K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2008, 15:58   #1
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
taget fra venstrebladet. holbæk

Psykisk syge venter og venter
Holbæk

Er førtidspensionsansøgere nødt til at kende nogen,
der kender nogen, eller skrive til borgmesteren for at få kontakt med konsulentbureauet Marselisborg, der har overtaget 113 kontanthjælpsmodtagere i Holbæk?

Af Tine Fasmer

51-årige Jane Deleuran har i snart to år haft diagnosen bipolar sindslidelse. Siden sygdommen brød ud, har hun udviklet en lang række tvangsritualer. I de seneste måneder er hun næsten holdt op med at spise.

Men i vinter afgjorde Holbæk Kommune, at hun er for syg til at få sygedagpenge og for rask til at få førtidspension.

Et enkelt forsøg på beskæftigelsesrettet indsats i april kuldsejlede første dag. Ellers var den direkte kontakt med de skiftende sagsbehandlere sparsom. I juni søgte Jane Deleuran igen førtidspension.

Få uger senere overgik hendes sag og 112 andre til det private konsulentbureau Marselisborg. Men det krævede et brev til borgmesteren, før hun i mandags - over to måneder senere - fik det første møde.

En anden psykisk syg førtidspensionsansøger har måttet bruge private kontakter for at få sin sag sat i gang. Men Marselisborgs direktør Michael Dyreholt forsikrer, at borgmesterbreve og familiært kendskab til det kommunale system ikke er nødvendigt for at komme til.

[email protected]

Psykisk syge
venter på Marselisborg

Marselisborg prioriterer lovpligtige samtaler

Psykisk syg er for rask
til pension

Læs side 8-9

sig til hvis I vil se mere, så sakser jeg mere derfra. Det er en betalingsavis, derfor lægger jeg ikke noget link..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg har taget en beslutning .... pallepunk Spørgsmål ang fleksjob 54 02-09-2011 15:24
Ankestyrelsen har taget min sag Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 17-11-2009 10:57
Hvordan får man taget hul? Silly Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-08-2009 11:52
tiøren faldt for mig, Venstrebladet d. 5.juli 2008 Huldra Det er da strengt ! 5 26-03-2009 02:10
Kræmmermentalitet har taget over Odenseaneren Politik og Samfund 0 20-04-2008 07:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension