K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2008, 14:15   #1
Luckyluka
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
Luckyluka er ny på vejen
Smile Under forrevalidering.

Hej.
Jeg håber Jeg kan få lidt hjælp Jeg er under et forrevaliderings forløb hos Contra . Jeg får ingen yddelse på nuværende tidspunkt. Jeg er ikke berettiget til kontanthjælp pga min mands indtægt. Og får ingen sygedagpenge da jeg ikke har været i arbejde ved en arbejdsgiver.
Jeg lider af sygdommen Bipolar Affektiv Sindslidelse og har desuden hyper mobile led med smerter tilfølge (HMS Symdrom) , det er på baggrund af de ting at kommunen har erkendt at Jeg har ret til hjælp. Jeg skal starte på en praktik på mandag, men Jeg er begyndt at føle voldsomt stress på grund af det allerede nu, og jeg kan derfor godt have mine bekymringer omkring en revalidering, da det vel betyder 37 timer i sidste ende.. Det tror Jeg allerede godt Jeg på forhånd jeg kan sige at Jeg ikke magter. Jeg har dage hvor Jeg pga af min sygdomme specielt den psykiske slet ikke kan komme ud af huset. Jeg har fået et brev fra revaliderings centeret at jeg først begynder at få en ydelse den dag der kan sættes en realistisk jobplan i værk. Men hvis jeg allerede nu ved at det ikke vil være realistisk at jeg kommer ud i 37 timer, hvad gør jeg så? Skal jeg søge om Flex-job? Eller skal jeg prøve revalideringen først og så bare melde mig syg når jeg er syg eller hvad?
Jeg håber der er en der ligger inde med et svar..
På forhånd mange tak.
Hilsner fra Luka

Sidst redigeret af Luckyluka; 02-08-2008 kl. 14:18.
Luckyluka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2008, 18:11   #2
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Jeg faldt over et indlæg fra Flemming Leer, der skriver at han har fået FTP for bipolar affektiv sindslidelse. Måske en god snak med Flemming kan hjælpe dig.

Det er vist ikke et rigtig forrevalideringsforløb du gennemføre ved Contra. Hvad siger din revalideringsplan / jobplan om uddannelse bagefter?.

Mange forrevalideringsforløb ender aldrig med en ydelse, fordi den dag aldrig kommer, hvor der kan laves en realistisk revalideringsplan der indeholder en uddannelse på en revalideringsydelse.

En revalidering er ikke noget der kan prøves som sådan, du skal jo være rask nok til at gennemføre planen på rimeligvis og dette kan du ikke skrive under på, som det ser ud efter dine egne ord.

Inden du starter i din nye praktik, skal du være opmærksom på om du har modtaget en jobplan, og hvad der står i denne omkring formålet og arbejdstiden. Formålet med jobplanen er at præcisere målet med igangsættelsen af tilbuddet. Samt der skal afholdes en samtale med dig, hvor den udarbejdede jobplan skal underskrives af både dig og arbejdsformidlingen henholdsvis kommunen.

1) personens beskæftigelsesmål og planer for tilbud
2) eventuelt aftalte tilbud
3) ansvar for tilmelding til tilbud
4) tidspunkt for påbegyndelse af aftalte tilbud og
5) ansvar og dato for opfølgning


Udarbejdelse af jobplanen er en garantiforskrift. Og en tilsidesættelse af en garantiforskrift er en væsentlig retlig mangel. Hvor en manglende udarbejdelse af jobplanen kan medføre at afgørelsens om tilbud er ugyldig.

Dette er derfor særlig vigtigt for dig, at du får en aftale og gerne på skrift, at du ikke kan arbejde 37 timer pr første dag, og netop i din sag bør arbejdstiden langsomt blive sat op, sådan du gives en mulighed for at sige fra ved det timeantal du magter.

Hvis dit nye praktik sted også kan være en arbejdsevne vurdering på samme tid, kan forløbet måske visitere dig til fleksjob-ordningen eller videre i systemet. Husk under en praktik kan du uden problemer melde dig syg, hvis behovet for dette opstår.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2008, 20:08   #3
Luckyluka
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
Luckyluka er ny på vejen
1000 tak

Det er nogle utrolig gode oplysninger du giver der.. Det er Jeg utrolig glad for. 1000 tak for det. Hvordan kommer Jeg i kontakt med Flemming Leer?
Luckyluka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2008, 20:14   #4
Luckyluka
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
Luckyluka er ny på vejen
Jeg glemte lige at fortælle at det eneste Jeg ved fra mit Revaliderings center er dette, Jeg fik tilsendt et brev, med henvisning til Contra, hvor der står at Forløbet hos Contra er et forrevalideringsforløb. HVIS der under forløbet hos Contra kan lægges en realistisk jobplan, overgår Jeg til revalideringsydelse fra jobplanens ikrafttrædelses dato.
Mere har jeg ikke fra min revaliderings rådgiver
Luckyluka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2008, 20:28   #5
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Hej luckyluka.. se lige i dine besøgs beskeder..

Hilsen Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2008, 20:31   #6
Luckyluka
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
Luckyluka er ny på vejen
Oki 1000 tak
Luckyluka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2008, 21:37   #7
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Kimse,

Jeg har fået ftp p.gr.a. skizotypi og det er en lidt anden ting end bipolar affektiv lidelse. Men de kan nok i begge tilfælde måske give ftp. Min kunne da. :/

Luckyluka;

Selvom du ingen indtægt har, så er selvfølgelig yderst relevant at du tager hensyn til dig selv først og fremmest. Og som Kimse skriver er du i din gode ret til at melde dig syg. Contra vil nok kræve en lægeerklæring på en sygemelding, hvis sygemeldingen foregår over flere dage. Men det kan din læge jo give dig.

I alle tilfælde er det en god idé, hvis du selv laver en dagbog over dit forløb. Godt nok er det en forrevalidering og ikke et fleksjob forløb. Men din dagbog kan blive et vigtigt dokument, da det jo er dig selv der er eksperten på din bipolar lidelse. Skriv ned, hvad du har lavet den enkelte dag og hvordan du selv har haft det. Giv evt. hver dag en vurdering imellem 1 og 5. Når forløbet er færdigt kan det bruges som grundlag for en mere realitisk vurdering af din arbejdsevne og muligheden for revalidering.

Det er vigtigt, at du ikke presser dig selv til noget som er urealistisk. Sig fra, hvis du får det dårligt.

Hvad vil du selv gerne revalideres til eller har du slet ikke tænkt over det ?
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2008, 09:06   #8
Luckyluka
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
Luckyluka er ny på vejen
Hej igen , undskyld jeg først skriver nu, travl weekend .. Flemming: Jeg kunne godt tænke mig at blive revalideret inden for detail handel, med specialet dekoratør. Jeg bor desværre bare så langt væk fra uddannelse stederne, og det kan godt tage en del af min motivation væk på forhånd. Men nu må vi se hvordan det går.
Luckyluka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2008, 15:09   #9
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Nåh,

Det går såmænd nok Der skal også være tid til andet...

Jeg er en af dem, som mener der er mere imellem himmel og jord.

Nemlig os mennesker ! he heh.

Det er godt, at du har et mål for din forrevalidering. Det gør det oftest mindre frustrerende, mener jeg.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forskellen på forrevalidering, revalidering og kontanthjælp. mabast Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 09-08-2012 20:03
revalidering / forrevalidering sourceful Alt det andet 4 08-05-2011 11:10
Forrevalidering/Ferie Catherine123 Alt det andet 22 30-04-2010 19:33
Forrevalidering/bruttorevalidering!!?? cl8 Alt det andet 10 21-07-2009 01:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension