K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2008, 18:38   #1
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Ordet ”Tilbud”

Ordet ”Tilbud”

Jeg er godkendt til flexjob, og skal starte på jobgården.

Jeg skal underskrive et dokument, og sende det retur til kommunen.

Tekst fra dokumentet : ”Tilbud efter lov en aktiv beskæftigelsesindsats” & ”Du har mulighed for at klage inden 4 uger fra………osv”

Hvordan skal man forstå ordet ”Tilbud” fra Odense kommune ? eller er det en pæn måde, at skrive du SKAL starte på jobgården på tirsdag.
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2008, 23:18   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror tilbudet betyder, at du i princippet kunne ha' afvist tilbudet - selvfølgelig mod at takke ja til et andet tilbud.

Synes ikke det ligner kommunen at lægge et ''DU SKAL'' ind under noget andet - de plejer slet og ret at skrive DU SKAL ellers bortfalder din ydelse!

Håber du falder til på jobgården.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2008, 09:45   #3
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Tilbud

Ja det er jo svært at sige med Odense Kommune, men mon ikke det er at foretrække at takke ja.

Jeg tror det er et reelt forsøg på at finde frem til et flexjob til dig - og det er jo bare med at gribe al den hjælp man kan få til det - da flexjob ikke hænger på træerne.

Jeg forstår alt for godt din mistro til odense Kommune, - men måske tavlen skal viskes ren nu - det er jo ikke samme regi som har afklaret din arbejdsevne.

Ingen tvivl om, at når du er godkendt til - og magter - et flexjob, vil det være den bedste løsning. Både økonomisk men også socialt. (Det er i hvert fald min holdning)

Held og lykke
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2008, 21:11   #4
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Her et links der fortæller, lidt om hvorfor "Tilbud" bliver brugt.

http://www.ladk.dk/nyhed/kort_nyt/ny71.htm

Alle ved efterhånden, at der aldrig har været tale om et tilbud.
Det er helt frit at sige nej tak til et tilbud, men at du så ikke får en ydelse fra kommunen, er dit egne ansvar.

Det kommer også af, at kommunen holder et par åben-tilbud ledig, til de personer der takker pænt nej tak til et givet tilbud.
Kommunen kan kun stoppe hjælpen, hvis et tilbud står åben og så længe en plads til samme eller anden tilbud, straks er parat til at modtage vedkommen der har takket nej tak, men ønsker hjælp igen.

Allerede før 2003 blev ordet "tilbud" brugt overalt.
L 190 Forslag til lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats. Fremsat den 13. marts 2003
http://www.folketinget.dk/Samling/20021/lovforslag_som_fremsat/L190.htm
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2008, 23:39   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg mener, at der skal stå, hvilke konsekvenser det har, hvis man takker nej til tilbudet.

Kommunen kan ikke bare standse udbetalingen.

Tilbudet skal også være rimeligt.

Klagefristen er 5 dage for kommunen, som så skal videresende klagen til Beskæftigelsesankenævnet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ordet stationær Dame Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 07-10-2013 15:10
Søg et fleksjob - nyt tilbud sporup Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 14-07-2012 15:25
Måske skal vi bare glemme at vi nogensinde lærte ordet velfærdsstat... §ABC Politik og Samfund 1 22-02-2012 20:01
Fik tilbud om et job rose Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 8 06-12-2008 23:34
Det er da et tilbud. Maj-Britt Politik og Samfund 1 25-08-2008 20:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension