K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2008, 23:10   #1
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Question dur dette til en klage..??

jeg er meget i tvivl om om dette brev kan bruges som en klage over stop af sygedagpenge og dårlig sagsbehandling. er der nogen som kan give mig et indput.. jeg skal sende det senest fredag. indsætter det lige. :


Den. 10.juli 2008.


Klage.

Dette er en klage over afgørelsen i min sygedagpengesag, j.nr. .

Brev af 2. juli hvor der står mine sygedagpenge ophører d. 13. juli 2008, årsagen er at jeg har været i arbejdsprøvning. Og min sagsbehandler mener jeg har klaret den fint, og skal melde mig rask i a-kassen eller på kontanthjælpskontoret. I den forbindelse vil jeg klage over at jeg ikke mener at være hørt, angående mine notater om smerter ,symptomer og årsager som jeg har nedskrevet næsten hver dag. Og jeg vil klage over at timetallet er sat for højt, og at der ikke er taget hensyn til at der er forskel på om ”at være tilstede” og ”være effektiv arbejdskraft”. Jeg mener at rapporten fra jobcenter, *****beskriver jobfunktioner og div. Smerteklager i forbindelse med forskellige udførelser af forskellige funktioner. Plus at notatark fra christina, jobcenter også skriver om smerte klager. Og kommentar fra arbejdsgiver om min arbejdsevne. Til orientering medsender jeg renskrevet kopi af mine notater. Bilag 1. og udtalelse fra Arbejdsgiver. **** ***. Bilag 2. samt fremmødeskema som jeg skulle udfylde men som ingen vil se. Bilag 3.


Jeg er uforskyldt blevet langtidssyg efter en arbejdsulykke tilbage i jan 2006. Jeg har fået whiplash med mange følgesymptomer som gør min hverdag nærmest uoverkommelig.

Der er ikke overholdt de lovpligtige opfølgningssamtaler med mig og opdateringer i ressourceprofil.

Jeg har været indkaldt til samtale omkring det sidst i juli 2006. hos en sagsbehandler Lizzi Sønderskov, siden har jeg haft en til sagsbehandler som jeg ikke har mødt eller talt med og har nu '''*****''som jeg heller ikke har mødt og ellers er sagen trukket i langdrag.
Det er jeg uforskyldt i. Jeg har forsøgt kontakt telefonisk og med hjælp fra fagforening. Jeg har deltaget i alle undersøgelser og møder.

Jeg kan af aktindsigten se, at vi tidligere har vedlagt sagen, kopi fra neurolog Anne-Mette Havsager, som arbejdsskadestyrelsen har sendt mig til. Og brev fra min fagforening om opfordring til at frem hente min sag i Arbejdsskadestyrelsen.

Jeg har på grund af mit helbred ikke mulighed for at arbejde på fuld tid med alm. Vilkår så jeg kan forsørge mine børn. Så at blive vippet ud af systemet uden afklaring, opfølgning eller vejledning til hvordan jeg kommer tilbage på arbejdsmarkedet er ikke rart, og kan nemt af sted komme endnu mere sygdom af psykisk art.

Ydermere har arbejdsprøvningen fra 9. april til 20. juni 2008, forværret mit helbred og jeg er nu kronisk træt, har smerter hele tiden, og orker ingenting. Bare at køre børn til børnehave og sfo gør at jeg må hjem og sove bagefter. Mine symptomer : brændende svie i hoved,nakke. Summen/sovende fornemmelse rundt hele kraniet. Vibrende muskler rundt øjne. Stærke smerter i nakke, ryg, skuldre, arme, hænder. Træt. Hovedpine. Føler mig tung i armene. Har ikke kræfter tilbage i arme, hænder. Har svært ved at koncentere mig og glemmer meget. Har svært ved at skrive denne klage. Idet jeg bytter om på bogstaver og ord, heldigt der er en delete knap ellers var det ulæseligt. Siden arbejdsprøvningsophør har jeg sovet ca. 12-15 timer i døgnet, og stadig været træt.
Min mand er førtidspensionist med smadret ryg, og er derved ikke i stand til at klare det huslige jeg ikke kan.

Jeg har i Venstrebladet læst, at sådanne sager som min, skal afsluttes fordi den koster penge.

Det koster også mig og min familie penge hver dag. Og alt hvad vi har betalt til i gennem tiden i forsikringer af alle arter, smuldre mellem hænderne på os, fordi vi bliver ramt af uforskyldte skader.

I notat ark fremgår det pr 12.06.08 at funktionsbeskrivelse er sendt til gennemsyn af mig men også at sagsbehandler P.G.P. og AO har aftalt at sagen ikke sendes til yderligere lægeskøn.
Det vil sige, at sagen er afgjort fra sagsbehandlerens side til udsmidning af det sygedagpenge system jeg har været for længe i til stor udgift for kommunen. Allerede inden jeg har kommenteret sagen. Og uden at mine notater er blevet medtaget i sagen.

Ydermere står der i brev af. 2. juli at min sygedagpengesag udelukkende har været forlænget pga der skulle gennemføres en arbejdsprøvning jfr. SDPL § 27.1.2. jeg har været sygemeldt siden 24 januar 2006, og må jo derfor have fået andre forlængelser, bortset fra at jeg vist nærmest har været glemt i systemet.

Da jeg langtfra er rask eller i stand til at påtage mig et fuldtidsjob, kan jeg heller ikke stille mig til rådighed for arbejdsmarkedet. Og fastholder min sygemeldning.

Jeg håber ved denne klage at blive hørt, set og lyttet til.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 23:49   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Huldra jeg syntes godt at du kan tage dette med (et eksempel)

efter sætningen


Der er ikke overholdt de lovpligtige opfølgningssamtaler med mig og opdateringer i ressourceprofil.

Kunne du indøre noget ala dette


Citat:
Derfor mener jeg at jeg må være berettiget til forlængelse af sygedagpenge indtil følgende paragraf i sygedagpenge love er opfyldt.

§28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Samtidig gør jeg opmærksom på sm afgørelse nr D-31-05

Resumé: Det var en retlig mangel, at kommunen ikke havde udarbejdet en ressourceprofil, inden den traf afgørelse om at standse udbetalingen af sygedagpenge efter varighedsbegrænsningens indtræden.

I mit tilfælde er der en ressourceprofil som er forældet og der er ikke partshørt ej heller har man fulgt op på min sag i henhold til sygedagpenge loven.

Ej heller er der peget på hvordan kommunen mener at jeg kan træde ind på det ordinære marked eller om der evt skulle være tilbudt revalidering eller fleksjob .
Bare et forslag og for lige som at få med til kommunen (som jo skal afgøre hvorvidt det skal videre til ankenævnet eller om de vil lave din afgørelse om med det samme)at du ved at der er noget der hedder sygedagpenge lov samt at der er noget der hedder sm afgørelser...

Håber du kan bruge det, ellers må vi lige prøve igen i morgen.

Men ellers syntes jeg at din klage er fin nok
  Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 08:50   #3
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Hej Huldra

Jeg kan se du har din fagforeing til at hjælpe dig, kan de ikke hjælpe med at skrive anken

jeg har LO til at skrive de anke jeg har skulle lave,

der er nogen ting jeg kan se de vil stille spøgsmål til

Citat:
Brev af 2. juli hvor der står mine sygedagpenge ophører d. 13. juli 2008, årsagen er at jeg har været i arbejdsprøvning. Og min sagsbehandler mener jeg har klaret den fint, og skal melde mig rask i a-kassen eller på kontanthjælpskontoret. I den forbindelse vil jeg klage over at jeg ikke mener at være hørt, angående mine notater om smerter ,symptomer og årsager som jeg har nedskrevet næsten hver dag. Og jeg vil klage over at timetallet er sat for højt, og at der ikke er taget hensyn til at der er forskel på om ”at være tilstede” og ”være effektiv arbejdskraft”. Jeg mener at rapporten fra jobcenter, *****beskriver jobfunktioner og div. Smerteklager i forbindelse med forskellige udførelser af forskellige funktioner. Plus at notatark fra christina, jobcenter også skriver om smerte klager. Og kommentar fra arbejdsgiver om min arbejdsevne. Til orientering medsender jeg renskrevet kopi af mine notater. Bilag 1. og udtalelse fra Arbejdsgiver. **** ***. Bilag 2. samt fremmødeskema som jeg skulle udfylde men som ingen vil se. Bilag 3.
hvor mange timer har du været i arbejdsprøvning og hvor mange arbejdsprøvninger har du været i, og hvor lang en periode har du været dette i


Citat:
Jeg har på grund af mit helbred ikke mulighed for at arbejde på fuld tid med alm. Vilkår så jeg kan forsørge mine børn. Så at blive vippet ud af systemet uden afklaring, opfølgning eller vejledning til hvordan jeg kommer tilbage på arbejdsmarkedet er ikke rart, og kan nemt af sted komme endnu mere sygdom af psykisk art.
den sidste linje og kan nemt af sted komme endnu mere sygdom af psykisk art. ville jeg slette

Citat:
Ydermere har arbejdsprøvningen fra 9. april til 20. juni 2008, forværret mit helbred og jeg er nu kronisk træt, har smerter hele tiden, og orker ingenting. Bare at køre børn til børnehave og sfo gør at jeg må hjem og sove bagefter. Mine symptomer : brændende svie i hoved,nakke. Summen/sovende fornemmelse rundt hele kraniet. Vibrende muskler rundt øjne. Stærke smerter i nakke, ryg, skuldre, arme, hænder. Træt. Hovedpine. Føler mig tung i armene. Har ikke kræfter tilbage i arme, hænder. Har svært ved at koncentere mig og glemmer meget. Har svært ved at skrive denne klage. Idet jeg bytter om på bogstaver og ord, heldigt der er en delete knap ellers var det ulæseligt. Siden arbejdsprøvningsophør har jeg sovet ca. 12-15 timer i døgnet, og stadig været træt.
Min mand er førtidspensionist med smadret ryg, og er derved ikke i stand til at klare det huslige jeg ikke kan.
denne her jeg er nu kronisk træt kan laves om til du er meget træt , da kronisk træt er en diagnose og den skal du have af en læge


en kommentar fra fagforeingen, de vil vel heller ikke have dig når du ikke er rask ?
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 11:17   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej hejdien og peacock.

Tak for jeres indput. jeg forsøger at indflette noget af det. Så er der vel bare at vente på hvad der sker.. de afviser den vel bare.. men kan de det?? skal de sende den til klagenævnet, eller kan de bare afgøre at de ikke har lavet nogle fejl og fastholde deres udsmidning.
min fagforening, vil gå ind i sagen, når og hvis jeg får afslag på ansøgning om flexjob, hvilket de sagde jeg skulle søge om, når jeg meldte mig til kontanthjælp. og jeg skulle bruge denne klage som baggrund for det. eller noget i den stil.

tak for hjælpen. det er rart at kunne få lidt udefra indput.

nu ser den sådan ud,, er det for kvajet med den §§ indføjelse? er lidt bange for at lyde som en der slynger §§ rundt uden at ane hvad de reelt betyder..


Klage.

Dette er en klage over afgørelsen i min sygedagpengesag, j.nr.

Brev af 2. juli hvor der står mine sygedagpenge ophører d. 13. juli 2008, årsagen er at jeg har været i arbejdsprøvning. Og min sagsbehandler mener jeg har klaret den fint, og skal melde mig rask i a-kassen eller på kontanthjælpskontoret. I den forbindelse vil jeg klage over at jeg ikke mener at være hørt, angående mine notater om smerter ,symptomer og årsager som jeg har nedskrevet næsten hver dag. Og jeg vil klage over at timetallet er sat for højt, og at der ikke er taget hensyn til at der er forskel på om ”at være tilstede” og ”være effektiv arbejdskraft”. Jeg mener at rapporten fra jobcenter, ***** beskriver jobfunktioner og div. Smerteklager i forbindelse med forskellige udførelser af forskellige funktioner. Plus at notatark fra christina, jobcenter også skriver om smerte klager. Og kommentar fra arbejdsgiver om min arbejdsevne.
Til orientering medsender jeg renskrevet kopi af mine notater. Bilag 1.
udtalelse fra Arbejdsgiver. *****. Bilag 2.
samt fremmødeskema som jeg skulle udfylde men som ingen vil se. Bilag 3.


Jeg er uforskyldt blevet langtidssyg efter en arbejdsulykke tilbage i jan 2006. Jeg har fået whiplash med mange følgesymptomer som gør min hverdag nærmest uoverkommelig.

Der er ikke overholdt de lovpligtige opfølgningssamtaler med mig og opdateringer i ressourceprofil.
Og der er heller er der peget på hvordan kommunen mener at jeg kan træde ind på det ordinære marked. Afvisningen af flexjob tager kun udgangspunkt i de anførte timer, som er sat for højt. Og tager ikke hensyn til min sygdom og dens symptomer. derfor kan man stille tvivl om § 28 er overholdt i forhold til at afklare min erhvervsevne med beskrivelse, udvikling og vurdering. Idet jeg mener at resultatet af min arbejdsprøvning ikke er blevet anvendt til at vurdere mig. Men udelukkende er sat i værk for at kunne afslutte min langvarige sygemelding. En situation som jeg er uforskyldt i.

Jeg har været indkaldt til samtale omkring det sidst i juli 2006. hos en sagsbehandler *** siden har jeg haft en til sagsbehandler som jeg ikke har mødt eller talt med og har nu ****som jeg heller ikke har mødt og ellers er sagen trukket i langdrag.
Det er jeg uforskyldt i. Jeg har forsøgt kontakt telefonisk og med hjælp fra fagforening. Jeg har deltaget i alle undersøgelser og møder.

Jeg kan af aktindsigten se, at vi tidligere har vedlagt sagen, kopi fra neurolog Anne-Mette Havsager, som arbejdsskadestyrelsen har sendt mig til. Og brev fra min fagforening om opfordring til at frem hente min sag i Arbejdsskadestyrelsen.

Jeg har på grund af mit helbred ikke mulighed for at arbejde på fuld tid med alm. Vilkår så jeg kan forsørge mine børn. Så at blive vippet ud af systemet uden afklaring, opfølgning eller vejledning til hvordan jeg kommer tilbage på arbejdsmarkedet er ikke rart.

Ydermere har arbejdsprøvningen fra 9. april til 20. juni 2008, forværret mit helbred og jeg er nu meget meget træt, har smerter hele tiden, og orker ingenting. Bare at køre børn til børnehave og sfo gør at jeg må hjem og sove bagefter. Mine symptomer : brændende svie i hoved,nakke. Summen/sovende fornemmelse rundt hele kraniet. Vibrende muskler rundt øjne. Stærke smerter i nakke, ryg, skuldre, arme, hænder. Træt. Hovedpine. Føler mig tung i armene. Har ikke kræfter tilbage i arme, hænder. Har svært ved at koncentere mig og glemmer meget. Har svært ved at skrive denne klage. Idet jeg bytter om på bogstaver og ord, heldigt der er en delete knap ellers var det ulæseligt. Siden arbejdsprøvningsophør har jeg sovet ca. 12-15 timer i døgnet, og stadig været træt.
Min mand er førtidspensionist med smadret ryg, og er derved ikke i stand til at klare det huslige jeg ikke kan.

Jeg har i Venstrebladet læst, at sådanne sager som min, skal afsluttes fordi den koster penge.

Det koster også mig og min familie penge hver dag. Og alt hvad vi har betalt til i gennem tiden i forsikringer af alle arter, smuldre mellem hænderne på os, fordi vi bliver ramt af uforskyldte skader.

I notat ark fremgår det pr 12.06.08 at funktionsbeskrivelse er sendt til gennemsyn af mig men også at sagsbehandler P.G.P. og AO har aftalt at sagen ikke sendes til yderligere lægeskøn.
Det vil sige, at sagen er afgjort fra sagsbehandlerens side til udsmidning af det sygedagpenge system jeg har været for længe i til stor udgift for kommunen. Allerede inden jeg har kommenteret sagen. Og uden at mine notater er blevet medtaget i sagen.

Ydermere står der i brev af. 2. juli at min sygedagpengesag udelukkende har været forlænget pga der skulle gennemføres en arbejdsprøvning jfr. SDPL § 27.1.2. jeg har været sygemeldt siden 24 januar 2006, og må jo derfor have fået andre forlængelser, bortset fra at jeg vist nærmest har været glemt i systemet.

Da jeg langtfra er rask eller i stand til at påtage mig et fuldtidsjob, kan jeg heller ikke stille mig til rådighed for arbejdsmarkedet. Og fastholder min sygemeldning.

Sidst redigeret af Huldra; 17-07-2008 kl. 11:37. Årsag: skrevet klagen med tilrettelser.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 13:03   #5
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Huldra,

Hvis kommunen afviser din klage vil de spørge dig om du fastholder din klage, hvorefter kommunen skal videresende din klage til det sociale ankenævn. Her er det vigtigt, at du selv er på dupperne. Nogle kommuner oversender nogle gange ikke selve klage til ankenævnet. Det har en bruger her på k10.dk opdaget. Du kan få oplyst sagens status ved det sociale ankenævn, hvis det kommer så vidt.

Mere om din klage kan læses her:
Sådan behandler kommunen din klage (statsforvaltningen.dk)

Sociale ankenævn hører under statsforvaltningerne.

Her vejledning fra Københavns kommune om klage om sygedagpenge:
Hvis du vil klage - sygedagpenge (kk.dk - københavns kommune)

Jeg vil anbefale dig, at skrive SM afgørelsen ind i din klage, som Hejdien henviser til. Den er ret væsentlig.

Det gør ikke noget, at du smider om dig med §§ Det kan også sætte dig i respekt hos din kommune.

En anden biting er, at jeg ved her fra Vejle kommune om en sygemeldt efter ophør af sygedagpenge som overgik til revalideringsydelse. Det udbetalte beløb er det samme. Så vidt jeg kan se er kravet, at man er i en eller anden form for afklaring på din situation og det kan man jo godt sige, at du er. Prøv at efterlyse det hos din kommune/jobcenter. Trægheden i din sag kommer jo fra kommunen og skyldes jo ikke din modvilje.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 14:18   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, men de har jo lavet en ressourceprofil. at den er mangelfuld er noget andet. der er ikke en eneste kommentar fra sagsbehandler i den, kun lidt om mig og sådan. jeg har tilbagesendt en kommetar til profilen. og har ikke fået svar på det siden jeg sendte det. men er nødt til at klage over afgørelsen med sygedagpengestop fordi den var/er afgjort. uanset hvad jeg fandt på af krumspring for at udsætte den, skrev min sagsbehandler.

nu smutter jeg på ulovlig ferie. er godt nok ikke tilmeldt sygedagpenge eller kontanthjælp. så helt ulovligt er det vel ikke. og jeg håber så de fortsætter med deres langsommelighed. den eneste gang jeg har set hurtighed fra min sagsbehandler er da han skulle lukke min sag. straks efter arbejdsprøvningen..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 14:40   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hej Huldra

Blander mig lige lidt:

-Har du en opdateret ressourceprofil?

-Har du underskrevet den?

Jeg ved godt at jeg gentager mange af de ting som du evt godt véd allerede MEN kodeordet er og bliver: resourceprofil.

At du i din klage refererer til § dit og dat er en rigtig god ting, kan anbefales, men anbefaler også at du pointerer ved navns nævnelse, hvornår du har henvendt dig, hvem du evt har talt med osv - husk kommunen har notat og referatpligt!
Hvis du kan godtgøre at de ikke har overholdt deres forpligtigelser så er du godt på vej

Jeg blev iøvrigt anbefalet af min fagforening at når jeg afsluttede klagen skulle jeg altid skrive til sidst at jeg ønskede at man videresendte min klage til det og det nævn, uanset kommunens afgørelse.
Det kan varmt anbefales for så kan de ikke komme bagefter og sige at det var de ikke lige klar over og på den måde forhale tingene.


Hvis du har lyst så prøv at læse hvad jeg har skrevet om min mands sag og afgørelse. Spørg gerne hvis du har lyst til at vide mere

Øh, så spørger jeg måske igen dumt, når nu din mand ikke kan tage over i det daglige hvem gør så?

Det forudsættes jo i lovgvningen at når man har en RASK samlever så forventes det at vedkommende tager over men nu er det jo sådan at i begge er syge -ikke, hva så?
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 18:39   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Hej Buster
Det er fint at blande sig.. alt modtages med kyshånd.

jeg ved ikke om man kan kalde den opdateret. men sagsbehandleren har da tilføjet det med at han mener jeg er rask nok til at vende tilbage på det alm arbejdsmarked.
jeg har lavet lidt rettelser til den, men ikke underskrevet nogen endnu.
jeg har ikke selv skrevet ned hvornår jeg har henvendt mig, og har forholdt mig lidt stille, i håb om at nå at blive rask.

jeg tilføjer sidst i brevet det med at videresende den til klagenævn..

jeg har læst lidt af det med din mand, og dig, men har ikke fået det hele med. men det er jo endnu en rystende beretning.

tja, desværre er der så ingen som tager over. med lidt held kan jeg en sjælden gang få en af mine store unger til at give en nap med plæneklipperen, eller opvasken. men de er sjældent hjemme. 17 og næsten 16 år er de...
så vores hjem ligner snart nogle af de grumme tilfælde man så på tv i rent hjem.. vores have er et vildnæs.. jeg slæber mig igennem til at få bragt de små i skole og børnehave, selvom jeg nogengange bare er så træt og har ondt. men heldigvis er der et godt pizzariea i vores nærmeste by, så mad får vi da... ja vi gjorde, for det bliver der jo ikke råd til mere.. og andre gange bliver det bare noget la la mad..

nu vil jeg printe mine papirer ud, og sende dem anbefalet imorgen. så må vi se hvad det ender op med.
tak for hjælpen.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 19:39   #9
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hej Huldra

det ser fint ud det du har lavet

buster

ja du har ret i det med ressourceprofil den er vildt vigtigt.
den var årsag til min sag blev hjemsendt til kommunen.

kan enlig ikke forstå kommunerne ikke går lidt mere op i de ressourceprofiler
for er de lavet rigtigt med læge papirer og arbejdsprøvninger osv. , så kan en ny sagsbehandler faktisk nøjes med at læse denne igemmen, og så er de inde i sagen, den skal bare være op today hele tiden, når man har været i arbejdsprøvninger skal det skrive hvordan det gik osv.
og læge undersøgelse også

og så er man som borger fri for at skulle genfortælle sin historie hver gang.
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 20:15   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
blot ganske kort,huldra, skriv ikke under hvis du ikke er enig med sagsbehandleren i om din ressourceprofil er ok.

Hvis sagsbehandleren mener at du er ok til at komme fuldtids i arbejde så må vedkommenden jo pege på HVILKET arbejde man mener du kan klare, det er sagsbehandlerens pligt
Den vej rundt kan man sige at du "tvinger" vedkommende til at tage det ansvar som det er at være sagsbehandler i kommunen/jobcentret.
Spørg og gerne på skrift, hvilket job er det du mener jeg kan påtage mig

Det jeg mente med dato, tid og sted var at hvis kommunen ikke har overholdt sin opfølgningspligt samtaler også telefonisk vil det også fremgå af din sag.
Så vidt jeg forstår er du jo syg og ikke uvillig! jeg er sikker på at du troligt er mødt op når jobcentret m.m. har indkaldt dig -ikk´ - og hvornår er det sidst sket


Håber du kan følge mig og se så lige i samlet trop at få råbt nogen op i forvaltningen om, hvordan jeres hverdag ikke hænger sammen, for jeres alles skyld

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny i dette forum Bornholmeren Din historie 13 28-10-2022 13:18
Til jer der ikke fik set dette...... Lille mig Politik og Samfund 6 24-02-2011 14:15
må man dette som førtidspensionist. Guldfax Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 12-01-2011 22:03
Dette er et råb om hjælp ! melkior Dit og Dat 23 08-10-2008 22:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension