K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2008, 08:42   #1
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Unhappy Hvorfor jagter man egentlig ikke dem her ligeså indædt som os der er syge ?

Hvorfor snakker man så meget om ressourcejagt blandt førtidspensionister og overførselsindkomster, når det her er langt farligere for arbejdsmarkedet mht. til at sende folk ud i social deroute og sygdom ?

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/09/05/025454.htm

Jeg synes der kunne forebygges nogle trafik og arbejdspladsdødsfald , hvis man lod stofferne ligge og omkostningerne som følge af "weekendjunkies" kunne spares. F.eks politiet kunne spare meget på udrykninger til pacificering af påvirkede unge, måske færre soloulykker blandt unge, fordi folk er så udbrændte party-hardy at de falder i søvn ved rattet, når sælgerne ikke er fristet til speed for at have den posi-hype på når de skal virke energiske og overbevisende. Det er selvfølgelig et fåtal som er misbrugere, men hyppigheden stiger, og jeg tror efterhånden problemet bliver ignoreret politisk... Er det fordi det er de mere velstillede der bruger et par tusinde i weekenderne på at feste med alkohol og stoffer ? Jeg spør bare ...

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2008, 10:40   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jammen uhe ha sæt en sådan jagt ville ramme folketingsmedlemmernes egne (for nogle vil det ramme) DET! går virkelig ik´

Operation X har haft lavet et indslag om indsmuglingen af ulovlige stoffer, hvor de på et sølvfad forærede myndighederne stoffernes vej til DK, og hvad har de gjort ved det? ikke en pind, viste opfølgningen.

I sammenhæng kommer jeg til at tænke på de billeder danske malere ikke kan få hjem fra Frankrig fordi det danske politi ikke lige gider lave et enkelt telefon opkald, til trods for at billederne er meldt stjålet, sagen har operation X sørget for at opklare, men alligevel er de danske myndighedder ragenes lige glade, kunstnerene er jo et dyrt folkefærd, når det gælder slevforsørgelse, men så snart de levere en bunke mursten til en skattekiste af penge, til at stå i en rundkørsel til irritation for billisterne. Jo jo så er de skam gode nok, og sikke flotte en stabel mursten er, det er virkelig til gavn og glæde. Nogen der kan forklare mig hvad det lige er jeg har misforstået??? hvorfor kan de penge ikke gøre gavn og glæde på langt mere trængende områder??

Eller som her i kommunen, der skal spares ork vi mangler godt nok penge, også så mange at vi er blevet bevilget ekstra, ja sågar hele 2 gange af samme ekstra pulje, lige så har vores landsbyer fået, pga trængt økonomi i kommunen, skolerne forfalder osv osv, men råd til et nyt rådhus, tegnet af en meget dyr arkitekt, DET! er der selvfølgelig råd til, også selv om at der faktisk er hele 4 rådhuse at vælge i mellem, og det ene bare står gabende tomt, og de ikke aner hvad pokker de skal gøre ved det, for de kan ikke få det solgt (det tror jeg pokker der er ikke penge til at passe og pleje det, så det står bare og forfalder)... jo jeg kan så sandelig godt se nødvendigheden af et 5 rådhus, frem for at levere en sjat til skolerne sygehusene, børnehaverne eller de mange frivillige som hjælper kommunen med at holde forbrydelses tallet nede osv osv. (her skal det fremhæves at de er de IRL, hverdags nære medlemmer, i folketinget som har sanktioneret kommunerne, så de ikke kan flytte rundt på midlerne, og derved levere en ekstra sjat der hvor der er et menneskeligt behov, for så får kommunerne smæk over fingrene, og bruger de ikke alle pengene får de endnu færre penge året efter)

*ss* det var så lige en omgang gylle fra mig af, sorry.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2008, 10:54   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er et underligt samfund, vi har fået.

Syge, handicappede osv. jagtes, så kommunen kan spare småører, mens bankrøvere nu har fået en ny betydning.

Bankrøvere i jakkesæt (læste jeg på en netavis), hvor skatteyderne får lov til at betale 20 milliarder. http://ekstrabladet.dk/nationen/article1052435.ece

De bliver sgi ikke mistænkeliggjort i nær samme grad som syge og handicappede, der står med hatten i hånden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 05-09-2008 kl. 11:00.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2008, 12:51   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Bankrøvere i jakkesæt (læste jeg på en netavis), hvor skatteyderne får lov til at betale 20 milliarder. http://ekstrabladet.dk/nationen/article1052435.ece
Jo jo... de spekulanter der har indsat flere millioner... ja helt op til en milliard for at spekulere sig til skyhøje renter får dækket deres indskud... for det er jo så synd for dem hvis de skulle tabe på deres spekulation... de har åbenbart højere værdi for samfundet så der kan godt bruges penge
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor egentlig reformer? Mileo Politik og Samfund 0 25-04-2013 13:58
Hvorfor må man ikke selv søge FP? Evaave At søge førtidspension 38 03-07-2011 23:56
Jeg ved ikke hvorfor jeg skriver.. N.N Din historie 21 03-03-2009 16:56
Hvorfor er jeg pludselig ikke berittiget? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 16 28-10-2008 15:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension