K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2008, 23:33   #1
bam
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
bams avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 112
Styrke: 18
bam er ny på vejen
Smile ressourceprofil, følger den gamle med?

jeg har lige et spørgemål, som jeg håber en kan hjælpe mig med, det er angående ressourceprofil.

jeg fik lavet en da jeg boede i Haderslev, jeg er flyttet til Viborg i februar og har været til en samtale på jobcenteret 25.marts og har ikke hørt noget... men nu skal jeg til en ny samtale i morgen den 16. juli

jeg sidder nu og er ved at forberede mig til i morgen, og blev i tvivl om der ikke skal laves en ny profil når jeg har flyttet kommune og de samtidlig har rykket mig en kategori ned i match (måske stavet forkert).

til det første møde bad jeg om aktindsigt, med det har han vidst glemt..... så nu har jeg været inde på link-siden og fundet den så han kan få den på skrift.....

hilsen bam
bam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 00:16   #2
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Hej bam,

Umiddelbart skulle din ressourceprofil fra din gamle kommune være en del af dine sagsakter i din nye kommune, så hvis der ikke er sket noget væsentligt siden sidst så skal den ikke opdateres.

Med væsentligt mener jeg arbejdsprøvning, lægeundersøgelser eller andet, som viser en ændring i din sag.

Det lyder lidt underligt, at din ny kommune har ændret din matchgruppe. Jeg troede, at tilgangen til match kategorierne var ens over hele landet.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 00:32   #3
bam
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
bams avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 112
Styrke: 18
bam er ny på vejen
hej FlemmingLeer
mange tak for dit svar,

jeg har desværre ikke været i arbejdsprøvning endnu, 1år har Haderslev skulle finde et sted til mig og kunne ikke finde noget, og da jeg var til samtale i marst i Viborg fik jeg fortalt at de hurtigt ville sende mig ud i arbejdsprøvning....
men men men, da jeg ikke havde hørt noget i 30 april sendte jeg en mail til min sagbehandler hvorefter han svarede at de ikke kunne finde noget til mig,
så jeg går derned i morgen og er sikker på at han vil fortælle at jeg skal starte på mandag....griner

der har været et være roderi med min macth-gruppe, i Haderslev havde de først sat mig i en, hvorefter de rykkede mig op, og da jeg kom til Viborg satte de mig tilbage, jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad de match betyder, måske at de bare arbejder langsommere...

men jeg skal altså ikke bede om en få skrevet en ny profil i morgen, jeg vil jo helst ikke sidde der og stille urimelige krav til de stakkels folk på jobcenteret.

endnu engag mange tak for dit svar ....smiler
bam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 00:55   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er helt korrekt som flemming skriver...

Er der ikke sket væsentlige ting i din sag...som feks ændringer i dit helbred, nye lægepapirer osv....ja så skal den ikke opdateres...

Her er lidt om Matchkategorier som egentlig bare er et tal for hvor parat du er til arbejdsmarkedet...

Citat:
Matchkategorier:
For ledige, der modtager dagpenge, kontanthjælp eller starthjælp skal der foretages en helhedsvurdering af pågældendes beskæftigelsespotentiale.

Vurderingen af den lediges beskæftigelsespotentiale skal ske på baggrund af en dialogguide og vurderingen skal dokumenteres. Den lediges samlede beskæftigelsespotentiale angives på en skala fra 1-5:

1. Umiddelbar match
2. Høj grad af match.
3. Delvis match.
4. Lav grad af match.
5. Ingen match.
Dette er taget fra http://www.fleksjob2.dk/Guide/GuiMatchkategorier.htm

Her er lidt lovstof om emnet: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31066

Edit/

Hov jeg fandt lige lidt mere om emnet:

Citat:
* Umiddelbar match: Borgeren har kompetencer og ressourcer, der umiddelbart matcher arbejdsmarkedets krav. Borgerens kompetencer og ressourcer er forenelige med varetagelsen af jobfunktioner, der er bredt eksisterende på det ordinære arbejdsmarked. Borgeren har eventuelt kvalifikationer og kompetencer inden for flaskehalsområder på arbejdsmarkedet.

* Høj grad af match: Borgeren har kompetencer og ressourcer, der umiddelbart i væsentlig grad matcher arbejdsmarkedets krav. Borgerens kompetencer og ressourcer er i høj grad forenelige med varetagelsen af jobfunktioner, som er bredt eksisterende på det ordinære arbejdsmarked, men der kan dog i mindre grad være et manglende match - for eksempel i form af nogle specifikke kvalifikationer eller lignende.

* Delvis match: Borgeren har kompetencer og ressourcer, der umiddelbart kun delvis matcher arbejdsmarkedets krav. Borgeren vil imidlertid være i stand til at varetage jobfunktioner, som i et vist omfang eksisterer på det ordinære arbejdsmarked.

* Lav grad af match: Borgeren har så væsentlige begrænsninger i kompetencer og ressourcer, at borgeren ikke umiddelbart vil kunne indgå i jobfunktioner på det ordinære arbejdsmarked. Borgerens arbejdsevne er aktuelt så betydeligt nedsat, at jobfunktioner, der er forenelige med borgerens kompetencer og ressourcer, kun vil kunne findes i et meget begrænset omfang på det ordinære arbejdsmarked.

* Ingen match: Borgeren har så omfattende begrænsninger i kompetencer og ressourcer, at borgeren aktuelt ikke har nogen arbejdsevne, der kan anvendes i jobfunktioner på det ordinære arbejdsmarked.
Dette er taget fra denne side: http://www.ams.dk/sw5900.asp
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 01:35   #5
bam
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
bams avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 112
Styrke: 18
bam er ny på vejen
hej webmaster

mange tak for dit svar og for dine citater, dem er jeg glade for og kan bruge, nu ved jeg da hvad de mener... smiler

knus bam
bam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 14:24   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Øhh, måske dumt spørgsmål, HVOR står dette om matchgruppe i papirerne?

Skal det fremgå af journalen eller hvad det nu er hvilken gruppe man mener man tilhører?

Dette, fordi det aldrig har fremgået af min mands papirer

Er blot nysgerrig
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 16:26   #7
bam
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
bams avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 112
Styrke: 18
bam er ny på vejen
hej buster

jeg har set det i min journaloversigt, den har jeg fået fordi jeg har bedt om aktindsigt, smiler

hilsen bam
bam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2008, 11:42   #8
laicapigen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2008
Lokation: jammerbugt
Alder: 68
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
laicapigen er ny på vejen
Hej, din ressourceprofil følger ikke automatisk med ved en flytning fra en kommune til en anden. Det er afhængigt af, hvad din nye sagsbehandler beder om af papirer fra den gamle kommune. Sørg selv for, at din nye sagsbehandler får at vide, hvad der tidligere er udarbejdet af profil på dig, og bed vedkommende indhente de oplysninger.
I det hele taget er det en god ide, at forklare sagsbehandlere, hvad de har brug for at vide om en. De spørger nemlig alt for sjældent en selv.:-)
laicapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2008, 13:03   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
når man flytter fra en kommune til en anden så er det normalt at man rekviere papir fra den anden kommune og man beder om hele sagen, jeg er flyttet to gange under min udredning , både under syge udredning og som fleksvisiteret , jeg har aktindsigt og kommunen (den jeg bor i nu ) har været så flinke at sende mig alle min papir så jeg ikke skal søge aktindsigt i tre kommuner , og hvert et stykke papir er der, det giver vel også sig selv for ellers skal kommunen jo starte forfra hver gang....

Det der er i det er at når man flytter fra en kommune til en anden og søger aktindsigt er kommunen kun forpligtede til at sende dig de papir de selv har lavet på dig, dem fra de andre kommuner skal du søge om aktindsigt i de respektive kommuner...

I følge loven er en ressourceprofil en løbende proces og alle ændringer skal med, det kan de jo ikke hvis ikke man sender den med....

Men vil man være 110% sikker så kan man søge aktindsigt i den kommune man flytter fra og så selv tage papirene med på kommunen som en ekstra sikkerhed
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra gamle til nye regler malofa Spørgsmål ang fleksjob 14 19-12-2012 22:04
Video: Cookies følger dig på nettet L.S. Politik og Samfund 14 06-09-2012 21:51
følger af afslag på §17 ansøgning Teletrold Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-04-2012 15:18
Lov om sikring mod følger af arbejdsskade hvorformig Alt det andet 2 26-02-2011 11:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension