K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2006, 20:13   #1
printz4l
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2006
Indlæg: 17
Styrke: 19
printz4l er ny på vejen
Penge

Tjaeh, føj for den :|
Tænk sig, at en ledighedsydelsesmodtager, har overskud/mulighed for forelskelse
Og ovenikøbet flytter sammen med den nyudkårne
DET KAN VI IKKE HAVE I DANMARK!!!!!
Vi lukker liiige alle fordele ved den nye pensionsreform, og modregner samlevers indkomst i pensionen
Så meget for ligeberettigelsen i vort "velfærdssamfund".
Altså:Enten lader man sig stort set forsørge af samboen, og ellers må man leve alene, eller med en ligestillet, så husstandsindkomsten holder sig -helst under- sultegrænsen.
D.v.s. jeg er som nyudnævnt FtP´er lige så ringe stillet, som man var før 2003 på mellemste sats.
Men hvad?: Jeg kan jo alligevel ikke hjælpe de stakkels Arbejdsgivere med at holde hjulene igang, så de kan hæve deres Direktørbonus med yderligere millioner.
Jeg kan kun nok engang sige:

Pøj-pøj til alle
printz4l er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2006, 22:01   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Penge

Citat:
printz4l skrev:
Tjaeh, føj for den :|
Tænk sig, at en ledighedsydelsesmodtager, har overskud/mulighed for forelskelse
Og ovenikøbet flytter sammen med den nyudkårne
DET KAN VI IKKE HAVE I DANMARK!!!!!
Printz41
Jeg er ikke helt med på hvad du mener ? du skriver LEDIGHEDSYDELSE men man skal ikke fporsørges af en ægtefælle eller samlevende hvis man er på ledighedsydelse, det er en selvstændig indtægt :|

Citat:
Vi lukker liiige alle fordele ved den nye pensionsreform, og modregner samlevers indkomst i pensionen
Får man modregnet noget i sin førtidspension og hvor meget ? hvis man er samlevende ?

Citat:
Så meget for ligeberettigelsen i vort "velfærdssamfund".
Ja den ligeberettigelse har aldrig været eksisterende bare spørg kontanthjælpsmodtagerne (både dem der er visiteret til fleks og dem der ikke er )

Citat:
Altså:Enten lader man sig stort set forsørge af samboen, og ellers må man leve alene, eller med en ligestillet, så husstandsindkomsten holder sig -helst under- sultegrænsen.
D.v.s. jeg er som nyudnævnt FtP´er lige så ringe stillet, som man var før 2003 på mellemste sats.
Ja det er et lidt skidt samfund hvor man før man flytter sammen med sin udkåren er nød til at oplyse at man er syg eller på overførelse indkomst af den ene eller den anden grund, og lidt ydmygende at skulle sige, vil du have mig skal du forsørge mig :|:|


Citat:
Men hvad?: Jeg kan jo alligevel ikke hjælpe de stakkels Arbejdsgivere med at holde hjulene igang, så de kan hæve deres Direktørbonus med yderligere millioner.
Jeg kan kun nok engang sige:

Giver dig helt ret, vi lever i et samfund hvor folk går ned i hobetal for at passe deres arbejde og når de så går fysisk og psykisk ned undervejs så skal de umyndiggøres og sende på almisser..
  Besvar med citat
Gammel 08-11-2006, 22:14   #3
printz4l
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2006
Indlæg: 17
Styrke: 19
printz4l er ny på vejen
RE: Penge

Ja, først bliver Førtidspensionen nedsat fordi man er samlevende, og dernæst yderligere efter husstandsindkomst, derfor mit indlæg, så I alle bliver opmærksom på det.
Pøj-pøj til alle
printz4l er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2006, 22:42   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Penge

hej Printz41

ja det ved jeg godt...hvis man er samlever eller gift så bliver pensionen lavere ( noget med 80 %) til en der lever sammen med en kæreste.
Pøj pøj til dig...
Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
penge til at slå til FTP nille60 Alt det andet 70 24-05-2011 21:34
Så er der Penge Dorah Politik og Samfund 9 27-05-2009 00:43
Der er penge i os! sun-lady Politik og Samfund 4 05-03-2009 19:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension