K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2008, 16:08   #1
Netmusen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
Netmusen er ny på vejen
Question Begunstiget forvaltningsret?

Til alle jer gamle brugere.
Jeg er ny i dette forum ,og har hele foråret kæmpet for min sag med kommunen, og beder om hjælp hos jer. Jeg gik i sin tid helt ned med stress, blev sygemeldt og mistede tilsidst jobbet. Er mand midt i 50-erne.
Blev bevilget et 3-årigt revalideringforløb, med opstart aug.-08. Bad i foråret om et års udsættelse, for at fortsætte yderligere et år, på en af kommunen i forvejen godkendt "forberedelsesuddannelse", for at forbedre mine chancer for at blive optaget, og siden klare mig bedre under selve. uddannelsesforløbet. Jeg får SU til "forberedelsesuddannelsen". Altså ingen økonomisk belastning for kommunen.
Ved første samtale fik jeg beskeden: "at det kunne der ikke være nogen problemer i,- alt andet vil jo være tosset."
Ved næste samtale var beskeden:"Det kan slet ikke lade sig gøre,- sådan er loven", og så fjernede de iøvrigt bevillingen totalt, og sagde, at hvis jeg mente at have brug for støtte, så kunne jeg jo ansøge påny! Altså helt forfra med læge, psykolog, arbejdsprøvning osv.
Kunne ikke nå at lave alt det formelle til ansøgning på uddannelsen, fordi min mor blev meget syg, og døde umiddelbart derefter. Jeg stod alene med det alt sammen.
Iøvrigt har socialrådgiveren på et tidspunkt sagt: "vi slipper dig ikke sådan uden videre, før du er kompenceret. Du er stadig vores ansvar".
Så var det, at jeg hørte en ven snakke om "begunstiget forvaltningsret", og googlede det, og endte her på K10's sider, i et indlaæg fra ZUZA 1. juli 2007.
Måske er ZUZA stadig med på linien her, eller måske er der andre der kan hjælpe mig. Har forsøgt at finde noget om det, og hvad det betyder, men det lykkes ikke rigtig. Mener at jeg måske kan bruge det i forhold til, at jeg jo først fik at vide, at det sagtens kunne lade sig gøre at rykke bevillingen et år, og kort efter det stik modsatte. Altså at jeg er "i god tro", da jeg går derfra efter første møde, og fortæller på "forberedelsesuddannelsen, at det stort set er ok at blive der et år mere, og så bevare reva-bevillingen.
Er der nogen der ved noget, for jeg er tæt på at klagefristen udløber. På forhånd tak.
Netmusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2008, 17:19   #2
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Hej og Velkommenpå siden, jeg er sikker på at du bliver glad for den, der er rigtig mange søde mennesker her på siden, som sikkert kan hjælpe dig, jeg kan desværre ikke men kan da sige til dig, at Zuza stadigvæk er med på siden og er en af dem som ved rigtig mange ting, så vent tålmodiget så kommer hun eller en anden sikkert med et brugbar svar.

Velkommen

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2008, 18:29   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til Netmus.
ZUZA eller andre kommer sikkert snart på banen. Godt du er bevidst om at alle anke/klage frister SKAL overholdes til punkt og prikke. ALTID.!

Spesifikt kan jeg ikke råde dig, blot sige at du fremover skal have aktindsigt og overblik i dine fremtidige papirer. Eventuelt undersøge/spørge direkte om din personlige sagsbehandler er en socialrådgiver med indsigt i den sociale lovgivning eller blot en sagsbehandler med anden uddannelse. Al kommunikation foregår skriftligt med henvisninger til lov§, bekendgørelser og vejledninger. Held og lykke. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-08-2008, 19:12   #4
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Netmusen,

Velkommen til

Det lyder lidt som om, at din sagsbehandler har fået sat tommelskruer på af sin overordnede for at stoppe revalideringen.

Men du skriver, at du har en klagefrist som du vil overholde. Så har du fået afslag på bevillingen på skrift med henvisning til paragraffer samt klagevejledning ?
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen

Sidst redigeret af FlemmingLeer; 04-08-2008 kl. 19:18. Årsag: a ka' godt lide at redigere :)
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2008, 19:17   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej netmusen og velkommen.

Begunstiget forvaltningsakt handler om, at hvis man har bevilget noget ved en fejltagelse, så tager man ikke bare det bevilgede fra folk.

Men der er flere ting i din sag, du skal være opmærksom på:

1. Din ressourceprofil skal opdateres med nye oplysninger, før der kan træffes en afgørelse.

2. Din jobplan skal ændres (din revalideringsplan).

3. Hvorfor får du SU og IKKE forrevalidering? Det forstår jeg ikke.

4. Din baggrund for at få bevilget revalidering er jo fortsat til stede, så jeg kan ikke forstå, det skulle være et problem, at du får dygtiggjort dig og forbedrer dine muligheder.

(Det lyder, som om kommunen tænker mere på sit eget budget end dine chancer på arbejdsmarkedet.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2008, 20:43   #6
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Hvad er forberedelsesuddannelse

Hvis du ikke følger en bevilliget og planlagt revalideringsplan, falder den til jorden. Og desværre skriver du ikke, hvad kommunen lægger vægt på i deres påtænkte afslag. Det er ifølge lovgivningen sådan, at revalideringen skal tilrettelægges, så den gennemføres på kortest mulige tid og Revalidenden har kun ret til revalideringsydelsen, hvis jobplanen følges.

Den forberedelsesuddannelse du nævner, er den kompetencegivende?.
For hele ideen med revalidering er, at man bliver i stand til at forsørge sig selv fremover og måske skulle og kunne en revalideringsydelse have været givet i stedet for at smide dig på SU, som en del af planen.

Inden kommunen træf deres afgørelse, skal de jf. § 19 i Forvaltningsloven partshøre dig, fordi det er en afgørelse, som ikke kommer dig til gavn.
Men de 2 samtaler du beskriver, er og var vel at partshøre dig.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2008, 20:45   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Netmusen du skriver

Er der nogen der ved noget, for jeg er tæt på at klagefristen udløber. På forhånd tak.
Hvad er det du skal klage over ? og har du fået på skrift at din revalidering nu er anulleret og hvad er begrundelsen .. har du kommunes løfter på skrift...

Jeg spørger fordi at alt det Zuza har skrevet selvfølgeligt er rigtigt men står du for en deadline med hensyn til en klage så er det lige nu det allervigtigste at få sendt den afsted...

Hvis kommunen har lovet dig revalidering og du har det på skrift , så gælder det helt klart om at komme af sted med det, samtidig så ville det være en gevaldig god ide at finde ud af hvad der er skrevet ned hos kommunen (søg aktindsigt ) der ligger en akt indsigterklæring her der dækker det hele og som du ikke kan gå galt i byen med ...http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html
  Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 14:45   #8
Netmusen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
Netmusen er ny på vejen
Kære alle jer, der er så søde og øser af jeres viden og erfaringer. Har så travlt med at få skrevet klage, snakke med læge og få orden på alle papirer, at jeg lige må vente en lille stund med at skrive og forklare lidt mere.
Indtil da tusind tak for jeres råd.
Kh Netmusen
Netmusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
begunstiget forvaltningsret ladybird Alt det andet 43 06-12-2010 07:40
Vejledninger om forvaltningsret zuza Et godt link! 1 30-06-2009 14:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension