K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2008, 10:31   #1
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Fleksjob og forværring?

Hvad sker der hvis man er bevilget fleksjob, men går arbejdsløs og modtager ledighedsydelse og der så sker en forværring i ens helbred?

Hvis man er vurderet på ca.16 timer og det pludselig viser sig, at man ikke magter mere end 10 selvom man går arbejdsløs, skal man så søge pension?

Og sætter kommunen så een på kontanthjælp indtil da, eller hvad sker der?
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 10:50   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er vigtigt at sygemelde sig, selvom man er ledig.

Disse sygemeldinger skal så indføres i ressourceprofilen (ikke hvis det er en forkølelse).

Hvis det har betydning for arbejdsevnen, SKAL ressourceprofilen opdateres med nye helbredsoplysninger, som kommunen indhenter.

Det er muligt, der skal en ny arbejdsprøvning til for at afklare, hvor stor den nye restarbejdsevne er.

En god ide er at skrive dagbog over din hverdag. Hvad magter du? Hvor meget sover du? Hvad har du måttet opgive at klare i hjemmet? Hvor mange smerter har du?

Du fortsætter på samme økonomi/ledighedsydelse under sygemelding.

Hvis det skulle vise sig, at kommunen vurderer, at du ikke længere står til rådighed for fleksjob, så hedder det pension, IKKE kontanthjælp.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 11:25   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ozelot som Zuza skriver så er det meget vitgtigt at sygemelde sig når man er ledig , jeg oplevede da jeg sygemeldte mig hos kommunen (ledig flekser) at de overhovdet ikke kendte lovgivningen på det område ...

jeg kan derfor anbefale dig at sygemelde dig på skrift , og når du sygemelder dig så medsend følgende

Citat:
Stk. 4. Personer, der modtager ledighedsydelse efter stk. 1 og 2, bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om opfølgning i forbindelse med modtagelse af dagpenge efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel finder tilsvarende anvendelse.
Gør dem samtidig opmærksom på at ændringer i dine helbreds forhold gør at du skal have opdateret din ressourceprofil og at du forventer at de følger loven ..

Hvad ang at søge pension så skulle en udredning af dig jo gerne vise om det er det der er påkrævet og nej man må ikke sætte folk på kontanthjælp men du forbliver på ledighedydelse..

men der gælder de samme regler som ved sygedagpenge du skal samarbejde
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forværring af tilstand ved aktivering.... Susanne2412 Alt det andet 10 28-02-2011 13:47
Forværring af helbred pga. sag i kommune zuza Det er da strengt ! 21 10-06-2010 16:37
Forværring i jobprøvning Tanjaw Alt det andet 9 12-05-2010 11:22
forværring af sygdom under jobprøvning niels hessel Alt det andet 3 26-01-2009 16:50
forværring af helbred Huldra Alt det andet 5 01-07-2008 10:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension