K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Hvordan forløb det da du søgte fleks?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hvordan forløb det da du søgte fleks? Her kan du beskrive hvordan det er at blive visitert til fleks, hvad enten du er en af dem der har et godt og korrekt forløb, eller en af dem der har et håbløst og umenneskeligt forløb.

Se afstemningsresultater: For du mere end den overenskomst mæssige grundløn i flexjob ?
Ja 9 37,50%
Nej 11 45,83%
ved ikke ! 4 16,67%
Stemmere: 24. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2008, 15:23   #1
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Tredjegradsligning

For en virksomhed er den økonomiske bundlinje vigtig, derfor spørger mange om : Hvad kan vi få i tilskud, hvis vi ansætte dig i flexjob ? Mit svar må så være : Tilskuddet er på 1/2 eller 2/3 af lønnen, og lønsatsen bliver først oplyst af kommunen, den dag kontrakten skal skrives. Det har mere karakter af en tredjegradsligning ind en lønforhandling.
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 21:16   #2
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Nu er jeg godt nok fyrret fra m it flex-job og skal i gang med pension. Men da jeg havde flex-job lå min løn langt over overenskomsten. Men min arbejdsplads var også ejet af fagforbundene.
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2008, 07:53   #3
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Kvalifikationerne tæller

Jeg har været ansat i 2 fleksjob, og i begge tilfælde fik jeg langt mere end den overenskomstmæssige løn.

Derudover blev der indbetalt til pension begge steder.

Begge fleksjob lå langt under hvad mine kvalifikationer i mit "raske" erhvervsliv har været.

Det tog både arbejdsgiverne og fagforeningen et stort hensyn til.

Nu er jeg desværre blevet FTP, men jeg oppebærer alligevel den indtægt jeg havde i mit "raske" erhvervsliv. Det skyldes at jeg gennem årene har indbetalt store beløb via arbejdsgiverpension.

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 16:57   #4
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Løn sats

Hej Andi

Det er ikke kommunen der bestemmer hvad du skal have i løn !!! Få din fagforening ind over - de er mere end villige til at hjælpe. Hvis du er visitereet til fleks skal du da også have oplyst om kommunens tilskud - det er altså to forskellige ting. Kommunen har intet med selve lønnen at gøre. Min mand får 2overenskomsten i løn hvoraf kommunen betaler 2/3 til virksomheden - men det var fagforeningen der forhandlede hans løn hjem til ham.

Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension