K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2008, 11:04   #1
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
§§§ er det en fejl

når der på min "lønseddel" fra kommunen står udbetalt efter §§47,

når min sagsbehandler i sit afslag på hjælp til sygedagpenge/flexjob og andet, skriver at sygedagpengene udelukkende er forlænget pga der skulle gennemføres en arbejdsprøvning jfr. SDP § 27.1.2.

Dette i sig selv kan jo ikke være korrekt.. de er "bare" fortsat med at udbetale uden særlige breve om forlængelse. de har truet tidligere med at stoppe dagpengene, men efter klage fra fagforening omkring manglede tilbud om hjælp. kom jeg i arbejdsprøvning. m.m. det var fordi de af den vej så en udvej til at stoppe udbetalingen..

Jeg skal igang med at skrive en lang klage over stop af sygedagpenge, over ingen hensyntagen til mine notater, over langsommelig sagsbehandling. osv.

Det er vel også en grov forsømmelse at kommunen ikke har indkaldt mig til div. opfølgninger hver 8. uge eller 4. uge.. uanset om de har haft sammenlægninger m.m.
jeg har været inde under links og hentet. hvis du vil klage.. og sådan forløber..
Er der andre gode ting jeg lige bør læse inden?

tak for hjælpen og interessen, på forhånd.. ved jo den kommer.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 14:18   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Huldra

Jeg har kigget på de to §§....

§27 er en lov om forlængelse af sygedagpenge:https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K9

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.


__________________________________________________ _____________________________

§47 nævner blot hvordan sygedagpenge beregnes til lønmodtageren:
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#A5

§ 47. Sygedagpenge til lønmodtagere, der er fuldt uarbejdsdygtige på grund af sygdom, beregnes på grundlag af det ugentlige timetal under sygefraværet og den timefortjeneste, som lønmodtageren ville have været berettiget til under fraværet efter betaling af arbejdsmarkedsbidrag. Hvis denne indtægt i det enkelte tilfælde ikke er egnet til beregning af sygedagpenge, anvendes i stedet den gennemsnitlige indtjening inden for de seneste 4 uger før sygdommens indtræden. Sygedagpenge fra arbejdsgiveren beregnes dog kun på grundlag af indtjening hos den pågældende arbejdsgiver.

Stk. 2. Beskæftigelsesministeren kan fastsætte regler om,

1) i hvilke tilfælde den gennemsnitlige indtjening inden for de seneste 4 uger kan anvendes, jf. stk. 1,

2) i hvilke tilfælde der kan anvendes andre beregningsperioder end fastsat i nr. 1, og

3) at reglerne i stk. 1 og § 50, stk. 1, kan fraviges for lønmodtagere med skiftende arbejdstid.


Sådan som jeg forstår det er, at du er på Forlængelse af sygedagpenge, dvs. efter §27. Men §47 handler bare om, at du får udbetalt sygedagpenge eller hvordan den beregnes....Så fra min side tror jeg, det er rigtig nok det der står på din lønseddel...
Men hvis andre har noget at rette, må I sige til...

Men Huldra... hvad har du så fået som "løn", hvis det ikke er sygedagpenge?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 15:37   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det er sygedagpenge som jeg har fået i omkring 2½ år, hvis man tæller hele perioden fra jeg har været sygemeldt. ellers er det omkring 2 år. De slutter nu d 13. juli og jeg skal åbenbart overgå til kontanthjælp. og det er noget af en kamel at sluge.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 16:35   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Huldra

Ok, det lyder mere som om, det handler om at få klaget over stop af sygedagpenge....
Hvis du kan se noget i §27, som du kan bruge, så kan du skrive i din klage en forklaring og evt. en henvisning til noget i §27 som passer ind i din situation. F.eks. arbejdsskadesag....

- Har du fået lavet en ressourceprofil?
- Har de fået vurderet din arbejdsevne?

Hvis nej, så kan du sikkert bruge nedenstående §28 i din klage over stop af sygedagpenge.

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Nu kender jeg ikke rigtig til din historie, men hvis du allerede har været på sygedagpenge og har i forvejen fået den forlænget - sådan du nu har fået det i 2 års tid - så ved jeg egentlig ikke hvor meget yderligere, de kan forlænge din sygedagpenge.... Det afhænger nok af, hvilken situation, man er i.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
95% fejl i sagerne tm1978 Politik og Samfund 3 20-05-2013 21:50
Fejl i link Her nyt @PerChr Et godt link! 0 13-06-2009 05:38
fejl i 9 ud af 10, odsherred Huldra Alt det andet 1 02-12-2008 17:41
kommune fejl baldur Dit og Dat 1 30-11-2008 02:57
Min fejl andi1975 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-06-2008 19:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension