K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2008, 14:32   #1
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Psykiater Rita Thomsen Odense

Hvem er normal og hvem er syg?

Et spørgsmål jeg stiller mig selv her i dag.

Jeg var i dag ved psykiater Rita Thomsen.

Da jeg kom ind i hendes konsultation satte jeg mig pænt på stolen. Hun spurgte hvordan det gik. Jo sådan lidt op og ned. Føler mig lidt stresset over kommunen.

Hmm sagde Rita Thomsen så. Jeg sagde at jeg godt ville drøfte en hængeparti fra sidste gang.

Jeg tog derfor min pille æske op så hun kunne se jeg fik 30 mg og ikke 20 som hun ellers påstod hun havde udskrevet til mig. Men nu kunne det være hendes kontor dame som kunne have lavet en fejl. Jeg kommenterede med at det kunne jo ske for selv den bedste.

Jeg ville også gerne drøfte med hende hvordan hun til sidste møde kunne påstå man ikke kunne få en psyksik lidelse og det heller ikke var en krænkelse af min person jeg var blevet slået ned på mit arbejde. Jeg anførte hun havde brugt argumentationen på sidste møde at børn der slås i en skolegård ikke ville få en psykisk lidelse.

Jeg er af den opfattelse når man fremsætter en sådan påstand skal man også kunne begrunde. Men Rita Thomsen valgt at flyve op af stolen og slå i sit bord og sige jeg godt kunne smutte og jeg nu var afsluttet.

Aldrig har jeg oplevet mage til fornærmet kvinde menneske.

Men sjovt var det sku ha ha
Henrikxxxx er ikke logget ind  
Gammel 17-09-2008, 14:55   #2
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Det må du godt spørge om... hvem er syg og hvem er rask? Det er ikke altid, at svaret ligger lige for....

Rita Thomsen arbejder i et klinikfælleskab (ved ikke om det er samme forretning eller deler de bare adressen og sekretæren) på Fisketorvet 4-6, 10. sal i Odense.

Den anden psykiater hedder Bodil Andersen og gæt så, hvilken af de to psykiatere har lukket for tilgang? Rita Thomsen eller Bodil Andersen?

Som tingene er blevet efterhånden, har vi kun hinanden til at advare hinanden.... om psykiatere, der selv trænger til behandling.


En relateret tråd i lignende emne.....

Sidst redigeret af Tante Ana; 17-09-2008 kl. 14:59. Årsag: Link tilføjet.
Tante Ana er ikke logget ind  
Gammel 17-09-2008, 15:04   #3
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Jeg gætter på Bodil Andersen har lukket for tilgang.

Men hold kæft en dulle hun er Rita Thomsen fordi jeg ville have hende til at argumentere.

Men kan kun råd alle til at holde sig langt fra øglen
Henrikxxxx er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2008, 22:26   #4
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Thumbs up

Hej Henrik!
Flot at du sagde fra og satte dig til genværge og selvforsvarelse,det kunne damen tilsydenladende ikke tåle..

Og ja hvad bilder hun sig ind,tror psykiaterer virkelig de er noget særligt..??

Jeg har selv prøvet og blev udsat for gentagende ydmygelser igennem næsten 3 timer og kæmper stadig en kamp med mig selv hvorfor jeg ikke rejste mig op og gik..

Psykiater Eva Blach sagde blandt andet til mig..
"der er også mulighed for en førtidspension.?"
hvortil jeg svarer jeg skal ikke på nogen førtidspension.
hvor til EB svarer.
"Det skal du ikke bestemme det er mig der er psykiater det er mig der bestemmer..

Hun spørger mig hvad jeg frygter allermest i livet.
Hvortil jeg svarer,at midste min ægtefælle..
vi har været ude for en alvorlig bilullykke,hvor min ægtefælle er blevet alvorligt skadet.
EB
"Det skulle man ikke tro,at denne har kunnet holde dig ud"

Jeg kunne blive ved,men tænker hun skulle jo nok have haft igen af samme mønt,men det var mit første besøg nogensinde,har gået til psykolog og det var noget mere trykt..

Tillykke med du er færig hos din psykiater og tak for at du fortalte om det her på k10...

Sidst redigeret af kurttrold; 18-09-2008 kl. 22:29. Årsag: havde glemt noget
kurttrold er ikke logget ind  
Gammel 19-09-2008, 07:41   #5
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Det er rigtig trist at høre at psykiatre rundt om i landet, ligefrem giver deres patienter traumer. Tænk jeg tror ellers det står i lægeloven, at en læge ikke må skade deres patienter.

Jeg har en veninde, der er sygemeldt pga stress. Kommunen har så udbedt sig en vurdering fra en uvildig psykiater. Efter dette møde, var min veninde så ked af det. Det gav hende et ordentligt knæk den forkerte vej. Da hun forlod psykiateren havde hun det som om hendes liv intet var værd, og hun derfor ligeså godt kunne afslutte det. Det kan sku da ikke være meningen at deres findes læger som skader patienterne mere end de gavner.

Jeg håber der også findes gode psykiatre derude, for der er også brug for gode læger inden for det her speciale.

Velcro.
velcro er ikke logget ind  
Gammel 19-09-2008, 08:19   #6
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Hej kurttrold og velcro

Psykiater er mere eller mindre kun sat i deres job for at udskrive piller til patienterne.

Psykiater er medicinsk uddannet med en over bygning med speciale i psykologi.

Som uddannet pædagog er det ligefør jeg betragter mig selv bedre psykologisk uddannet.

Ikke nok med den beboer som krænkede mig ved at overfalde mig, så krænker Rita Thomsen mine følelser ved at sige som hun gør. Hun skulle måske have prøve at anerkende de følelser og oplevelser som den hun sidder overfor har.

Men jeg ville nok have været en vanskelig patient for hende. Jeg stiller nemlig spørgsmål og vil have man skal kunne dokumentere når man fremsætter påstande.

Jeg vil derfor skrive til hende om at redegøre for hendes påstande både i konsultationen og i staus til kommunen. Sker det mod min forventning ikke så får hun en hilsen igennem patientklagenævnet. Ja det gør hun nok under alle omstændigheder. En person som Rita Thomsen bør nemlig stoppes.
Henrikxxxx er ikke logget ind  
Gammel 19-09-2008, 08:21   #7
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej med jer
Der findes skam gode psykiatere derude, der er bare ingen smileyordning på professionen, det burde der nok være. Så kunne man få et forvarsel om hvad man kan forvente. Jeg er ked af I har haft så dårlige erfaringer, jeg har haft en fantastisk hjælp hele vejen, men jeg blev også anbefalet psykiateren direkte af en særdeles dygtig psykolog jeg havnede hos i krisehjælpen fra mit nu tidligere arbejdsforhold. Det var til gengæld først den 2.den psykolog, fordi den første var rent ud sagt sølle og gik slet ikke ind og lyttede, men sad bare og sagde det var synd for mig...

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind  
Gammel 19-09-2008, 08:56   #8
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Hej Neorosmølf.

du har fuldstændig ret at der findes både gode og dårlig psykiater og psykologer. så vil det være inde for alle faggrupper.

Jeg ved godt jeg langer kraftigt ud efter psykiaterne når jeg skriver de kun kan skrive piller ud til patienter.

Jeg har desværre selv erfaring fra mit job som pædagog(sygemeldt nu) at psykiater kun tænker piller, piller, piller, piller, piller og så lige høre lidt om mennesket.

Men godt at høre du har en positiv oplevelse.

Det vil jeg meget gerne anerkende.

Men jeg kan på ingen måde anerkende en psykiater som krænker de følelser jeg sidder med.
Henrikxxxx er ikke logget ind  
Gammel 20-09-2008, 09:57   #9
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af HenrikBPederse Se meddelelser
Jeg gætter på Bodil Andersen har lukket for tilgang.

Men hold kæft en dulle hun er Rita Thomsen fordi jeg ville have hende til at argumentere.

Men kan kun råd alle til at holde sig langt fra øglen
Det tog mig først 1/2 år at komme til samtale hos Bodil Andersen, og så yderligere 2 år før jeg så kunne komme i behandling hos hende, og jeg kan da fortælle, at du ikke er gået glip af noget hos hende
Skovblomst er ikke logget ind  
Gammel 20-09-2008, 10:15   #10
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Hej Henrik!
Vi er en hel gruppe der har klaget over vores behandling,brugt meget tid på at skrive til regionen osv...

Hos regionen kan du klage over psykiaters måde at tiltale dig på eks nedladenhed i det hele taget den dårlige behandling som man har fået..

Dette kan man dog kun,hvis psykiateren er medlem af den offentlige sygesikring...

Vi har skrevet til flere politikere ang dette,da det jo klart går ud over vores retsikkerhed...

Til Patientklagenævnet kan man altid klage uanset om de er medlem af den offentlige sygesikring..

Her er det den proffesionelles faglighed eller mangel på samme man kan klage over...

Dette har man iøvrigt 2 år til...

Så hvis man sidder derude og er blevet dårligt behandlet så er det bare med at klage.

Kan i øvrigt se ,at speciallægerne Bodil Andersen og Rita Thomsen har overenskomst med den offenlige sygesikring.
Så det er bare med at få sendt en klage til regionsyddanmark,det skal du gøre senest 6 uger efter de de indtrufne omstændigheder..

Sidst redigeret af kurttrold; 20-09-2008 kl. 12:03.
kurttrold er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Odense - nu!!! Odenseaneren Politik og Samfund 2 11-11-2009 13:44
koooooooooom ind Odense - NU!!! lena Politik og Samfund 3 12-05-2008 09:51
Odense Sag nille Spørgsmål ang fleksjob 16 15-11-2007 12:21
Så Er Det Nu Odense!!!! lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 11-10-2007 12:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension