K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2008, 12:24   #1
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Kan/skal kommunen hjælpe med anden bolig?

Jeg var til opfølgningssamtale i går, hvor jeg bad om at få min 5 år gamle resourceprofil opdateret. Hun kunne umiddelbart ikke forstå det ikke var sket for længst, men hun mente det nok var fordi jeg er på kontanthjælp
Jeg sagde til hende, at derfor skulle jeg vel alligevel have opdateret min rp. Jooo - det skulle jeg vel. Var svaret

Nå men under seancen, fortæller jeg om al den forfærdelige larm der er hvor jeg bor. Jeg bor midt i et område, hvor der det sidste 1½ - 2 år har været en stor byggeplads. Det er ikke til at holde ud, når man ligger med migræne halvdelen af tiden. Larmen stresser mig i den grad, og er helt sikkert med til at øge anfaldene. Det vil vare mindst 2 år mere inden de er bare nogenlunde færdige.

Hun skrev det i min resourceprofil som en af barriererne, og gav mig et telefonnummer til teknisk forvaltning, hvor jeg kan blive skrevet op til en af kommunens boliger. Det vidste jeg slet ikke var en mulighed.

Men teknisk forvaltning mente ikke jeg ville have nogen som helst chancer for at få en af de boliger. Der er mange års ventetid, for de ligger et rigtig godt sted, og er meget billige. Men hun sagde at min sagsbehandler muligvis kunne hjælpe mig på anden måde.

Jeg kan ikke få fat i min sagsbehandler i dag, og hun har ferie de næste 3 uger. Men måske er der nogle kloge hoveder herinde, der ved om kommunen kan/skal hjælpe med anden bolig, hvis ens bolig er med til at forværre helbreddet? Er der nogle regler eller paragraffer på det område?
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2008, 17:01   #2
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej Sun-Lady

Kan du mon bruge dette til noget



http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...m_vedtaget.htm


KH
Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2008, 22:11   #3
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Kommunen har mulighed for at hjælpe men ikke pligt. Det eneste de har pligt til er at give råd og vejledning på det område.

Hvordan de enkelte kommuner så udnytter deres ret til at hjælpe er yderst forskelligt men kommunerne har som udgangspunkt mulighed for at råd over 20 % af de lejemål der bliver ledige i de almennyttige boliger.

Nogle kommuner udnytter denne mulighed andre gør ikke.

Der der så bruger deres anvisningsret gør det så på forskellige måder, de operere gerne med forskellige former for ventelister hvoraf en typisk kaldes akut listen. Man skal som navnet siger have et akut boligproblem, hvad man må sige du har og så er det gerne en sagsbehandler der skal indstille en til listen men der er ikke andet for end at spørge sig for.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2008, 16:39   #4
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Tak skal I ha'. Det kan jeg bestemt bruge til noget.
Damen på teknisk forvaltning, mente ikke jeg har et akut behov, men det var måske derfor hun rådede mig til at henvende mig til min sagsbehandler igen. Så kan det jo være hun kan indstille mig til en anden lejlighed, så jeg kommer frem i køen.

Det gjorde bestemt ikke noget, hvis det blev en af de rækkehuse kommunen råder over. De ligger i et meget roligt kvarter, og så er de meget billige. Desuden er der have, og man må have dyr. Hvis jeg var så super heldig at få sådan et rækkehus, så ville jeg ikke flytte igen før de skulle bære mig ud
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mindre i kontanthjælp skal hjælpe unge Webmaster K10 Nyheder 0 06-01-2013 02:00
Hjælp til anden bolig 2012 Alt det andet 0 19-01-2012 22:52
hvem skal hjælpe mig med flexjob mcla Spørgsmål ang fleksjob 2 15-10-2010 11:54
Skal job konsulent hjælpe med at finde et fleksjob? mimse Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 19-09-2010 10:15
anden bolig og boligydelse knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 25-04-2009 10:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension