K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-08-2008, 11:43   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Thumbs down Latterlige arbejdsprøvninger

Ja, så prøver jeg at lave en tråd, hvor latterlige arbejdsprøvninger kan vises.

Jeg lægger ud med den her:

Citat:
- Det kan da ikke være rigtig, at de har så travlt, at de ikke har tid til at få ekstra hjælp på 20 timer om ugen. Det er fuldstændig tåbeligt at arbejdsprøve, om jeg kan sætte haler på gyngeheste.

Jeg er bioanalytiker, og så er det oplagt at få undersøgt, om jeg kan vende tilbage til mit fag. Efter dette her giver jeg ikke en skid for al deres snak om det grå guld og et rummeligt arbejdsmarked, siger den 52-årige Else Villemoes.
http://www.jv.dk/artikel/104634

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 12:10   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Intet job - KUN arbejdsprøvning - Varde

Citat:
Preben Nielsen selv har fundet et job, som han kan bestride, og som det er muligt at få kommunalt løntilskud til.

Men før Preben Nielsen kan starte i et nyt job, forlanger Jobcenter Vest, at han gennemgår en arbejdsprøvning, fordi han skulle have nægtet at tage imod to anviste job som pedel på henholdsvis Frøstrup og Vrøgum Ungdomsskoler.

Jeg har aldrig hørt om de to job, og jeg har bedt virksomhedskonsulenten om dokumentation
http://www.jv.dk/artikel/417524

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 13:17   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
altså jeg kan godt nok ikke henvise til et link men jeg kan da fortælle om nogle af min mands arbejdsprøvninger.

Han var vant til at have op til 40 mand under sig, skulle lede og fordele bla, og da kommunen så ville afprøve ham tllbød de et sted hvor han skulle sidde og lægge karkklude sammen.
Dette i selskab med stakler som narkomaner, alkoholikere mfl og han havde ABSOLUT ikke noget imod disse mennesker men den måde de blev behandlet på.

Min mand nåede at være der i præcis 2 dage så blev han indlagt igen

En voksen mand som skal lære at stå op og smøre sin madpakke selv(det havde han faktisk gjort i ca 25år), ja sådan oplevede han det i den ene afprøvning.

Den anden arbejdsprøvning var om han kunne lave kaffe til personalet i svømmehallen!

Alt i alt blot en afprøvning af hans fysiske formåen men uden noget fagligt og udfordrende indhold overhovedet.

Nå ja, så blev han også tilbudt at blive gravemedhjælper!!

Øhh, så er det liiiige at han skulle undgå ENHVER BELASTNING og så spørger jeg igen: hvordan fanden havde de tænkt sig at han kunne grave incl diverse hjælpemidler

Det er jo engang fis i en hornlygte og de ansvarlige har ikke et eneste reelt tilbud som har kunnet bruges i min mands tilfælde.

Så er det ligesom på plads
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 16:20   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Af de mest latterlige jobprøvninger jeg selv personligt har været ude i var:

- hundesalon hvor man vasker hunde, ordner deres tænder, klipper deres negle og trimmer deres pels. Da jeg er skide bange for fremmede hunde, var jeg der naturligvis kun en enkelt dag. 2 timer.

- at lægge tøj sammen fra afdøde.
Det holdt så lige nøjagtigt en halv time fordi jeg er skrup hysterisk med bakterier og tøjet stank af Gudved hvad. Frynsegoden ved jobbet var ellers at man selv måtte tage det tøj med hjem man ville

- Skulle reparere bycykler.
Lidt svært uden at få beskidte hænder. Blev og kiggede på cyklerne en god times tid og forsvandt så ud i friheden med keddeldragten påog vendte aldrig tilbage. Keddeeldragten sende jeg tilbage i en stor kuvert.

Jamen ALLE mine arbejdsprøvninger er mislykkes. Har det ikke været stedet, så har det været arbejdet. Og har det ikke været dét, så har det været mig selv den var gal med. Jeg duer bare ikke til det.

Da hun sidst ville have mig på REVA, fortalte hun glædestrålende, at der var MANGE ANDRE ligesom mig selv. HAHAHA. De eneste personer jeg simpelthen nægter at være sammen med, er sådan nogen som mig selv, for hvordan fanden er det lige man skal udvikle sig hvis alle er ens, eller den ene er værre end den anden
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2008, 19:32   #5
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej


Kan ikke lade være med at tænke på, hvordan min arbejdsprøvning vil spænde af.

Jeg er så "heldig" at jeg skal agere P-vagt fra i næste uge og da jeg helst skal være i nærheden af et toilet kan jeg forestille mig, jeg drøner rundt i byen for at vide, hvor det nærmeste er. Det kan jeg vist godt få hele dagen til at gå med, da jeg jo ikke er på den samme p-plads konstant. Jeg skal være sammen med en anden og det bekymrer mig da også, da jeg aldeles ikke bryder mig om at køre i bil med fremmede personer.

Det er den først arbejdsprøvning og jeg håber det bliver den eneste.

Jeg ved ikke meget om, hvad jeg kan tillade mig mht. at smutte før tid, hvis det bliver for svært eller der sker andre ting.

Ved I noget om det??

Hilsen Phönix
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2008, 20:32   #6
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Phönix Se meddelelser


Kan ikke lade være med at tænke på, hvordan min arbejdsprøvning vil spænde af.

Jeg er så "heldig" at jeg skal agere P-vagt fra i næste uge og da jeg helst skal være i nærheden af et toilet kan jeg forestille mig, jeg drøner rundt i byen for at vide, hvor det nærmeste er. Det kan jeg vist godt få hele dagen til at gå med, da jeg jo ikke er på den samme p-plads konstant. Jeg skal være sammen med en anden og det bekymrer mig da også, da jeg aldeles ikke bryder mig om at køre i bil med fremmede personer.

Det er den først arbejdsprøvning og jeg håber det bliver den eneste.

Jeg ved ikke meget om, hvad jeg kan tillade mig mht. at smutte før tid, hvis det bliver for svært eller der sker andre ting.

Ved I noget om det??

Hilsen Phönix
Det er en arbejdsprøvning, så det er vigtigt at du siger fra når du ikke kan mere. Ellers giver det jo ikke et sandt billede af din arbejdsevne, hvis du presser dig selv, mere end du kan klare. Så når du ikke kan holde til mere, så skal du sige til og gå hjem.

Husk at skrive dagbog hver dag, hvordan du har det, hvor mange timer du arbejder, og hvordan det går hjemme efter arbejde. Held og lykke med det
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2008, 21:58   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Phönix ja du kan godt tillade dig at gå¨hjem før tid, det skal du for at vise hvor lang tid du kan være der og hvad du kan holde til , selvfølgelig skal du skrive en jobdagbog , og gerne en meget udførlig en også om hvordan det går med at komme til og fra arbejdet og hvad du magter hjemme...

send evt jobdagbogen til kommunen allerede efter 14 dage og bed om at få lagt den ind i din sag , så det tydeligt fremgår fra starten af hvad du magter og ikke magter ...

held og lykke med det hele og skrig hvis der er noget vi kan hjælpe dig med
  Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 01:27   #8
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Thumbs up

Sun-Lady og Hejdien.

Knagme godt denne side med en masse søde personer der har tid/lyst til at hjælpe andre findes, for ellers ville der nok være en hel del, der ville tabes på gulvet i denne kamp.

Derfor først et mega til jer alle.......

Jeg laver helt klart en arbejdsdagbog og har købt et hæfte til at skrive stikord ned i, mens jeg er på job da jeg ellers risikerer at have glemt ½delen når jeg kommer hjem.

Det har taget mig 8 mdr. at komme hertil da jeg nærmest har måtte tvinge kommunen til at give mig den arbejdsprøvning da jeg jo også selv er interesseret i, at vide hvor jeg står mht. erhvervsevne.

Parkeringsreglementet får jeg ikke problemer med da jeg er uddannet kørelærer men tænker da på, om jeg oplever at blive verbalt overfaldet af utilfredse "kunder "for det er jeg ikke sikker på jeg magter psykisk.

Nå, men jeg prøver og vil skrive her på siden hvordan det går.

Hilsen Phönix
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 01:35   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, du skal huske meget på ikke at blive 10 min mere end du faktisk kan. ingen siger tak fordi du yder mere end du kan/skal.
jeg blev længere end jeg burde og det har skadet min sag. jeg var så naiv at tro at kampvilje, ærlighed og velvilje blev værdsat. og ikke mindst at der blev set på og lyttet til min version af arbejdsprøvning.
her bagefter kan jeg bedre forstå, at jeg fik gode råd om næsten at overdrive min sygdom og gener. men da jeg ikke bryder mig om at være uærlig, gik det sådan, at jeg bare blev smidt ud af sygedagpengesystemet.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 01:41   #10
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Huldra.

Du lyder som jeg......en ærlig sjæl der nærmest vil knokle sig selv ihjel end give op.....men skal nok tage jeres gode råd til mig og lytte til min krop.

Håber du kommer helskindet gennem det du skal gennemgå trods dette.

fra mig
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob og arbejdsprøvninger Fru Vinther Spørgsmål ang fleksjob 35 09-04-2013 20:56
Udnytter butikker arbejdsprøvninger supersus Politik og Samfund 4 26-01-2012 20:47
Skumle arbejdsprøvninger NN1 Alt det andet 14 20-09-2011 15:41
En, to eller flere arbejdsprøvninger? Solnedgang Alt det andet 5 03-07-2011 23:05
Antal arbejdsprøvninger zuza Nyt om loven 17 23-03-2009 14:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension