K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2008, 13:55   #1
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Tiden står godt nok stille..

Jeg blev visiteret til fleks job 27 maj 2008.. Yes langt om længe så kunne man komme videre.. Synes kampen og vejen til fleks var så lang og en forfærdelig tid.. Det må alle I andre jo også kende til.
Så når man målet - og man er så lettet.
Jeg har søgt rigtig mange jobs på nettet, fra avisen , jeg har søgt uopfordret.. Jeg havde forestillet mig at jeg ikke havde nogen problemer med at sælge mig selv - og at jeg snart var afsted igen på arbejde på nedsat tid.. Jeg synes godt nok at tiden står stille her - godt nok har man fået ro på mht ens økønomi men synes bare et dagene er lange at komme igennem..
Synes ikke jeg kan gøre mere end jeg kan.. Har en rigtig god job konsulent og han mener at med det drive som jeg har at så er snart igen.. Hmm tænker man så - og tænker igen er det overhovedet muligt at få et fleksjob??? Hvor lang tid har i andre gået?? Og hvornår har jeg krav på evt kurser el lign??
Tiden imens al den sagsbehandling stod på og man gik i uvisheden var storslem men den her tid er ej heller sjov.. Her går man rundt og man vil frygtelig gerne være med til at gøre en forskel på arbejdsmarkedet.. Nå nok brok og ynk herfra mig. Ville bare høre hvordan I andre tackler tiden her bagefter??

Knus Cat
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 14:59   #2
Wersi 56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2007
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 43
Styrke: 17
Wersi 56 er ny på vejen
Forstår dig ganske udmærket Cat 72.
Jeg selv blev visiteret til flex d. 01-01 då. Troede ligesom dig, at det hele ville gå som en leg med at finde job, - meeeeeeeeeeeeeeeeeen jeg er blevet meget klogere så går stadig ledig.
Tiden kan jeg sagtens få til at gå da jeg spiller orgel og ligeledes keyboard ....og ikke at forglemme der er forresten også lige 3000 m2 have som skal passes, men det klarer min nabo heldigvis.
Men ellers "laller" jeg rundt i en salig morfinrus daglig.

Mvh. wersi.
Wersi 56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 15:08   #3
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Cat!

Jeg er i arbejdsprøvning for tiden - som gerne skulle munde ud i, at bliver visiteret til fleksjob. Desværre ved man aldrig hvad sagsbehandleren har i sine tanker - det kan være at hun synes, at der skal ske noget helt andet...... ny arbejdsprøvning eller en revalideringsplan......... det er lidt træls.

Ikke nok med, at det gør ondt hele tiden og at man har mange gener i hverdagen, så er man jo også afhængig af en vis indtægt....... jeg synes, at det er rigtigt hårdt. Man går og venter på SÅ mange afgørelser, undersøgelser og hvad ved jeg - ventetid er utroligt hårdt ved den enkelte.... ØV!


Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 22:46   #4
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Hej igen Den Udstødte
Ja kender det alt for godt.. Kan ikke andet end sige at du bare må være positiv - tænke positivt selvom det kan være svært men frt kan hjælpe. Håber snart du er igennem møllen.

Knus Cat
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 14:28   #5
A-M U
Ved at vænne sig til K10
 
A-M Us avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Indlæg: 17
Styrke: 16
A-M U er ny på vejen
Jeg er i går blevet medlem af K10 og kan ærgre mig grundigt over, at jeg ikke kendte forummet da jeg selv søgte om flex-job som jeg blev visiteret til d. 13. august i år.

Som mange andre her åndede jeg også lettet op da sagsbehandleren imødekom min ansøgning. "Puh-ha, så skal jeg bare ha' jobbet og så kører det på skinner", tænkte jeg - MEN jobbet har jeg altså endnu ikke fået/fundet. Jeg begriber ikke, at det kan være så vanskeligt at finde. Når man søger flex-job, er det jo fordi man VIL arbejde men det synes jeg ikke at arbejdsgiverne kan få øje på(?)!! I skrivende stund er der mig bekendt stadig mangel på arbejdskraft og det kan umuligt udlukkende være fuldtids-jobs der skal besættes. Det er som at være sat i bås og få vedhæftet en etiket med betegnelsen "duer ikke rigtigt - er nok ustabil". Intet er mere forkert end den holdning!!

Arbejdsministeren skulle istedet for at tude os ørerne fulde med fuldtids-job slå et slag for os flex'ere og så undersøge hvad begrebet "flex-job" betyder og hvorfor man visiteres til dette!!

Jeg ønsker alle der er igang med at søge om flex-job det bedste ønske om held og lykke!
A-M U er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 16:30   #6
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hejsa alle flexere.

Jeg blev godkendt til flex i 2007.. Har været på Privat Aktør, kursus i 26 uger.. sendte 194 uopfordrede ansøgninger, men har ikke fået et eneste job

Så det med, al den der mangel på " hænder" er en fis i en hornlygte!!

Vi er bare parkeret på fleks, fordi det sparer staten penge ( før i tiden ville mange have været røget på pension).

Husk desuden at : det er jobkonsulentens opgave at skaffe dig et fleksjob!

Selvfølgelig vil det være godt/ dejligt, selv at finde et, men det er altså jobkonsulentens ansvar i sidste ende.

Det har jeg fra " Hjorten himself" og dette svar ligger også herinde et sted.

Mange knus og velkommen i klubben Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 17:07   #7
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Question

Jeg føler mig vist lidt uvidende - men dejligt med dette forum med så megen viden! Og så stor villighed til at dele ud af den
Hvordan kan staten spare penge ved at folk er fleksjobvisiterede og ikke på førtidspension? Hvis man er fleksjobber på i job, skal der jo gives refusion; er man ledig fleksjobber på ledighedsydelse, svarer det vel så nogenlunde til en førtidspension; hvis man derimod er samlevende førtidspensionist, bliver pensionen jo nedsat, hvis samleveren tjener over et vist beløb.
Jeg troede kun det kunne betale sig for staten at have fleksjobbere, hvis de var på kontanthjælp.
Oplys mig venligst
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 18:55   #8
A-M U
Ved at vænne sig til K10
 
A-M Us avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Indlæg: 17
Styrke: 16
A-M U er ny på vejen
Smile TIL helle4!!

Mange tak for din velkomst - det luner meget!!

Ja, jeg ved godt hvad job-konsulentens virke er - men åbenbart ikke min. Nu har jeg rykket 2 gange for et møde men får besked på, at min visitation er ganske ny og jeg må væbne mig med tålmodighed. Den har jeg dog ikke så meget af. Jeg vil så frygtelig gerne ha' et "normalt liv" igen!

Er udmærket klar over at det koster kommunen (os skatteydere), at ha' flex-jobbere - ligeledes pensionister (alle former) - men kunne vi så ikke få lov til at arbejde lidt for udgifterne? Det her handler også om livskvalitet, synes jeg. Mange "går ned" ved ikke at føle sig accepteret/nødvendig/brugbar/medvirkende på arbejdsmarkedet og disse mennesker koster også mange penge!
A-M U er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 22:01   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
A-M U jeg kan kun anbefale dig at skrive til din jobkonsulent når du rykker for en tid til en samtale ikke at skrive...

Både jeg og andre har oplevet at man ikke høre noget fra jobkonsulenterne i evigheder trods adskillige rykkere for et møde (tingene går jo ikke så hurtigt som de siger) men pludselig er dagen kommet hvor deres refusion er i fare og så risikere man at ryge ud i div arbejds prøvninger underlige aktiveringer og kurser og hvad de ellers kan finde på ....

Og dette trods at det ene og alene er deres ansvar at der ikke er holdt nogen af de lovbefalet møder ,....

Så skriv til din jobkonsulent om et møde med henblik på at finde et job til dig... og at evt svar skal foregå på skrift .. det plejer de ikke at være meget for (alt det der dokumentation noget det er ikke noget de kan lide ) hvis ikke det hjælper så skal du sende en klage til borgmesteren og klage over sagsbehandlingen ...

Det er sørgeligt at det efterhånden skal forgå med at man fra dag et nærmest skal ligge i verbal krig med jobcenteret , men desværre er det mange gange det der skal til ....


lige til sidst kender du siden www.ijobnu.dk det kan jo være du er så heldig at der er et job for dig på siden

Med venlig hilsen
Hejdien

Vim ang at spare penge ja så er det en noget længere redegørelse men kort fortalt så kan jeg oplyse om at nej efter min mening så spare staten ikke så meget, det gør/gjorde kommunen dog ...

refusion til ledighedydelse fra staten er 35 %
refusion til job er fra staten 65%
refusion til pensionen er fra staten 35 %

Sådan har det hele tiden været nu er der dog lavet om i loven sådan at kommuen får frataget deres refusion hvis ikke en flekser er kommet i job inden for 18 mdr . og selv om borgeren kommer i job så får kommunen ikke refusion fra staten igen før borgeren har været i job i tre år ...

Derfor så man også at flere kommuner på et tidspunkt prøvede at få losset folk fra ledighedydelse over til kontanthjælp i stedet for , de sager vi har kendskab til her på siden der er det ikke lykkedes, men nogen har oplevet at få deres ledighedydelse frataget for i stedet at blive sat på den noget lavere kontanthjælp...

men kan være at Zuza eller Flemming kan forklare det bedre, de er rene tal magikere
  Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 22:13   #10
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Kære Hejdien,
Tusind tak for dit svar - jeg ville ønske, jeg kunne sige: Nåh, nu forstår jeg, men det lyder som om nogle "skrivebordsgeneraler" har kastet terninger.

Du skriver
Citat:
Derfor så man også at flere kommuner på et tidspunkt prøvede at få losset folk fra ledighedydelse over til kontanthjælp i stedet for , de sager vi har kendskab til her på siden der er det ikke lykkedes, men nogen har oplevet at få deres ledighedydelse frataget for i stedet at blive sat på den noget lavere kontanthjælp...
Endnu en ting, jeg ikke forstår. Jeg troede, loven sagde, at ledighedsydelse var tidsubegrænset? Så kan man da ikke sætte folk på kontanthjælp, vel???

Er det igen kommunerne, der "fortolker", som de finder bedst?
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad kan vi stille op ? Birkes-musen Politik og Samfund 8 02-01-2012 11:14
Der er meget stille i oppositionen ! buster Politik og Samfund 0 26-02-2010 01:02
Hva hulen skal jeg stille op? Linedk De Unge 4 14-02-2010 19:06
Hesten stod stille Maj-Britt At søge førtidspension 25 27-04-2009 16:49
Min Sag står Stille Kimmo89 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 10-03-2009 22:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension