K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2008, 14:26   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tips og tricks og jobkonsulenter/kommuner

Jeg læste om nogle tricks i forbindelse med køb af brugt bil.

Og hvad har det så med fleksjob at gøre?

Jo, disse tricks handler jo om at købe og sælge, og jobkonsulenter og kommuner køber/sælger jo... det er bare arbejdskraft, aktiveringer, arbejdsprøvninger i stedet for biler.

Måske man kan blive inspireret af disse tricks og måske vi i fællesskab med tiden kan blive klogere på, hvordan man tackler forløbet.

Hvis man i nedenstående erstatter "bil" med det arbejde, man gerne vil have, og hvis man erstatter "bilsælger" med kommune/jobkonsulent, så ser det jo interessant ud:

Citat:
Der er fem sætninger, du aldrig må sige til en bilforhandler, hvis du vil komme derfra med skjorten på ryggen.

Selv den flinkeste bilsælger har den stik modsatte interesse af din, når du skal købe en bil: Du vil helst have en så god bil så billigt som muligt - han vil helst sælge dig bilen så dyrt som muligt.

Dermed rører vi ved en af kernerne i kapitalismens markedsmekanismer, som du er nødt til at tackle ved hjælp af forhandling.
Læs resten her:

http://www.business.dk/article/20080...enge/80706022/


Og disse 5 sætninger kan laves om til:

1. "Ih, hvor vil jeg gerne have det job." (Det bliver så fluks lavet om fra et job til en langvarig arbejdsprøvning, virksomhedspraktik osv. i stedet for et rigtigt fleksjob.)

2. "Jeg er fattig og har brug for et job." (Så får man i heldigste fald det værste job, hvor skånebehov mv. ignoreres.)

3. "Jeg kan arbejde 20 timer om ugen." (Det vil straks blive udnyttet, så man presses op i tid... måske helt væk fra fleksvisiteringen pga. for højt timetal.)

4. "Jeg kender ikke lovgivningen, er ikke i fagforening og har ingen advokat." (Tja... så er der frit spil for årelange arbejdsprøvninger, lægeundersøgelser, revurderinger, hvor INTET sker.)

5. "Jeg går i behandling, får medicin, går i terapi o.lign." (Det vil straks blive hørt, som om man bliver rask i morgen, hvorfor man "tilbydes" ordinær beskæftigelse.)

Find selv på flere. (Og husk, det er som en brugtbilforhandler... ingen menneskelige hensyn, KUN penge.... desværre, men sådan er fremtiden blevet.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tips til indhold i ressourceprofilen zuza Den nyttige viden vi alle har 5 10-12-2008 00:51
Jobkonsulenter lilaj Spørgsmål ang fleksjob 4 02-12-2007 16:25
jobkonsulenter Mai-Britt Dit og Dat 1 31-05-2007 15:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension