når han en gang imellem ikke kunne komme på job, pga sin sygdom, så sørgede han for at indhente timerne senere. Han mente at arbejdsgiveren forventede det, når nu der stod 16 timer om ugen i kontrakten.

Det var jeg noget forbavset over, og sagde at arbejdsgiveren jo får refusion fra første sygedag, så det skulle vel ikke være nødvendigt, at presse sig selv, bare fordi man bliver syg. Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at gøre sådan, for så ved jeg helt sikkert, at jeg går totalt ned med flaget. Kan han så ikke bruge mig, fordi jeg ikke vil gå ud over mine grænser, ja så er det sådan det må være
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 22:52   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg tror at der er rigtig mange der oplever det...

De fleste mennesker har svært ved at sige fra....og det udnytter en del af arbejdsgiverene..

Det er vigtigt at lytte til sin krops signaler....og foresten er der ikke nogen der kommer og takker en for veludført arbejde den dag hvor man er totalt nedslidt...

Der får man at vide at de desværre ikke kan bruge en mere...

Det er fint hvis du har det godt med at sige fra...for mange har det rigtigt dårligt med at gøre det...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 05:55   #4
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej Sun-Lady og Webmaster.

Ja gud hvor kan det være svært at lære de tre små bogstaver-ordet nej.
Det handler jo også om at tage ansvar for en selv, uden at såre eller krænke sine omgivelser.
Alt for tit siger vi ja når vi egentlig mener nej.
Et nej der kommer fra hjertet må egentlig være det kærligeste svar i verden, da det kræver noget af en selv Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 15:00   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Thumbs up

Seje Thelma, det er virkeligt flot, du gjorde det...
Jeg kender det nemlig også godt selv... Du må lytte til din krop og vis at du også må have lov at sætte krav.. :-) Hvis din arbejdsgiver eller andre af dine kollegaer bliver ved med at sige "åh kan du ikke bare blive 1 time mere osv..", så sig fra. Du må KUN arbejde de timer, som det er aftalt.....
Super duper...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Blev lovet opstart §18 4 dec - ingen kontakt siden (svær socialfobi) thoughtfox Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 15-03-2013 15:46
Arbejdsprøvning (svær overskrift) sandie86 Alt det andet 14 25-02-2011 18:51
Fibromyalgi & svær rotator cuff-læsioner & kroniske lænderygssmerter. slagteren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 08-06-2010 10:30
Hjort: Vi er på en svær opgave! buster Politik og Samfund 5 04-04-2010 13:17
Al begyndelsen er svær.. også med databaser Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 06-10-2008 14:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension