K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Manglen på Fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Manglen på Fleksjob Er der reelt job til fleksvisiterede mennesker

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2008, 11:31   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Læserstorm: Jobmarkedet er pilråddent

Ja, arbejdsløsheden er IKKE så stor, som "visse" påstår.



Citat:
Borsen.dk er blevet oversvømmet med mails fra frustrerede læsere og tidligere ansatte, der kan bekræfte, at jobmarkedet flyder over med falske jobannoncer, der holder de jobsøgende for nar.
Citat:
Meget tyder på, at der er langt mere end ét broddent kar i rekrutteringsbranchen, hvor medarbejdere fortæller, at moral er en by i Rusland, og jobansøgere ganske enkelt føler sig holdt for nar.
http://borsen.dk/executive/nyhed/136217/
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 11:44   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
nej zuza det opsving er på vej ned
snakkede med en ind for håndværker faget og der ser det ikke godt ud,
den kommer nu ned turen
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 11:52   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det har været sådan i laaaang tid, Peacock.

Man har sendt folk på SU, så de ikke tæller i ledighedsstatistikken.

Folk i aktivering tæller IKKE som arbejdsløse.

22.000 ledige fleksere tæller heller ikke med i arbejdsløshedsstatistikken.

Sådan kan jeg blive ved.

Fakta er: Vi fyldes med løgn, så regeringen kan spare og sige: "Det skal kunne betale sig at arbejde."

Men det arbejde har ikke - og findes - ikke.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 12:06   #4
per lund
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
per lund er ny på vejen
ang. manglen på arbejdskraft

Hej allesammen.


Havde så sent som i går d. 15. juli en sag, hvor kommunen henviste til en arbejdsgiver i Esbjerg.
Hun ringede sidst på eftermiddagen da jeg var ude af huset, men da jeg kom hjem og læste den mail hun havde sendt, kontaktede jeg straks den person der var omtalt.
Han blev noget overrasket over at høre, at han manglede en medarbejder til et flexjob (kontorassistent).
Jobannoncen havde hængt i ca 14 dage i det lokale jobcenter og han havde ikke fået en eneste henvendelse før min.
Min sagsbehandler blev lidt rystet, men jeg tror som så mange andre at det meste af det vi ser af søgninger er for at konsulenterne virker aktive for at få folk i arbejde.
Dermed ikke sagt at de ikke gør deres arbejde, men hvis det er for at imponere nogle folk, så er der nok mange der burde finde sig et andet arbejde, og lade flexjobbere være flexjobbere med hvad det end måtte indebære.
Min egen vil historie vil blive lagt ud i løbet af uge 30/31, så har vi noget at sammenligne med.

Dette må ikke tages som en desideret kritik. Det er bare en historie fra vores virkelige liv. Alle kan lave fejl.

Mange andre har oplevet det og på et tidspunkt må vi finde en løsning på dette problem..

Mange hilsner Per
per lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension