K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2006, 11:26   #1
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
Afslutningsstatus fra Reva - en god nyhed

Kære jer,

Jeg har lige lyst til at dele med jer, at jeg i går modtog min afslutningsstatus fra min arbejdsprøvning.

Hvordan er det muligt at skrive og beskrive, at et menneske har mistet hele sin arbejdsevne og så samtidig gøre det respektfuldt?

Svært ikke? Men sådan ser papiret ud

Så jeg er lettet, sørgmodig og taknemmelig.

"Forvent ingenting og forbered dig på alt" er blevet en af mine vigtigste strategier i min kamp for min eksistens på alle planer...

Det hjælper mig til at beskytte mig mod mistro, krænkelser og svigt, som jeg har mødt i så rigt mål
- og det gør mig åben overfor den tillid, respekt og ansvarlighed, som uventet kan dukke op.

Jeg har afleveret mangt og meget gennem de sidste to år: Vrede, frygt, frustation og sorg.
Det er for mig blevet et uundværligt værktøj til at bevare mig selv hel.

Så i dag vil jeg aflevere et tak! Sende en mail til de mennesker, der har forfattet min status.

God dag til jer alle
KH Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2006, 12:29   #2
OdinTor24
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2006
Indlæg: 54
Styrke: 0
OdinTor24 er ny på vejen
RE: Afslutningsstatus fra Reva - en god nyhed

Hej Pia

Jeg er ikke så godt inde i Reva og sådant noget, så derfor spørger jeg:

Hvad sker der nu med dig ??

Venlig Hilsen
OdinTor
OdinTor24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2006, 12:57   #3
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: Afslutningsstatus fra Reva - en god nyhed

Holder du fri i dag OdinTor?

Tak for dit spørgsmål.

Hvad der sker med MIG, er nok en lang historie
Hvad der sker med min sag, bliver forhåbentligt kortere fortalt...

Efter at jeg kom til skade for to år siden, har jeg ikke kunnet arbejde som lærer og ej heller med min forretning, som jeg satsede på i tiden op til ulykken (trafikulykke).

Kommunen har jo så sendt mig i en arbejdprøvning på Reva, for at de skal vurdere min arbejdsevne, og tilsammen med lægeerklæringer o.l. danner det så grundlag for deres beslutning om, hvorvidt jeg er i stand til at blive revalideret og klare et nyt erhverv på fuld tid eller kan klare et fleksjob. Hvis ikke, er pension jo sidste udvej.

Hvad der konkret kommer til at ske nu afhænger af, hvorvidt de mener, at jeg ordentligt udredt/afklaret.

Når det nu er blevet tydeligt for alle inkl. mig selv, at der ikke er arbejdsevne tilbage, bliver så det springende punkt, om de mener, at jeg kan udvikle én. Hvis de mener det, skal de anvise hvordan - altså sætte mig i en eller anden form for behandling.

Det hele bliver jo så samlet sammen i ressourceprofilen, som er grundlaget for min sag.
Det er derfor, at jeg har haft så travlt med at skrive kommentarer til den, de sidste dag (og nu er fuldstændigt udmattet og blæst i hovedet ).

Hvis de ikke har behandlet min sag og truffet afgørelse inden 1/2 2007, ryger jeg nemlig på kontanthjælp. Det kan de også fint finde på at gøre, hvis de mener, at der er "udviklingsmuligheder". Det sidste er grunden til, at så mange herinde har fået håret i postkassen og diskussionerne om "midlertidig pension".

I min sag er det konkret sådan, at jeg har bedt om et møde med min sagsbehandler, som vi har torsdag i næste uge.
Her håber jeg så, at vi når til en afklaring om, hvordan hun indstiller.

Nu har jeg sikkert fortalt en hel masse, som du allerede viste, men jeg håber, at det gav lidt overblik?

KH Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2006, 15:00   #4
OdinTor24
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2006
Indlæg: 54
Styrke: 0
OdinTor24 er ny på vejen
RE: Afslutningsstatus fra Reva - en god nyhed

Nej jeg holder ikke fri... men kan godt gå på K10 fra arbejdet

Jo... det gjorde det klarere... hvad det er der foregår med dig

Jeg kan forstå, at der er flere milepæle endnu på din vej... inden total afklaring.

Jeg kan også forstå, at det er meget opslidende og at det virkeligt gælder om, at være klar i hovedet og holde tungen lige i munden.

Min dag i dag: På arbejdet kl 08:00....fri kl12:00.... til fys. 12:00... færdig kl 13:00.... hjemme kl 13:30.... spise en bolle med skinke og grøntsager...sove en time ...i min aftengruppe kl 18:30(4 mænd/4 piger) ... og så det vi alle gør mere eller mindre...............................
.................................................. .................................................
.................................................. .................................................
hjem og sove

God dag til dig
OdinTor
OdinTor24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2006, 18:42   #5
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: Afslutningsstatus fra Reva - en god nyhed

Hej igen OdinTor,

Ja milepæle er der en del af endnu, og det haster med at nå den næste ;-)

Tak for forståelse!

Jeg kan ikke sige mig fri for at være en smule misundelig på din dag:
"At have overskud til noget om aftenen efter at have været PÅ ARBEJDE og til FYS..."

På den anden side handler misundelse jo bare om, at nogen har, gør eller er noget, man dybest set selv gerne ville

Og så må man jo sætte sig mål, der matcher ens formåen

God aften til dig!
Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2006, 03:43   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Afslutningsstatus fra Reva - en god nyhed

Citat:
Og så må man jo sætte sig mål, der matcher ens formåen
Hvis ikke man gør det Pia...ja så bliver hele ens liv en lang kamp...
og det er jo ikke nødvendig når man har en kommune i nærheden...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2006, 10:10   #7
losuma - Slettet Medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2006
Indlæg: 52
Styrke: 0
losuma - Slettet Medlem er ny på vejen
RE: Afslutningsstatus fra Reva - en god nyhed

*lol* Ja kommunerne skal nok holde os til ilden, godt nok mest med en negativ virkning, men man skal som syg/svag i samfundet ikke være bange for at mangle noget at bruge sin tid på.
losuma - Slettet Medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2006, 11:10   #8
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: Afslutningsstatus fra Reva - en god nyhed

Tak til jer begge

Ja, webmaster! Sommetider må man give op og give slip for at komme videre.
Det er der, jeg er lige nu. Dit svar udløste endnu en lettelsens tåre (tak for det), og der kommer til at falde flere.

KH Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
God nyhed herfra!!! Mama Spørgsmål ang fleksjob 15 02-08-2011 23:36
en god nyhed kandelsdorff Alt det andet 11 17-11-2010 17:16
Vågnede til en god nyhed Mella Politik og Samfund 2 21-08-2008 12:35
En god nyhed JJC Dit og Dat 4 16-02-2008 01:55
En gammel nyhed. Stella Politik og Samfund 7 08-01-2008 23:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension