K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2008, 10:46   #1
hj75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 3
Styrke: 0
hj75 er ny på vejen
Jeg er ny førtidspensionist!!!

Jeg er 33 år (er gift og har børn) og blev tilkendt fleksjob for et år siden klarede det i 1/2 år, blev så sygemeldt og var det i et 1/2 år og er nu blevet tilkendt førtidspension. Fra kommunen startede en indstilling til førtidspension gik der knap 4 mdr før de havde indhentet de papirer der skulle indhentes, jeg blev indstillet torsdag og mandag fik jeg beskeden at jeg var tilkendt førtidspension, så det gik hurtigt.
Men nu er det så et helt nyt liv jeg skal til at leve og det er bare svært For ikke ret mange år siden kunne jeg alt og var meget aktiv, og nu kan jeg næste intet....
Hvad gør i andre? hvad bruger i tiden til? hvad giver jeres liv et indhold?
Håber virkelig der er nogen som har lyst til at komme med lidt input! Jeg har virkelig brug for inspiration for at acceptere min situation...
Hilsen HJ
hj75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 11:06   #2
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Hj75

Og tillykke med ftp

Er også selv ny ftp. pr 1/7. Jeg har stadig svært ved at forstå det. Vil gerne have ca 2-3 t arbejde( skåne) om ugen. Ellers har jeg overvejet at gå på aof om dagen. Vil gerne lære hollandsk. Men ved ikke om jeg kan holde til det.

Så går også og tænker nærmere og søger også input


V.h Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 11:34   #3
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej hj75
Tillykke med din ftp.
Ja man jo sige at et nyt kapitel i dit liv er startet og helt klar skal du lige vende dig til det.
Jeg ved jo ikke hvad du har af interesser i forvejen. Jeg kan sige for mit vedkommende at jeg bruger min pcèr meget ca. 4-6 timer om dagen. jeg syntes det er et rigtig godt værktøj sammen med telefonen da jeg ikke er så social udadvendt. Så strikker jeg strømper til mine børnebørn. Gætter kryds og tværs. Så er der noget vasketøj, senge som skal redes, et gulv der skalstøvsuges o.s.v. Jeg kan betro dig, det er ikke så meget jeg får lavet men jeg har lært at rose mig selv for det jeg får gjort

fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 16:34   #4
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
I mine "unge" dage arbejdede jeg som hjemmehjælper, det var utroligt givende, derfor har jeg nu kontaktet det lokale plejehjem/ældrecenter, og skal nu være besøgsven/hyggetante hos en ældre dame på 91, nok en god time hver 2. uge ca.

Jeg glæder mig, og håber også, at damen vil være tilfreds med mig., jeg har altid haft en stor interesse i de ældre og de historier de kan fortælle.

Var det noget måske?

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 17:23   #5
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Velkommen til, hj75

Og tillykke med din førtidspension

Husk at du kan få et dsb kort til billigere billetter med tog. Dsb har en frist på maks et år for, at man kan få det. Du skal bare have dit brev om tilkendelse af førtidspension med og et pasbillede.

Jeg fik tilkendt førtidspension d. 1. juli i år og jeg bruger min tid bl.a. her på k10.dk og på min nyhedsblog: denmarkonline.dk Men jeg er også en halvgarvet politiknørd

Jeg samler sammen til at begynde, at blive aktiv i Enhedslisten med forskellige aktiviteter.

Ellers bruger jeg min tid på at besøge venner og familie. Samt jeg hjælper en af mine venner, som også er førtidspensionist - men dårligt gående.

Tiden efter tilkendelse af førtidspension giver nogle en efterreaktion med en depri nedgangsperiode. Endelig får man oven på lang tid i "Cirkus system" mulighed for rigtigt at slappe af og mulighed for at bruge tiden på andre mere vigtige ting. Det er en naturlig reaktion, hvis du selv er inde i en sådan periode.

Der findes også en Landsforening for førtidspensionister, som er aktiv mange steder i landet. Det koster kr. 200,- at blive medlem. Og det kunne da være en mulighed for dig at komme lidt ud blandt andre ligesindede.

__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 08:19   #6
hj75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 3
Styrke: 0
hj75 er ny på vejen
Hej alle

Tak for jeres input..... Jeg har bestemt mig for at der hver dag skal være en ting jeg skal nå i løbet af dagen, er desværre nødt til at sætte små mål for at helbredet kan holde til det. men i dag er målet at få ryddet op i skabet med alle mine tupperware skåle. Men det med landsforeningen for førtidspensionister lyder som en rigtig god ide - tak for tippet
hj75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 09:23   #7
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Du kunne jo begynde at slægtsforske: http://historie-online.dk/special/aktiv/slaeforsk.htm

Jeg lover dig, det kan du bruge meget tid på.

Afgang på biblioteket, det vrimler med gode bøger, kan anbefale Stig Larsson.

Hvad med et mindre akvarie? Du kan få et startsæt til ca. 500, lidt planter, kom gyppyer i og du er underholdt i lang tid.

Er du til ordspil, så kig her: www.pludr.dk

Eller måske her: www.komogvind.dk

God fornøjelse.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspensionist nikkoshadow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-08-2012 22:37
førtidspensionist hanne bjerre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-09-2011 12:45
Ny førtidspensionist Charlot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 13-07-2011 15:24
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension