K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Manglen på Fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Manglen på Fleksjob Er der reelt job til fleksvisiterede mennesker

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2008, 23:21   #1
glmol
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2008
Lokation: Albertslund
Indlæg: 5
Styrke: 0
glmol er ny på vejen
En god ide.

Som mange af jer nok ved, er den generelle ledighed næsten i bund. Bortset fra enkelte flaskehalse er det muligt at få et fuldtidsjob i løbet af meget kort tid. Hvis der tale om borgere med handicap, er det meget svært at komme ind på virksomhederne og få et fleksjob.

Det virker som om det er svært at få øget beskæftigelsen herhjemme for borgere med handicap. Mange virksomheder etablerer kun fleksjob til egne medarbejdere, og annoncerer kun efter job på fuld tid til personer udefra. Det er meget svært at søge et job, der ikke er mulighed for at etablere.

Mange personer med handicap er nødt til at arbejde på nedsat tid og kan derfor ikke umiddelbart søge et fuldtidsjob. En mulig løsning kunne være, at flere personer med handicap sammen sendte en ansøgning til en arbejdsgiver og tilbød at dele et job, således at begge arbejdede på halv tid og fik fuld løn. Hvis begge personer er på ledighedsydelse, får arbejdsgiveren et løntilskud på min. 50%.

Hvordan er det muligt at finde personer indenfor samme erhvervsområde? En oplagt mulighed er at anvende de nye regionsgrupper her på k10 og dels beskrive sine egne kompetencer og erhvervserfaring og dels efterlyse andre. Herefter kan interesserede kontakte hinanden via e-mails og efterhånden styrke kontakten med hinanden og måske prøve sammen at lave en ansøgning på et annonceret job.

Imidlertid er det vigtigt at personer med handicap, som ønsker at vende tilbage til arbejdsmarkedet, lægger vægt på dels at beskrive sin egen baggrund og dels efterlyse andre med lignende baggrund. I de nye regionsgrupper her på k10 vil det på en overskuelig måde være muligt at efterlyse andre med samme erhvervserfaring.

Det mest logiske ville være, at jobcentrene samarbejdede over kommunegrænserne og havde en database over alle personer med handicap, således at jobkonsulenterne kunne finde borgere med samme baggrund og tilbyde arbejdsgiverne at etablere fleksjob – men det er nok ude i fremtiden !!
glmol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 00:28   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
glmol jeg syntes det er en rigtig god ide og jeg er helt sikker med på den, og lige så snart lægerne og kroppen siger for det, skal jeg med det samme lægge mine egne områder og kvalifikationer ind..

man kan håbe på at det virker i hvert fald virker det nok ikke bare ikke at gøre noget og efterhånden må det jo være gået op for alle os med sygdom og handicap at skal der ske noget så skal vi selv få det til at ske for der er ingen hjælp at hente nogen steder fra ... 0g så tror jeg i øverigt ikke på den med at der er mangel på arbejdskraft
  Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 09:41   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Rigtig god ide. Hvilken flexibilitet for en arbejdsgiver at få besat een stilling med 2 ansatte. Hilsen P
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension