K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2008, 11:22   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Frederikssund - gruppe på nettet

I Frederikssund er man meget utilfreds med sagsbehandlingen.

Der er klager over lægekonsulent Vibeke Manniche og over ulovligt stop af sygedagpenge mv.

Prøv at læse her:

Citat:
Debatside for langtidssyge i kommuen


Søren Vester-Fabrin, Frederikssund, skriver:


Idet der - desværre kan man sige - er kommet flere henvendelser til mig omkring den dårlige behandling man får af kommunallægen og sagsbehandlerne, (Frederiksund Avis) er der oprettet en debatside på google, hvor man er meget velkommen til at komme med sine egne oplevelser af kommunen.
Adressen er: http://groups.google.com/group/langt...-frederikssund.




Publiceret: 22. Juli 2008 03:00


http://groups.google.com/group/langt...kssund?lnk=srg

Og her er et læserbrev:


http://www.frederikssundavis.dk/arti...55/laeserbreve

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 05-08-2008 kl. 11:29. Årsag: Indsat link
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 11:32   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, blot et lille pip:

Har fra første øjekast aldrig kunnet fordrage Vibeke M.!

Hendes måde at udtale sig på i fx børnesager er dog det mest ....... føj, så siger jeg ikke mere.
Hun er noget af det mest selvretfærdige jeg kender.

Undskyld mit lille udbrud men kunne ikke lade være da jeg så det handlede bla om hende.
Godt, for mig at vide at mine "alarmklokker" stadig virker
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 11:38   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Forkert at stoppe sygedagpenge


Det var ikke i orden, at Jobcenter Frederikssund Kommune i december 2007 valgte at stoppe Merethe Hinsch Hansens sygedagpenge. Det har Beskæftigelsesankenævnet slået fast. Ekspert mener, at kommunen har svigtet groft. Jobcenterchef mener ikke at have begået fejl.
http://www.frederikssundavis.dk/arti...KLER/350186506

Citat:
Borger: Tilliden til jobcentret er væk


Det er et jobcenters opgave at hjælpe en kommunes borgere tilbage på arbejdsmarkedet på bedste vis. Men mødet mellem en borger og system udvikler sig ikke altid efter bedste hensigt. For den 44-årige Merethe Hinsch Hansen er tilliden til Jobcentret i Frederikssund væk.
http://www.frederikssundavis.dk/arti...IKLER/20012961

Citat:
Jobcenterchef: Vores skøn er blevet underkendt


Selvom Beskæftigelsesankenævnet har givet Merethe Hinsch hansen fra Jægerspris medhold i, at Frederikssund Kommune ikke skulle have stoppet hendes sygedagpenge, så mener jobcenterchef Merete Kølln ikke at kommunen har begået fejl.
http://www.frederikssundavis.dk/arti...IKLER/14199474

Vil man vide mere, kan man bruge søgefunktionen på avisens hjemmeside.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 11:43   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sådan smadrer man et menneske psykisk i Frederikssund... eller sådan træder man på borgere, der ligger ned.

Citat:
Netop dialogen mellem sagsbehandler og borger er et andet tema i denne sag, som borgeren har påklaget både overfor Jobcentrets afdelingsleder og borgmesteren.

Hvad tænker du, når en af dine sagsbehandlere foreslår borgeren at revalidere sig til togfører, når borgerens søster netop har begået selvmord ved at kaste sig ud foran et tog, en hændelse, som sagsbehandleren er fuldt bevidst om?
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 11:47   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Ti hi - ja undskyld, men kan ikke lade være med at tænke på en udtalelse vi fik(efter vores klager over diverse:

"I har vist et problem med autoriteter!"

Ja, det tør roligt antydes og så er det liiige: hvilke såkaldte "autoriteter"? - kludetæppesyersker?

Godt at vide at der er nogen som tør tage kampen op mod disse -ofte selvbestaltede- "autoriteter" !
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 11:55   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Lægekonsulent Vibeke Manniche - OGSÅ i Hillerød

Vibeke Manniche er åbenbart OGSÅ i Hillerød Kommune.


Citat:
Manniche, Vibeke, læge, ph.d.
Kommunelæge i Hillerød Kommune, kendt som forfatter af Politikens bestseller "Bogen om Barnet" samt fra TV 2s morgen-tv "Go'morgen Danmark", hvor hun giver gode råd til forældre. Hun har også skrevet talrige andre bøger.
www.netdoktor.dk/hvemnd.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 12:02   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg har tilladt mig at skrive til Frederikssund-gruppen og gjort dem opmærksom på at vi her på k10 lever og at vi lever godt samt at vi står til rådighed med vores beskedne erfaring. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 13:36   #8
Ijp
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 17
Styrke: 16
Ijp er ny på vejen
Jeg har altid haft en vis tiltro til V M evner, meen tror da nok lige det her er blevet ændret en smule

Hvor er det bare trist
Ijp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 20:21   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg bor i Hillerød. Har aldrig hørt om Vibeke M. Tror det er en skrivefejl. Fredrikssund kommune er nabo kommune.
Vi har derimod Karsten Herfeldt og Henrik Alsbæk som lægekonsulenter.
Carsten Herfeldt sidder i Voksen og Handicap samt pensionssamrådet, og er af værste skuffe. Streger diagnoser sat af speciallæger, og sætter sine egne, ofte kronisk smertesyndrom, så er vi ligesom dækket ind, ik`
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 01:00   #10
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Vibecke Mannicke... ARGH jeg ser rødt hver eneste gang jeg ser hende i tv. så er hun slankeekspert, så børneekspert, så skilsmisse, altid er hun klar med en kommentar uanset hvad.. nøj og så er hun sååååå klog... hun elsker sku da bare at se sig selv i tv. hun er både i tvavisen, tv2 , qtv på kanal 4.. her og der og alle vegne...

jeg må fluks læse div om hende i denne tråd. jeg tog lige den lette vej.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulent Frederikssund zuza Lægekonsulenternes Rolle 4 30-09-2008 12:44
Langtidssyge i Frederikssund Kommune Svester Et godt link! 0 13-08-2008 18:13
Læs Frederikssund avis Hansen Et godt link! 1 16-07-2008 19:00
Beboerbladet på nettet zuza Et godt link! 0 05-03-2008 14:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension