K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2008, 11:08   #1
karinaj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
karinaj er ny på vejen
Hmm må jeg godt det???

Jeg har fået ftp før januar 2003 og er lidt frovirret over hvor meget jeg må arbejde, har læst i en tråd det er 19 timer??? Det er godt nok da mange timer...Havede en plan om at finde et job på nogle enkelte timer om ugen, hvis jeg gør det hva skal jeg så gøre? skal jeg underrette kommunen og køre man ikke de timer på b kort?? Håber der er nogle der evt kan sætte et link ind så jeg kan læse om det...
karinaj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2008, 11:32   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hejsa og velkommen til.

Jeg tror, du er nødt til at komme med nogle flere oplysninger, hvis du skal have et brugbart svar.

På den gamle ordning er der forskellige ordninger, og mig bekendt så er der en vis restarbejdsevne, hvis man er på den laveste pensionsordning, ikke?

Kan du ikke lige lægge linket til det sted, hvor du har læst det med 19 timer?



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2008, 14:08   #3
karinaj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
karinaj er ny på vejen
Tak )
Jeg har fundet det her inde...
http://www.k10.dk/showthread.php?t=4952
Jeg får den mellemste pension..
karinaj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 18:08   #4
Missmoon
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2008
Indlæg: 10
Styrke: 16
Missmoon er ny på vejen
Du må tjene ca. 65.000 kr. om året udover din førtidspension uden at der trækkes i din pension hvis du er på den nye ordning... alt i alt ser kommunen mest på din indtægt og ikke så meget dine arbejdstimer, men du har pligt til at oplyse om enhver ændring i din indtægt...

Sidst redigeret af Missmoon; 21-09-2008 kl. 18:11.
Missmoon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2008, 14:40   #5
aqua11
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2008
Indlæg: 5
Styrke: 0
aqua11 er ny på vejen
må jeg det

Hejsa
Er her nogle som kan svare på om det er tilladet at tage nogle timers arbejde pr uge, uden at ens pensionssag tages op igen.

Jeg har fået pension i 2006 og 67% erhvervsevnetab.

Jeg får udover min pension og så erstatning og forsikring udbetalt, så ved godt der ikke er meget tilbage før jeg rammer loftet på det beløb man må have i indtægt før de trækker i pensionen, men bare det at kunne komme ud engang imellem, bare nogle enkelte timer.
aqua11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2008, 15:16   #6
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Så længe det ikke ser ud til at du skulle have mulighed for at komme til at forsørge dig selv igen så burde der være fred og ingen fare.

Men orienter lige din pensions afdeling, på den måde sikrer du dig også at der ikke er nogen der får ondt der hvor de er højest når de plukker jordbær.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2008, 15:31   #7
Orsoq
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2008
Indlæg: 21
Styrke: 16
Orsoq er ny på vejen
Hej Ja du må arbejde alt det du kan /vil. Men der er nogle grænser for hvornår de pensionskontoret begynder at modregne. Hvis du er enlig er grænsen ialt indtægt pension + løn 259.900,00. Hvis du får bolilgsikring vil den også blive berørt. men hvis du ikke er sikker på hvor meget du vil tjene så lad være at fortælle det till boligsikringskontoret, for den kan du iekk få med tilbage virkende kraft, så er det bedre at få den og så evt. betale tilbage.
Orsoq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2008, 17:15   #8
aqua11
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2008
Indlæg: 5
Styrke: 0
aqua11 er ny på vejen
må jeg det

tak, men er der ikke noget om at det kun er dem som får pension efter de gamle regler, altså før 2003 som gerne må arbejde lidt, og os andre ikke må, for så bliver vores sag taget op igen, og vil ikke ringe og spørge kommunen, for tænk hvis de fik den ide at tage sagen op igen, det kan jeg ikke klare.
aqua11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2008, 23:12   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det handler om arbejdsevnen.

Hvis du VARIGT kan blive selvforsørgende (evt. i fleksjob), så kan det få betydning for pensionen.

Du kan evt. læse mere på Ældresagens hjemmeside. De ved en masse om det.

Stikord er "skånejob"... eller "job med løntilskud". Det handler om arbejde for førtidspensionister.

http://www.aeldresagen.dk/MEDLEMMER/...r/Default.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et godt råd. le cuere Spørgsmål ang fleksjob 48 03-05-2013 02:26
Godt link & godt initiativ Jna Et godt link! 4 08-04-2013 20:51
må de godt det??? kandelsdorff Alt det andet 5 18-01-2012 14:40
Det er da godt nyt :) Hejdien Politik og Samfund 3 13-05-2010 00:40
godt nyt cirkeline At søge førtidspension 3 20-12-2006 12:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension