K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2008, 00:46   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Nye kilometertakster pr. 7. juli 2008

Citat:
Befordringsgodtgørelse efter § 82, stk. 3, for personer omfattet af § 2, nr. 4, 5 og 7, for revalidender og personer på sygedagpenge, der ansættes med løn-tilskud hos offentlige arbejdsgivere eller har fået tilbud om vejledning og opkvalificering eller tilbud om virksomhedspraktik udgør kilometertaksten 1,10 kr. pr. kilometer.
http://www.ams.dk/graphics/Dokumente..._jobcentre.pdf
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2008, 08:15   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Så må man håbe at folk har en bil der kører over 10-12 km literen, elleres rækker km-taksten ikke.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2008, 11:48   #3
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Så nu har alle råd til at gå på arbejde

Befordringsgodtgørelsen er sat op med hele 0,03 kr. pr. kilometer. :-)
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2008, 14:20   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tja jeg har lige tjekket til mit nye arbejdsted , jeg har en udgift på 440 kr med det offentlige om måneden og desværre er det ikke så langt fra hvor jeg bor at jeg kan få så meget som en krone....

for kilometer pengene er jo for over 24 km
  Besvar med citat
Gammel 13-07-2008, 20:10   #5
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Der gøres forskel på de ledige og syge.

Skrivelse om nye satser for befordringsgodtgørelse
Til samtlige jobcentre m.fl.
Med virkning fra 7. juli 2008 er satserne for befordringsgodtgørelse efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats ændret til følgende:

Befordringsgodtgørelse efter § 82, stk. 2, for ledige medlemmer af en a-kasse, der ansættes med løntilskud hos offentlige arbejdsgivere og for ledige medlemmer af en a-kasse, der har fået tilbud om vejledning og opkvalificering udgør kilometertaksten 1,10 kr. pr. kilometer.
Befordringsgodtgørelse efter § 82, stk. 3, for personer omfattet af § 2, nr.1, for ledige medlemmer af en a-kasse, der har fået tilbud om virksomhedspraktik udgør kilometertaksten 2,00 kr. pr. kilometer.
Befordringsgodtgørelse efter § 82, stk. 3, for personer omfattet af § 2, nr. 4, 5 og 7, for revalidender og personer på sygedagpenge, der ansættes med løntilskud hos offentlige arbejdsgivere eller har fået tilbud om vejledning og opkvalificering eller tilbud om virksomhedspraktik udgør kilometertaksten 1,10 kr. pr. kilometer.
Med venlig hilsen
Arbejdsmarkedsstyrelsen, den 26. juni 2008
Kim Svendsen-Tune



Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats - LBK nr 439 af 29/05/2008

Befordringsgodtgørelse m.v.
§ 82. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1, 4 og 5, og som deltager i tilbud efter kapitel 10-12, og personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som deltager i tilbud efter kapitel 10 og 11, har ret til befordringsgodtgørelse, når den daglige transport mellem bopæl og stedet, hvor tilbuddet gennemføres, og retur er mere end 24 km.
Godtgørelsen pr. dag kan alene udbetales for de kilometer, der ligger ud over de første 24 km. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1, og som ansættes med løntilskud efter kapitel 12 hos en privat arbejdsgiver, har dog ikke ret til befordringsgodtgørelse.

Stk. 2. Ved tilbud efter kapitel 10 (Vejledning og opkvalificering) og 12 (Ansættelse med løntilskud) godtgøres 0,85 kr. pr. km (1. juli 2002).
Gælder kun for personer på dagpenge(§ 2, nr. 1) som bliver ansat af en offentlig arbejdsgiver

Stk. 3. Ved tilbud efter kapitel 11 (Virksomhedspraktik) godtgøres 1,54 kr. pr. km (1. juli 2002) til personer, der er omfattet af § 2, nr. 1, og 0,85 kr. pr. km (1. juli 2002) til personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, 5 og 7.

Stk. 4. Kilometertaksterne reguleres en gang årligt med virkning fra den første mandag i juli måned på grundlag af prisudviklingen inden for det offentlige transportområde. Ved udbetaling afrundes den samlede godtgørelse til nærmeste hele kronebeløb.

Stk. 5. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, 5 og 7, afholder kommunen den faktiske udgift til befordring, hvis udgiften er en følge af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne.

Stk. 6. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler om muligheden for befordringsgodtgørelse.



Kapitel 10 Vejledning og opkvalificering - Kapitel 11 Virksomhedspraktik - Kapitel 12 Ansættelse med løntilskud

Hvor ligger forskellen
1. Der er forskel på, om en ledig bliver ansat af en privat eller offentlige arbejdsgiver
2.Der er forskel på personer sendt i virksomhedspraktik efter hvilken målgruppe de kommer fra.
3. Dertil er der forskel på befordringsgodtgørelse og befordringsfradrag.

For at kunne tyde dette lov-stof skal der kikkes på (aktiv beskæftigelsesindsats)
1. Målgruppen. Kapitel 2.
2. Kapitel nr. Kapitel 10 / 11 /12.
3. Satser pr dato. ”Skrivelse om nye satser for befordringsgodtgørelse af 26. juni 2008”.
4. Ansøgning / skema.

Nemt skal det bestemt ikke være. I flere kommuner er det en nødvendighed (kassetænkning), at der skal søges om transportgodtgørelsen, fordi kun dem der søger, får eller skal have ydelsen.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2008, 23:19   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk at man får refunderet alle udgifter i forbindelse med kørsel § 82 stk 5 grundet fysisk og/eller psykisk handicap/funktionsnedsættelse.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 00:25   #7
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
§ 82 Stk. 5. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, 5 og 7, afholder kommunen den faktiske udgift til befordring, hvis udgiften er en følge af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. (Her skulle stå arbejdsevne :-)

Ja - det kunne være sjovt at høre om der er nogle på K10 der er eller har været omfattet af § 82. stk 5, hvor kommunen afholder den konkrete udgift til befordring, og hvilken udgift beløb som følge en person ved nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. Er der kun tale om hjælp til den billigste befordringsmulighed, og skal personen være visiteret til job/aktivering.

Funktionsevne og Arbejdsevne er jo ikke det samme overfor § 82. stk 5.

Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 06:08   #8
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
[QUOTE=Kimse;32504]§ 82 Stk. 5. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, 5 og 7, afholder kommunen den faktiske udgift til befordring, hvis udgiften er en følge af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. (Her skulle stå arbejdsevne :-)


Det giver nu god mening, at det er funktionsevnen.

Arbejdsevnen behøver jo ikke være nedsat, bare fordi funktionsevnen er det, og dette handler om støtte til at komme til arbejdet - ikke til at udføre arbejdet.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 08:29   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg har selv fået kørsel under den § både til arbejdsprøvning. men også til sygehusbehandling og læge.
denne har man dog frataget(sidstnævnte) igen pga af afslaget på førtidspension, og flytning til match 4, fra 5.
Men de har også hele tiden haft mig indplaceret i stk 3, hvorfor jeg egentlig ikke kan få hjælp under denne §. Men at begrundelsen er matchplaceringen, som igen bunder i afslaget på pensionen, er helt galt.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 08:32   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
PS. får stadig høj taxi-kørsel, trods få km under denne § til arbejdsprøvning.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FP pr. 1 juli susa71 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 23-06-2011 11:21
visitationsmøde 10 juli shylock Spørgsmål ang fleksjob 11 18-07-2009 22:17
tiøren faldt for mig, Venstrebladet d. 5.juli 2008 Huldra Det er da strengt ! 5 26-03-2009 02:10
1. juli 2008 - nye aktiveringsregler zuza Nyt om loven 18 12-07-2008 19:59
Funktionsevnemetoden fra 1. juli 2007 zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 28-06-2007 19:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension