K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2008, 14:23   #1
Susana
Elsker at være her på K10
 
Susanas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: Haderslev
Indlæg: 56
Styrke: 16
Susana er ny på vejen
Praktik

Jeg har fået tilkendt flexjob for 3 år side. Jeg er uddannet pædagog, men kan ikke arbejde inden for faget mere. Jeg gik for 4 år siden ned med stress, angat og depression, og har fra psyk. fået papir på jeg ikke mere må have et job hvor jeg skal tage vare på andre, og at jeg ikke nogen sinde bliver i stand til at bestride et alm. arbejde, og kun kan arbejde 12-15 timer ugentligt,max.
Jeg har været i flere praktikker, hvor jeg skulle arbejde 20 timer, for som de sagde, der var ingen der ville ansætte mig på færrer timer.
Sidste år i August kom jeg på et kontor i et 8 måneders vikariart, det gik rigtig godt, men der var ikke mere arbejde til mig efetr de 8 måneder.
Nu har jeg så gået et par måneder uden noget, og nu har de sendt mig i praktik, igen, igen! hvor mange gange kan de gøre det???
Denne gang i en butik, med tøj hvilket slet ikke er mig.
Jeg startede 1 sep. men 3x4 timer, men det gik ikke, efter to arbejdsdage lå jeg hjemme og græd, nu er det så sat ned til 3x3 timer, for som de siger: jeg skal jo give det en chance...... hvor længe skal man give det en chance? Jeg bliver dårlig bare jeg tænker på det arbejde!

Susana
Susana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 19:13   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sikken historie, Susana.

Det er vist på tide, at du siger fra over for kommunen.

Det første, jeg har lyst til at sige, er, at du skal have en opdateret ressourceprofil. Det er meget vigtigt. Og der SKAL DINE kommentarer fremgå. Bl.a. at du IKKE kan klare 20 timer, men højst xx antal timer.

Din virksomhedspraktik SKAL også være indrettet på det, du ønsker. Så jeg synes, du skal sige til dem, at du gerne vil have et fleksjob, men IKKE i tøjforretning.

Du kan også sige, at du gerne vil have et andet praktiksted, da du IKKE kan magte det nuværende.

Du kan også tage en snak med din egen læge og få et godt råd der. Det er jo ikke meningen, at man skal have det så dårligt pga. en virksomhedspraktik.

Jeg ved desværre ikke, hvor ofte man kan sendes i praktik.

Op på hesten igen med dig, og få afsluttet det praktiksted snarest muligt.

Du er velkommen til at spørge igen, hvis du vil vide mere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 19:21   #3
Susana
Elsker at være her på K10
 
Susanas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: Haderslev
Indlæg: 56
Styrke: 16
Susana er ny på vejen
Jeg skal til samlale med praktikstedet og jobkonsulenten imorgen, og havde tænkt mig at bede om at få et andet praktiksted. Håber det lykkes.
Har skrevet en mail til personalechefen der hvor jeg var ansat som vikar, og spurgt om jeg ikke kan komme i praktik hos dem. Der ved jeg jeg kan holde ud ar være og der ved jeg at arbeldstiderne kan indrettes efter mig, jeg fungerer bedst tidlig om morgenen, og her i butillen skal jeg starte kl 11,det vil sige at jeg skal hjemmefra kl 10.00 og er så hjemme klokken 14.45, hvor jeg så i principet kan gå i seng!!!!
Surt liv!!


Susana
Susana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 19:33   #4
Susana
Elsker at være her på K10
 
Susanas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: Haderslev
Indlæg: 56
Styrke: 16
Susana er ny på vejen
Ikke mere praktik der

Var idag til møde med jobkonsulent, som mente at min praktik skulle afsluttes her og nu, da der ikke var nogen grund til ar sætte helbredet på spil.
Det er jo fint nok, meeen så er det lige at hun stopper den 30.9, fordi kommunen skal spare, den del der specielt har taget sig af folk men en eller anden form for psykiske problemer og dermed måske større behov for støtte, er sparet væk. Det vil sige at jeg fra den 1.10 kan starte forfra i det almindelige systemuden ekstra støtte og uden hverken job eller praktikplads, ØV

Susana
Susana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 22:28   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det var da godt, du kunne stoppe i den praktik, som alligevel ikke førte til noget.

Har du hørt fra det sted, hvor du var vikar, om du kan komme i praktik der?

Og har du forresten fået et fleksjobbevis? Det synes jeg, du skal forlange at få. Der skal stå dine skånehensyn, timeantal osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2008, 19:20   #6
Susana
Elsker at være her på K10
 
Susanas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: Haderslev
Indlæg: 56
Styrke: 16
Susana er ny på vejen
Har lige ligget lidt underdrejet
Ifølge jobkonsulent, kunne jeg ikke komme i praktik der hvor jeg havde været vikar, for det vidste de jo jeg kunne klare, så det var der ingen grund til

__________________
Der skal et godt helbred til at være syg
Susana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
for syg til praktik minismandag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 17-09-2013 11:21
Praktik Jef Alt det andet 15 24-01-2013 22:14
Ang praktik lynge60 Spørgsmål ang fleksjob 9 06-10-2012 11:22
Praktik winhill Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 04-07-2012 17:56
Ang praktik jyttels Alt det andet 3 23-07-2011 10:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension